اختلافات خارج از جو زمین

اختلافات چین با غرب به خارج از جو زمین هم راه پیدا کرد

اظهارات جدید مدیرکل آژانس فضایی اروپا نشان می‌دهد اختلافات چین با غرب به خارج از جو زمین هم راه پیدا کرده و این سازمان دیگر خواهان همکاری با چین در فضا نیست.

ایستگاه فضایی تیانگونگ چین سال قبل به بهره‌بردای رسید و آژانس فضایی اروپا نیز در آن سال با انتشار بیانیه‌ای از همکاری با چین در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد فضانوردان این آژانس حتما به ایستگاه فضایی تیانگونگ اعزام خواهند شد؛ اما به‌تازگی اظهارات جدید مدیرکل آژانس فضایی اروپا نشان می‌دهد اختلافات چین با غرب به خارج از جو زمین هم راه پیدا کرده و این سازمان دیگر خواهان همکاری با چین در فضا نیست.

عدم همکاری اروپا با چین در خارج از جو زمین

خارج از جو زمین

جوزف اشباخر (Josef Aschbacher)، مدیرکل آژانس فضایی اروپا با اعلام این‌که 22 کشور عضو این سازمان به جای همکاری با چین همچنان به تعهدات خود با ایستگاه فضایی بین‌المللی پایبند خواهند بود، گفت ما در حال حاضر نه از لحاظ بودجه و نه از لحاظ سیاسی به ارسال فضانوردان اروپایی به ایستگاه فضایی تیانگونگ چین تمایلی نداریم و در پروژه‌های ایستگاه فضایی چین مشارکت نخواهیم کرد.

یک دانشمند فضایی مستقر در پکن در این خصوص عنوان کرد اظهارات جدید مدیر کل آژانس فضایی اروپا غیرمنتظره نیست؛ چرا که طی سال‌های اخیر همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین باعث شد تا سطح همکاری چین با اروپایی‌ها کاهش پیدا کند و سخت‌تر شود. این در حالی است که مقامات آژانس فضایی چین مدتی قبل اعلام کردند ایستگاه تیانگونگ همواره از ورود فضانوردان خارجی استقبال خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*