تعطیلی دو بازی Apex Legends و Battlefield Mobile

کمپانی EA دو بازی اپکس لجندز و بتلفیلد موبایل را تعطیل می‌کند!

شرکت EA اعلام کرده که تا ۹۰ روز دیگر سرورهای دو بازی اپکس لجندز – Apex Legends و بتلفیلد موبایل – Battlefield Mobile برای همیشه تعطیل می‌شود.

کمپانی‌های EA و Respawn رسماً اعلام کردند که نسخه موبایل بازی محبوب اپکس لجندز را تعطیل خواهند کرد. در بیانیه این دو شرکت آمده است که به‌زودی سرورهای این بازی خاموش می‌شود و دیگر قابل اجرا نخواهند بود. همچنین نسخه موبایل بازی بتلفیلد نیز به‌زودی از دسترس کاربران خارج خواهد شد.

در بیانیه مطبوعاتی EA ‌آمده است که گرچه Apex Legends شروع قدرتمندانه‌ای داشت، اما خیلی سریع رو به افول رفت تا در نهایت به‌غروب خودش نزدیک شود. البته نسخه‌های PC و کنسول‌های بازی دو عنوان Battlefield و Apex Legends همچنان به قوت خود باقی هستند و نیازی نیست که گیمرها نگرانی بابت این موضوع داشته باشند. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که علت این تصمیم چیست. ظاهراً فاصله گرفتن از کیفیت مناسب و یکنواخت شدن این بازی‌ها باعث اتخاذ چنین تصمیمی از سوی توسعه‌دهنده آن‌ها شده است.

۹۰ روز تا خداحافظی با اپکس لجندز و بتلفیلد موبایل

در حالی EA تصمیم به مرگ ناگهانی بازی Apex Legends موبایل گرفته که پیش از عرضه آن بارها با تأخیر و شکست‌های متعددی مواجه شده بود. پورت کردن نسخه دسکتاپ روی گوشی‌های موبایل با ابعاد نمایشگر به‌مراتب کوچک‌تر، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های طراحان رابط کاربری این بازی بود. به‌همین خاطر هم آن‌ها ناچار شدند آن را به‌عنوان یک بازی مستقل توسعه ببخشند که هیچ ارتباطی با دیگر نسخه‌های دسکتاپی و کنسولی نداشت.

تعطیلی دو بازی Apex Legends و Battlefield Mobile

دانلود این بازی رایگان بود، اما برای تهیه بسیاری از آیتم‌های آن ناچار به پرداخت درون برنامه‌ای بودید. عنوانی که گیمرها می‌توانستند با پرداخت پول، کاراکترهای مجازی خود را قدرتمندتر کنند.

شرکت سازنده می‌گوید دو بازی نام‌برده از همین امروز از روی اپ استورهای موبایل حذف خواهد شد و به‌صورت همزمان پرداخت درون برنامه‌ای روی آن‌ها نیز غیرفعال می‌شود. و بعد از مدت ۹۰ روز هم به‌طور کلی سرور این بازی‌ها غیرفعال می‌شود. این یعنی فقط تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۱ مه ۲۰۲۳) مهلت دارید این دو بازی را اجرا کنید. البته بعید است بعد از شنیدن این خبر، کسی بخواهد به بازی کردن ادامه دهد و وقتش را روی کاراکترهایی بگذارد که قرار نیست تا ۳ ماه دیگر وجود داشته باشند!

اما نکته جالب اینجاست که EA حتی سعی هم نکرده از کاربرانی که پرداخت‌های درون برنامه‌ای انجام داده‌اند دلجویی کند و آب پاکی را روی دست آن‌ها ریخته است. قرار نیست هیچ پرداخت درون برنامه‌ای به گیمرها بازگردانده شود! مگر اینکه بخواهید از طریق شکایت این موضوع را پیگیری کنید که قطعاً به‌درد کاربران ایرانی نمی‌خورد.

آیا شما هم جزو بازیکنان این دو عنوان بوده‌اید؟ نظرتان راجع به این خبر بد چیست؟