وندار

خرید و فروش امن در دیوار با درگاه معاملات امن وندار

دیوار، سرویس بیعانه‌ آنلاین خود را در همکاری با وندار در اختیار کاربران قرار می‌دهد. میاندو، درگاه معاملات امن وندار یک ابزار فینتکی است که شرایط و بستر مناسب برای دریافت بیعانه و حساب پرداخت امانی مورد نیاز را فراهم می‌کند. در این مقاله چگونگی کارکرد این ابزار را شرح می‌دهیم.

امنیت در معاملات آنلاین یکی از بحث‌های مهم در این حوزه است و برای رسیدن به شرایطی که بتوان امنیت آن را تا درصد بالایی تامین کرد فعالیت‌ها تمهیدات بسیاری اندیشیده می‌شود اما کلاه‌برداران آنلاین نیز عقب نمی‌نشینند و مدام  در پی راهی برای رد شدن از قوانین و مقررات فعال هستند.

دیوار یک مارکت‌پلیس آنلاین برای خرید و فروش کالاهای دست دوم و خدمات مختلف است که در سال ۹۲ تاسیس شد. ایده‌ی اولیه تاسیس این پلتفرم این بود که واسطه‌های مسیر خرید و فروش را حذف کنند و هر کاربر بتواند به‌راحتی آن‌چه را که نیاز دارد در شهرهای مختلف کشور پیدا کند و همچنین بتواند وسیله‌ یا کالای مورد نظر خود را برای فروش در فضای آنلاین قرار دهد. در واقع دردسر و مشکلاتی که واسطه‌های فراوان ایجاد می‌کردند و همچنین محدودیت‌هایی که در این میان وجود داشت مانند نبود فروشنده یا خریدار یک کالای خاص و مشخص نبودن بها از دلایلی بودند که ایده‌پردازان دیوار را به فکر ایجاد چنین پلتفرمی انداختند.
پلتفرمی مانند دیوار همچنین بایستی به فکر تامین امنیت پرداخت کاربران خود باشد. حجم معاملاتی که در دیوار انجام می‌شود روزبه‌روز در حال افزایش است و علاوه بر خود کاربران که باید معامله دقت و احتیاط لازم را داشته باشند دیوار نیز نقش مهمی در سلامت این روند دارد.

این پلتفرم خرید و فروش کالای دست دوم و نو مدتی‌ است که با ارائه سرویس بیعانه آنلاین یا پرداخت امانی تلاش کرده است که این روند را آسان‌تر کند. سرویس پرداخت امانی آنلاین که در استارتاپ‌های فینتکی دنیا با اسکرو شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر معامله‌ی آنلاین در دنیاست. در ایران نیز پرداخت امن بیعانه خدمتی است که شرکت‌ها و استارتاپ‌های فینتکی ارائه می‌کنند.

دیوار سرویس بیعانه‌ آنلاین خود را در همکاری با وندار در اختیار کاربران قرار می‌دهد. میاندو، درگاه معاملات امن وندار  یک ابزار فینتکی است که شرایط و بستر مناسب برای دریافت بیعانه و حساب پرداخت امانی مورد نیاز را فراهم می‌کند. در ادامه چگونگی کارکرد این ابزار را شرح می‌دهیم.

وندار

درگاه معاملات امن وندار چطور کار می‌کند؟

میاندو یک سازوکار پرداخت امانی آنلاین است که نقش شخص ثالث برای طرفین معامله‌ را بازی می‌کند. روند آن به این صورت است که طرفین قراردادی را میان خود تنظیم می‌کنند و شرایط آن را با توافق همدیگر تعیین می‌کنند. پس از آن خریدار بیعانه را به حساب امانی میاندو واریز می‌کند. فروشنده نیز محصول یا خدمت خودش را به خریدار ارائه می‌کند. در پایان خریدار مورد معامله را اعم از کالا یا خدمت را بررسی و طبق توافق تایید یا رد می‌کند. در این هنگام الباقی مبلغ در صورت تایید برای فروشنده واریز می‌شود و در صورت رد شدن بیعانه به حساب خریدار واریز می‌شود.

این ابزار فینتکی در دیوار به این صورت عمل می‌کند که خریدار پس از انتخاب کالا یا خدمت پیشنهاد بیعانه را انتخاب می‌کند و با کلیک بر درگاه معاملات امن وندار، از این سرویس را برای بیعانه و تکمیل خرید خود انتخاب می‌کند. پس از آن در صورتی که خریدار احراز هویت نکرده باشد ابتدا به صفحه احراز هویت رفته و بعد از آن وارد مراحل ارسال بیعانه می شود. پس این دریافت و مدیریت اطلاعات کاربری و احراز هویت کاربران مطابق با شرایط و قوانین دیوار است و توسط این وب‌سایت انجام می‌شود. پس از آن فروشنده می‌تواند این پیشنهاد را رد یا تایید کند. در صورت تایید خریدار بیعانه را پرداخت می‌کند. فروشنده می‌تواند وضعیت پرداخت بیعانه را در سایت چک کند. در هر مرحله تمام اقدامات هر دو طرف به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.  در نهایت همان‌طور که درباره‌ی روند کلی ابزار درگاه معاملات امن وندار گفته شد پس از تایید خریدار در بررسی محصول یا کالا، آن را دریافت می‌کند.

دیوار و پلتفرم‌های مشابه با پیاده‌سازی با کیفیت‌ترین سرویس‌های پرداخت امن مانند میاندو می‌توانند به‌‌طور کامل و همه‌جانبه فرایند معامله را پشتیبانی کنند. اضافه شدن بخش بیعانه با نظارت و رعایت موارد قانونی و مقررات دیوار به افزایش تعداد آگهی‌گذاران در این پلتفرم می‌انجامد زیرا که کاربران می‌توانند از امنیت پول‌های‌شان اطمینان حاصل کنند و نگران کلاهبرداری‌های مختلف نباشند.

سرویس درگاه معاملات امن وندار همچنین در صورت بروز اختلاف یا تناقض در محصول، خدمت و یا پرداخت پول و به‌طور کل در صورت تخطی از شرایط و قوانینی که طرفین تعیین کرده‌اند، بخش داوری را ارائه می‌کند. در این بخش کارشناسان وندار به عنوان ناظر بر معامله برای دریافت پول و تحویل جنس اختلاف را پیگیری می‌کنند و بین طرفین نقش میانجی را بازی خواهند کرد تا در نهایت آن را با توجه به تعاملات و توافق‌ها و تبادل‌های دو طرف حل کنند.

حالا دیگر کاربران در هنگام خرید و فروش جنس در دیوار می‌توانند با خیال آسوده و با انتخاب بیعانه بخش عظیمی از نگرانی‌های خود را برطرف کنند.

سرویس پرداخت امانی آنلاین سال‌هاست در کشورهای مختلف به‌کار می‌رود. در ابتدا برای کالاهایی که بهای زیاد دارند مانند ساعت‌های گران‌قیمت و بعضی اجناس خاص به‌کار می‌رفت و حالا اما برای خرید یا فروش هر وسیله‌ای در پلتفرم‌های آنلاین از آن می‌توان از آن بهره جست.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*