One UI 5.1 رابط کاربری

تمام ویژگی های جدید رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ

در فاصله چند ساعت مانده تا رونمایی از رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ تمام ویژگی‌های جدید آن لو رفته است. قابلیت‌های جدید این رابط کاربری چشمگیر و موثر هستند.

رویداد رونمایی سری محصولات گلکسی اس 23 سامسونگ به‌سرعت در حال نزدیک شدن است و این کمپانی کره‌ای در تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر رویداد آنپکد خود در ساعات آینده است.

مهم‌ترین تغییر نرم افزاری گوشی‌های گلکسی S23 در مقایسه با نسل قبلی خود، رابط کاربری One UI 5.1 است که تمامی جزئیات آن صبح امروز لو رفت. وبسایت WinFuture این اطلاعات جدید از رابط کاربری One UI 5.1 را لو داده و تمامی ویژگی ها و قابلیت‌های جدید این رابط کاربری را افشا کرد.

One UI 5.1 رابط کاربری

به گزارش این وبسایت، علاوه بر سری Galaxy S23، کهکشانی‌های قدیمی‌تر سامسونگ نیز به این رابط کاربری مجهز خواهند بود.

قابلیت‌های جدید رابط کاربری One UI 5.1

بر اساس اطلاعات افشا شده از این رابط کاربری، طراحی نسل جدید رابط کاربری سامسونگ تفاوت‌های ظاهری چندانی با نسل قبلی نخواهد داشت. در عوض سامسونگ با ایجاد تغییراتی کلیدی در عملکرد این رابط کاربری سعی در بهبود عملکرد آن داشته است. برخی قابلیت‌های مهم این رابط کاربری عبارتند از:

دوربین

  • تغییر دادن تم رنگی و سایه‌زنی سلفی‌ها: در این رابط کاربری با اضافه شدن کلید Effects می‌توان با اعمال فیلترهای رنگی روی تصاویر سلفی، تم رنگی آن را تغییر داد.
  • دسترسی سریع به اپلیکیشن Export RAW: به‌کمک این اپلیکیشن می‌توان تصاویری باکیفیت و بدون هرگونه فشرده‌سازی و ویرایش را به ثبت رساند. این قابلیت برای افرادی که مایلند تصاویرشان را بعدا ویرایش کنند، بسیار مفید خواهد بود. Expert RAW از طریق منوی Advanced قابل دسترسی خواهد بود.

گوشی گلکسی سامسونگ

گالری

  • ادغام تصاویر خانوادگی: آلبوم اشتراکی تصاویر خانواده در One UI 5.1 با شناسایی چهره اعضای خانواده شما، تصاویری از گالری که می‌توانید به آلبوم خانوادگی اضافه کنید را به شما پیشنهاد می‌دهد تا همه این تصاویر را به‌طور یکجا در اختیار داشته باشید. علاوه بر این، برای هر خانواده (تا سقف شش نفر) پنج گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
  • بهبود کیفیت رندر و نمایش تصاویر: پردازش خودکار تصاویر، سایه‌ها و بازتاب‌های تصاویر را از بین خواهند برد تا تصاویرتان باکیفیت‌تر از قبل باشند. همچنین امکان ساخت فایل gif با رزولوشن و وضوح بیشتر هم در گالری فراهم شده است.
  • نمایش دقیق اطلاعات تصاویر: در هنگام مشاهده تصاویر در گالری رابط کاربری جدید سامسونگ می‌توانید اطلاعات کاملی از تصویر اعم از زمان ثبت تصویر، دستگاهی که تصویر بر روی آن ثبت شده یا محل ذخیره‌سازی آن قابل مشاهده خواهد بود.
  • نوار جستجوی بهینه‌تر: اکنون می‌توانید در گالری به دنبال بیش از یک فرد یا آیتم بگردید. همچنین به‌جای وارد کردن نام افراد، می‌توانید با انتخاب چهره آن‌ها به جستجو برای عکس‌های بیشتر بپردازید.
  • انتخاب محل ذخیره‌سازی اسکرین شات‌ها: اکنون می‌توانید از طریق قابلیت‌های حرفه‌ای گالری رابط کاربری سامسونگ، اسکرین شات‌هایی که از صفحه گوشی گرفته‌اید را در محلی دلخواه ذخیره کنید.

