تست تصادف کیا K5

نتایج تست تصادف کیا K5 (نسل جدید اپتیما) وارداتی جدید بازار ایران در یوروانکپ

کیا کی 5 به‌عنوان نسل جدید اپتیما به زودی به بازار ایران عرضه خواهد شد. از این رو قصد داریم نتایج تست تصادف کیا K5 در موسسه یوروانکپ را بررسی کنیم.

کیا K5 مدل 2023 یا کیا اپتیما توسط شرکت کوشا خودرو در قالب یک خودرو وارداتی به‌زودی به بازار ایران عرضه خواهد شد. این خودرو از لحاظ طراحی ظاهری، مشخصات فنی و ایمنی در سطح مناسبی قرار داشته و می‌تواند به‌خوبی به نیاز مشتریان ایرانی پاسخ دهد. این خودرو به یک موتور تنفس طبیعی 2 لیتری مجهز شده که بر خلاف پیشرانه‌های توربوشارژ به کیفیت سوخت ایران حساس نبوده و هزینه‌های نگهداری کمتری به‌همراه دارد.

پیشرانه کیا K5 مدل 2023 می‌تواند حداکثر قدرتی برابر با 160 اسب بخار و گشتاور 196 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. در ادامه قصد داریم جدیدترین نتایج تست تصادف کیا K5 در موسسه یوروانکپ که به مدل 2021 آن مربوط می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم.

ویدیوی تست تصادف کیا K5 در موسسه یوروانکپ

کیا K5 مدل 2021 در بخش‌های مختلف با کسب امتیاز بالا توانست از موسسه یوروانکپ 5 ستاره ایمنی را کسب کند. نتایج ایمنی سایر بخش‌های این خودرو به شرح زیر است:

این خودرو در بخش ایمنی سرنشینان در تصادف از جلو (برخورد بین دو وسیله با سرعت 56 کیلومتر برساعت) 5 ستاره ایمنی را در سمت راننده و 4 ستاره ایمنی را در سمت سرنشین از آن خود کرد.

تست تصادف کیا K5

این سدان در تصادف‌های جانبی نیز 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد که تصادف جانبی دو آزمایش Side Barrier و آزمایش Side Pole Star را شامل می‌شود. در آزمایش Side Barrier ( برخورد از کنار بین یک وسیله نقلیه ایستاده و مانع در حال حرکت با سرعت 62 کیلومتر بر ساعت) این خودرو در صندلی جلو 5 ستاره، در صندلی عقب 5 ستاره و در برخورد جانبی نیز 5 ستاره را دریافت کرد.

تست تصادف کیا K5

در تست Side Pole Barrier ( برخورد از کناره با یک جسم ثابت نظیر درخت یا تیر برق) نیز در بخش راننده 5 ستاره و در بخش سرنشین عقب 5 ستاره به این خودرو اعطا شد. این خودرو در تست Rollover Star Rating (تست مقاومت واژگونی) نیز موفق شد 5 ستاره را دریافت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*