گوشی با بودجه 20 میلیون تومان

با بودجه 20 میلیون تومان کدام گوشی را انتخاب کنیم؛ اندروید یا آیفون؟

رنج قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید یک گوشی هوشمند محسوب می‌شود. اگر قصد دارید با بودجه 20 میلیون تومان گوشی تهیه کنید، با توجه به افزایش یا نوسان قیمت ارز، ممکن است نتوانید با این بودجه، گوشی پرچم‌دار آیفون را تهیه کنید، اما با کمی جستجو احتمالا بتوانید با این بودجه، گوشی‌های باکیفیت از کمپانی اپل و گوشی‌های باکیفیت بالا و پرچم‌دار را از سایر برندها تهیه کنید.

در ادامه تعدادی از ویژگی‌های مهم گوشی اندروید و آیفون را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا بهتر ارزیابی کنید که با بودجه 20 میلیون تومان کدام گوشی را انتخاب کنیم؛ اندروید یا آیفون؟

مقایسه بدنه گوشی اندرویدی با گوشی آیفون

در کنار قیمت گوشی، دوام بدنه نیز اهمیت زیادی دارد. اپل در گذشته از پلاستیک، آلومینیوم و غیره استفاده می‌کرد، اما گفته می‌شود که گوشی‌های آیفون سری جدید با استفاده از فلز تتانیوم ساخته می‌شوند. این متریال همچنین وزن سبکی هم دارد. شیائومی سازنده انواع گوشی‌های اندرویدی، برای ساختن بدنه گوشیredmi note 11 از آلومینیوم، شیشه و پلاستیک استفاده کرده است. گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو یکی از گوشی‌های میان‌رده با قیمت عالی است. حافظه داخلی 128 گیگ و رم 8 گیگ از دیگر مشخصات گوشی نوت یازده پرو هستند.

مقایسه باتری گوشی اندرویدی با گوشی آیفون

گوشی با بودجه 20 میلیون تومان

باتری یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موجود برای انتخاب کردن گوشی است. درباره این که باتری کدام یک از گوشی‌های اندرویدی بهتر است یا آیفون، می‌توان گفت کیفیت باتری بر اساس مدل می‌تواند متفاوت باشد. به‌صورت کلی باتری گوشی اندروید و گوشی آیفون مجموعه‌ای از مزایا و معایب را برای کاربران دارند. برای مثال، بر اساس مدل، باتری گوشی اندروید نسبت به باتری آیفون بزرگ‌تر است، ولی معمولا دوام باتری آیفون بیشتر است.

برای نمونه، ظرفیت باتری Samsung Galaxy S21 FE 5G، پنج هزار میلی‌آمپر است و سریع شارژ می‌شود. گوشی سامسونگ گلکسی a53 همچنین دوربین با سنسورهای قدرتمند و حافظه‌ داخلی 256 گیگابایت دارد. گوشی آ ۵۳ با توجه به باتری قوی، مشخصات ضد آب و موارد دیگر قیمت مناسبی هم دارد. گوشی گلکسی A53 همچنین مدل زیبایی دارد. گوشی سامسونگ A53 گوشی میان‌رده محسوب می‌شود و برای خرید گوشی ا۵۳ خوب است بدانید قیمت این گوشی بر مبنای قیمت روز محاسبه می‌شود.

مقایسه دوربین گوشی اندرویدی با گوشی آیفون

درباره دوربین در گوشی‌های اندرویدی، می‌توان گفت گوشی‌های اندرویدی پرچم‌دار، هم تعداد دوربین بیشتر و هم کیفیت لنز بیشتری دارند و کمپانی‌ها برای افزایش کیفیت عملکرد دوربین از فناوری‌های برتر استفاده می‌کنند. همچنین گوشی‌های میان‌رده اندرویدی نیز معمولاً دوربین کمتری دارند و کیفیت دوربین قابل‌قبول یا متوسطی دارند.

گوشی‌های پرچم‌دار آیفون همانند گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی از چند دوربین تشکیل می‌شوند و کیفیت بالایی هم دارند. دوربین گوشی میان‌رده آیفون نیز معمولاً کیفیت قابل قبولی دارد. به‌صورت کلی گوشی‌های آیفون و اندروید از لحاظ تعداد و کیفیت دوربین علاوه بر تفاوت‌هایی، مشابه هم هستند اما گفته می‌شود معمولاً در دروبین گوشی‌های اندرویدی نوآوری و پیشرفت بیشتری قابل مشاهده است.

عملکرد یکپارچه گوشی آیفون نسبت به گوشی اندرویدی

انتخاب گوشی اندرویدی یا آیفون علاوه بر بودجه، سلیقه و نیاز شما می‌تواند تحت تاثیر موارد مختلف دیگری هم باشد. برای مثال اگر سایر محصولات شرکت اپل را دارید انتخاب گوشی آیفون برای شما می‌تواند مناسب باشد، زیرا یکی از مزایای برجسته گوشی‌های آیفون، هماهنگی و یکپارچگی آن‌ها با سایر محصولات اپل نظیر مک‌بوک و اپل واچ است.

با توجه به این مزیت شما می‌توانید به‌راحتی داده‌های خود را از گوشی به سایر دستگاه‌های این برند منتقل کنید. برای نمونه با استفاده از آپشن Continuity Camera می‌توانید در گوشی آیفون عکس بگیرید و سپس آنها را در مک خود مشاهده یا ویرایش کنید. این یکپارچگی جذاب را معمولا گوشی‌های اندروید ندارند یا اگر آن را اضافه کرده‌اند، نسبت به آیفون ممکن است عملکردی ضعیفی در این زمینه داشته باشند.

مقایسه سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس

گوشی با بودجه 20 میلیون تومان

سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس را می‌توان هم از بعد تاریخچه و هم از لحاظ عملکرد بررسی کرد. سیستم عامل آی‌او‌اس تنها برای کاربران اپل در دسترس است در حالی‌که اندروید در ابتدا به‌عنوان سیستم عامل دوربین توسعه داده شده بود. امنیت سیستم عامل اندروید امروزه بسیار پیشرفت کرده است، ولی سیستم عامل آی‌او‌اس از ابتدا امنیت بیشتری داشته است.

همچنین اگر امنیت برای شما مهم است، فروشگاه برنامه آی‌او‌اس امنیت بیشتری نسبت به فروشگاه برنامه اندروید دارد. به‌صورت کلی، سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس از لحاظ طراحی، ویژگی و عملکرد در مواردی هم‌پوشانی دارند و در مواردی با وجود داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد با یکدیگر متفاوت هستند.

در پایان، قیمت از جمله موارد مهم برای انتخاب کردن یک گوشی محسوب می‌شود. اگر برای شما سوال است که با بودجه 20 میلیون تومان کدام گوشی را انتخاب کنیم؛ اندروید یا آیفون؟ با مقایسه کردن کیفیت دوربین، دوام باتری، سیستم عامل و موارد دیگری که بر روی قیمت اثر می‌گذارند، می‌توانید پاسخ مناسبی را پیدا کنید. به‌صورت کلی با این بودجه به احتمال زیاد نمی‌توانید گوشی پرچم‌دار آیفون را تهیه کنید، ولی می‌توانید با جستجو، گوشی باکیفیت یا پرچم‌دار و باکیفیت بالا را از برندهای دیگری بخرید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*