AR Zone و AR Emoji

  • استفاده از سه اموجی در دوربین واقعیت افزوده: اکنون می‌توانید در مد ماسک اپلیکیشن، به همراه دو نفر از دوستانتان تصاویری بامزه با بهره‌گیری از اموجی‌های واقعیت افزوده بگیرید. در این مد می‌توانید چهره حاضرین در صحنه را با اموجی‌ها پویای AR جایگزین کنید.
  • بهبود طراحی و ویرایش چهره (Doodle) های واقعیت افزوده: اکنون در صفحه AR Doodles می‌توانید سریع‌تر به قلم‌موهای مختلف دسترسی داشته باشید. همچنین امکان جابجایی و تغییر اندازه طرح‌های رسم شده پس از ترسیم هم فراهم خواهد بود. بعلاوه، می‌توانید بدون نیاز به پاک کردن کامل تصویر، بخش‌هایی از آن را پاک کنید.

قابلیت های پوسته سامسونگ

ویجت‌ها

  • ویجت‌های جدید باتری: به کمک ابزارک جدید رابط کاربری One UI 5.1 می‌توانید میزان شارژ تمامی دستگاه‌های گلکسی خود اعم از گوشی، گلکسی بادز، گلکسی واچ و… را روی هوم اسکرین گوشی خود مشاهده کنید.
  • ویجت جدید آب و هوا: رنگ‌بندی جدید ویجت آب و هوای رابط کاربری جدید سامسونگ قادر است جزئیات کامل آب و هوایی را به‌سادگی به کاربران نمایش دهد.

مدهای مختلف

  • تصاویر پس‌زمینه مختلف برای مدهای مختلف عملکرد: بسته به فعالیت‌های کنونی، کاربران می‌توانند بکگراندهای مختلفی را برای لاک اسکرین و صفحه هوم اسکرین قرار دهند. این تصاویر پس‌زمینه می‌توانند برای فعالیت‌های مختلف تغییر کنند.
  • اجرای اسکریپت‌ها و شرایط مختلف: در One UI 5.1 می‌توانید در شرایطی که گوشی خود را روی مد پرواز قرار داده یا هات اسپات را فعال کرده‌اید، برخی اسکریپت‌ها را اجرا کنید. اسکریپت‌ها می‌توانند برخی برنامه‌ها را باز کنند؛ بالانس چپ و راست صدای خروجی را تغییر دهند و برخی امور دیگر را نیز به انجام برسانند. همچنین امکان کنترل به‌اشتراک‌گذاری سریع و تنظیم حساسیت تاچ دستگاه هم اکنون فراهم خواهد بود.

اتصالات و ارتباطات

  • یادداشت‌های اشتراکی: در رابط کاربری One UI 5.1 می توانید نوت‌های اشتراکی را به ثبت برسانید تا افراد مختلفی بتوانند آن‌ها را ویرایش کنند. همچنین می‌توانید به همراه دوستانتان یک گروه آموزشی اشتراکی تشکیل دهید، به کمک هم یک تصویر را رنگ کنید و یا موارد مشابهی از این دست را به انجام برسانید.
  • دعوت کردن سریع سایرین به اپلیکیشن‌های اشتراکی: در رابط کاربری جدید سامسونگ می‌توانید سایر افراد را به‌سادگی به آلبوم‌ها، نوت‌ها، تقویم‌ها و سایر اپلیکیشن‌های اشتراکی دعوت کنید. این کار از طریق لینک اشتراک‌گذاری در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی قابل انجام خواهد بود.
  • تعامل بهتر بین گوشی‌های سامسونگ و گلکسی بوک: اکنون می‌توانید ماوس، کیبورد یا ترک پد گلکسی بوک را علاوه بر لپ تاپ‌های سامسونگ بر روی تبلت یا گوشی‌های گلکسی هم استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از طریق درگ اند دراپ به انتقال اطلاعات بین یک دستگاه گلکسی با دستگاه دیگر بپردازید.
  • خروجی‌های پیشرفته‌تر محتوای رسانه‌ای: اگر قصد گوش دادن به محتوای صوتی بر روی یک اسپیکر بیسیم از طریق Spotify Connect یا کروم کست را داشته باشید، می‌توانید با استفاده از جعبه ابزار حاضر در اپلیکیشن‌های پخش موزیک، این کار را به‌سادگی انجام دهید.
  • ادامه گشت و گذار در وب در رایانه‌های شخصی: اگر با استفاده از مرورگر سامسونگ به جستجو در اینترنت روی گوشی یا تبلت گلکسی خود بپردازید، می‌توانید گشت و گذار خود را بر روی PC ادامه دهید.

