خطر ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT برای گوگل

خالق جیمیل: هوش مصنوعی ChatGPT تا دو سال دیگر گوگل را از بین می‌برد!

خالق جیمیل با تمجید از عملکرد چت بات هوش مصنوعی ChatGPT معتقد است که این پروژه می‌تواند تا ۲ سال دیگر گوگل را از بین ببرد! اما چگونه؟
دستاورد بزرگ بعدی دنیای تکنولوژی برخلاف اعتقاد بسیاری از شرکت‌ها، متاورس نبود. بلکه هوش مصنوعی است. البته نمی‌خواهیم از اهمیت فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بکاهیم. اما این‌ها به‌قدری پررنگ نشدند که تمام مردم به استفاده از آن گرایش پیدا کنند. ولی وقتی صحبت از هوش مصنوعی به‌میان می‌آید، یک شرکت کوچک نوظهور توانست با ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی خود به نام ChatGPT، کل جهان را تسخیر خودش کند.

ما در مقالات متعددی در مورد این پروژه هوش مصنوعی، امکانات و توانمندی‌هایش صحبت کرده‌ایم. دستاوردی که می‌تواند آینده آموزش و پرورش و ارتباط برقرار کردن کاربران با وب را تغییر دهد. اما خالق جیمیل، Paul Buchheit در اظهارنظر جالب توجهی از احتمال نابودی گوگل توسط این فناوری صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی ChatGPT، پا روی گردن غول‌های فناوری گذاشته است

آیا واقعاً هوش مصنوعی ChatGPT گوگل را از رده خارج می‌کند؟

خالق پلتفرم ایمیل محبوب Gmail کمپانی گوگل می‌گوید که چت GPT توانمندی این را دارد که بتواند طی یک یا دو سال آینده، جستجوگر گوگل را نابود کند. حتی اگر غول جستجوی جهان بتواند خیلی زود به هوش مصنوعی خودش دست یابد هم نمی‌تواند سودآوردترین بخش کمپانی خودش را نجات دهد.

خطر ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT برای گوگل

در حالی که چت جی پی تی همین چند ماه پیش معرفی شد، اما به ابزار محبوب میلیون‌ها کاربر تبدیل شده است. به‌طوری که در بسیاری از ساعات روز اگر بخواهید از خدمات آن استفاده کنید، به‌خاطر پر بودن ظرفیت سرورهای سازنده آن، OpenAI، دسترسی به آن خیلی دشوار می‌شود. اما به‌زودی این هوش مصنوعی با توجه به مدلی که دارد، می‌تواند گوگل را در بخش‌های مختلفی مثل جستجو، شخصی‌سازی و ایمیل شکست دهد.

وقت شما چیزی را در گوگل جستجو می‌کنید، این پلتفرم ده‌ها صفحه را در نتایج جستجوی شما به‌نمایش می‌گذارد. بنابراین باید بین گزینه‌هایی که ارائه شده، به‌دنبال بهترین نتایج مورد نظر خود بگردید. اما هوش مصنوعی ChatGPT راهکار به‌مراتب بهتر و آسان‌تری را در اختیار کاربران گذاشته است. این ربات می‌تواند در یک مکالمه آسان انسانی، پاسخ سوالات شما را بدهد. این روش به‌مراتب خیلی آسان‌تر از جستجو کردن در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو است. هوش مصنوعی به‌قدری هوشمندانه عمل می‌کند که دقیقاً می‌داند شما به چه چیزی نیاز دارید و آن اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهد داد.

خطر ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT برای گوگل

به نقل از خالق جیمیل، فناوری که پشت سر هوش مصنوعی ChatGPT قرار دارد، با سرعت زیادی در حال رشد است. در نتیجه نباید تعجب کنیم که بتواند به‌زودی گوگل و دیگر غول‌های صنعت فناوری را مغلوب خودش کند. این مدیر اجرایی مکالمه انسانی ربات چت شرکت OpenAI را تحسین می‌کند. این باعث شده هوش مصنوعی بتواند مستقیماً به سوالات کاربران پاسخ دهد. این باعث می‌شود نتایج دقیق‌تری به‌دست آید و تجربه کاربری بهبود پیدا کند. چیزی که خیلی با آنچه گوگل در حال حاضر در موتور جستجوی خودش ارائه می‌کند، فاصله دارد.

سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در حال سرازیر شدن به سمت چت جی پی تی است. همه این‌ها باعث می‌شود که به‌زودی قدرت پردازش بهتری را دریافت کند و از ظرفیت بیشتری برای ذخیره داده‌ها استفاده کند که در نهایت عملکرد هوش مصنوعی آن را تقویت می‌کند. این پلتفرم به‌زودی می‌تواند کارهای پیچیده‌تری انجام دهد و در عرض چند ثانیه، حجم انبوهی از داده‌ها را پردازش کند.

این ربات چت محدودیت‌هایی دارد، اما آینده آن روشن است

شاید صحبت‌های خالق جیمیل در مورد این پروژه خیلی خوشبینانه به‌نظر برسد. اما واقعیت امر این است که محدودیت‌های زیادی پیش روی چت GPT قرار دارد. این ربات هنوز درک عمیقی از محتوا ندارد و به‌همین خاطر هم گاهی اوقات پاسخ‌های اشتباهی می‌دهد. به‌همین خاطر هم ما معتقدیم که نابود کردن گوگل توسط این هوش مصنوعی، آن هم در عرض ۲ سال آینده اغراق‌آمیز است.

باگ ChatGPT

پاسخ اشتباه ربات چت ChatGPT

پروژه ChatGPT زنگ خطر ظهور هوش مصنوعی را برای گوگل و دیگر بزرگان حوزه فناوری به‌صدا درآورد. این فناوری با سرعت خارق‌العاده‌ای در حال پیشرفت است و می‌تواند از پس انجام امور مختلفی دربیاید. حتی می‌تواند عکس‌های خلاقانه هم تولید کند. گوگل فرصت زیادی برای بازنگری روی عملکرد موتور جستجوی خودش ندارد. در غیر این صورت، مدل‌های هوش مصنوعی به‌زودی از آن جلو خواهند زد و در نتیجه آن را از بین ببرند. هنوز این فناوری قدم‌های اول خودش را برمی‌دارد و آینده بسیار روشنی پیش روی آن است. شما هم اینگونه فکر می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*