سامسونگ DeX

  • مالتی تسکینگ بهینه‌تر در DeX: در بخش اشتراک‌گذاری تصاویر می‌توانید با کشیدن نوار جداکننده بخش‌های بالا و پایین تصویر، اندازه هر دو پنجره را تغییر دهید. در DeX همچنین می‌توانید پنجره‌ای را به یکی از گوشه‌های تصویر بکشید تا یک چهارم تصویر را به خود اختصاص دهد.

One UI 5.1 رابط کاربری

تنظیمات

  • نمایش اطلاعات از گزینه‌های مختلف بخش تنظیمات: در قسمت بالای بخش تنظیمات رابط کاربری One UI 5.1 می‌توانید نوار اطلاعاتی را مشاهده کنید که اطلاعات مفید یا ضروری را در اختیارتان قرار داده و تنظیمات مفیدی که نیازمند فعال‌سازی هستند را گوشزد می‌کنند.

مرورگر سامسونگ

  • جستجوی بهینه‌: اکنون در مرورگر سامسونگ می‌توانید به جستجو بین بوکمارک‌ها و نام تب‌ها بپردازید. همچنین با ارتقای منطقی و هوشمندتر شدن دستگاه، حتی در صورتی که غلط تایپی داشته باشید، می‌توانید محتوای مورد نظر خود را پیدا کنید.

راه‌اندازی دستگاه

  • راه‌اندازی سریع‌تر و آسان‌تر دستگاه گلکسی: در صورتی که از یک گوشی اندرویدی دیگر یا یک دستگاه قدیمی‌تر سامسونگ به یک دستگاه مجهز به One UI 5.1 متصل شوید، می‌توانید با اسکن کردن کد QR دستگاه قدیمی یا انتقال اکانت سامسونگ یا گوگل به دستگاه جدید، بدون نیاز به وارد کردن هیچ‌اطلاعات یا تغییر هیچ گزینه‌ای، اطلاعات ضروری خود را به دستگاه جدید انتقال دهید.

نمایش وضعیت آب و هوا و اقلیم

  • نمایش اطلاعات کلیدی مربوط به وضعیت آب و هوایی در صفحه اصلی اپلیکیشن Weather: در این بخش می‌توانید شرایط نامناسب آب و هوایی را مشاهده کرده و گزارشی از وضعیت دما، شرایط بارش و سایر متغیرهای جوی را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کنید.

One UI 5.1 رابط کاربری

تماس‌ها

  • تماس‌های بیکسبی تکست: شما می‌توانید از بیکسبی برای پذیرفتن یا رد کردن تماس‌ها و آگاه شدن از محتوا و هدف تماس‌گیرنده استفاده کنید. همچنین می‌توانید پاسخ شنونده را به‌صورت پیامی که با صدای بلند برایتان خوانده می‌شود، مشاهده کنید.

منابع مختلف حاکی از این هستند که سامسونگ رابط کاربری جدید خود را برای مجموعه گسترده‌ای از دستگاه‌های گلکسی خود مثل مدل‌های مختلف گلکسی اس، گلکسی زد و گلکسی A منتشر خواهد کرد. البته برخی قابلیت‌های این رابط کاربری تنها مختص پرچمداران جدید سری گلکسی S23 خواهد بود و سایر گوشی‌های سامسونگ از آن بی‌بهره خواهند بود.