گلکسی S23 اولترا سامسونگ

گلکسی S23 اولترا معرفی شد؛ گلادیاتور سامسونگ به نبرد آیفون‌ها می‌رود

سامسونگ رسماً از گوشی گلکسی S23 اولترا رونمایی کرد. محصولی با مشخصات فنی چشمگیر مثل یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و قیمت بالا که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بعد از ماه‌ها انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌ها، در نهایت سامسونگ از غول گوشی‌های اندرویدی بازار رونمایی کرد. گلکسی اس ۲۳ اولترا، محصولی که همه منتظرش بودیم و حالا می‌توانیم از نزدیک آن را ملاقات کنیم. این گوشی شاید از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی خودش نداشته باشد، اما زیر پوست قاب آن تغییرات جذابی رخ داده که ارزش بررسی کردن را دارند.

با گلکسی S23 Ultra آشنا شوید

نسل جدید گوشی Ultra سامسونگ یک دوربین جذاب ۲۰۰ مگاپیکسلی را در اختیار دارد، حافظه داخلی آن ۱ ترابایتی شده و در قلب تپنده آن نسخه سفارشی چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام با وعده‌هایی بزرگ ظاهر شده است. اگر شما هم مشتاق هستید با این گوشی پرچمدار آشنا شوید، در ادامه این مقاله با گجت نیوز همراه باشید.

گوشی Galaxy S23 Ultra سامسونگ

مشخصات فنی

ابعاد فیزیکی۷۸ در ۱۶۳.۴ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن۲۳۳ گرم
چیپستنسخه سفارشی کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲
حافظه
  • رم ۸/۱۲ گیگ
  • فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶/۵۱۲ گیگ و ۱ ترابایت
باتری
  • ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • شارژ سریع سیمی ۴۵ وات
  • شارژ بی‌سیم ۱۰ وات
نمایشگر
  • ۶.۸ اینچی
  • 2X Dynamic AMOLED
  • رزولوشن 1440p
  • نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی متغیر
  • محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲
دوربین
  • اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.7، لنز ۲۳ میلی‌متری، لرزشگیر اپتیکال تصویر
  • اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.2، لنز ۱۳ میلی‌متری
  • تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.4، لنز ۶۹ میلی‌متری، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال ۳ برابری
  • تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی (۲)، دیافراگم f/4.9، لنز ۲۳۰ میلی‌متری، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال ۱۰ برابری، زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری
  • دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.2، لنز ۲۵ میلی‌متری، پشتیبانی از +HDR10
فیلمبرداری
  • رزولوشن 8K با 30fps
  • رزولوشن 4K با 60fps
  • رزولوشن FHD با 60fps
سیستم عاملاندروید ۱۳، پوسته سفارشی One UI 5.1
سایر امکاناتاینترنت 5G، اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، وای فای 6E، بلوتوث ۵.۳

طراحی و نمایشگر

ابعاد بزرگ، چیزی است که کاربران حرفه‌ای به آن احتیاج دارند. سامسونگ هم به‌خوبی این را درک کرده و در نسل جدید دست به ترکیب برنده نزده است. گلکسی اس ۲۳ اولترا از همان نمایشگر ۶.۸ اینچی، همان لبه‌های تیز، همان جایگاه قرارگیری قلم S Pen در داخل گوشی و حتی همان چینش دوربین‌ها با لنزهایی که مستقیماً از قاب پشتی بیرون زده‌اند، برخوردار است. متریال به‌کار رفته در ساخت این گوشی هم تغییری نکرده و سامسونگ از شیشه روی قاب پشتی و جلویی و یک فریم آلومینیومی در بین آن‌ها استفاده کرده است. گواهی ضد آب و گردوغبار هم اینجاست.

گلکسی S23 اولترا سامسونگ

با تمام این تفاسیر، تفاوت‌های ظریفی در اینجا وجود دارد. یکی از آن‌ها لبه‌های صاف‌تر است که وقتی گوشی روی میز قرار می‌گیرد، بیشتر شبیه آیفون ۱۴ است و آسان‌تر در دست گرفته می‌شود. لنز‌هایی که روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند هم کمی بزرگ‌تر از نسل قبلی هستند. به‌طوری که قاب‌های محافظ S22 Ultra مناسب S23 Ultra نیستند. دکمه‌های جانبی گوشی که شامل کلید پاور و ولوم هستند هم کمی بزرگ‌تر شده و به‌همین خاطر پایین‌تر آمده‌اند تا دسترسی به آن‌ها برای کاربران آسان‌تر شود.

این گوشی را می‌توانید در نسخه‌های زیر تهیه کنید:

  • مشکی – Phantom Black
  • صورتی کم رنگ – Mystic Lilac
  • سبز – Botanic Green
  • بژ – Cotton Flower

همانطور که می‌بینید نسخه سفید رنگ جای خودش را به یک نسخه جدید سبز رنگ داده است. همچنین فضایی که قلم S Pen در آن قرار می‌گیرد نسبت به نسل قبلی بدون تغییر مانده است.

به نمایشگر گوشی می‌رسیم، جایی که سامسونگ به‌عنوان پرچمدار تکنولوژی نمایشگر گوشی جدید خودش را به یک پنل ۶.۸ اینچی اولد به‌نام Dynamic AMOLED 2X مجهز کرده است. پنلی که رزولوشن 1440p را ارائه می‌کند و به‌لطف فناوری LTPO می‌تواند نرخ رفرش متغیر را روی ۱ تا ۱۲۰ هرتز تنظیم کند.

سامسونگ همچنین در زیر این نمایشگر یک حسگر اثر انگشت اولترا سونیک با سرعت بالا و دقت مناسب را تعبیه کرده که از امنیت گوشی کاربران محافظت می‌کند. دوربین جلوی این گوشی نیز کمافی‌سابق قادر است از طریق تشخیص چهره دو‌بعدی قفل صفحه را باز کند. البته که این گزینه به‌اندازه فیس آیدی اپل امن نیست.

دوربین

همیشه دوربین‌ها انتخاب مهمی برای کاربران موبایل بوده‌اند. هر سالی که می‌گذرد، طرفداران انتظار دارند کمپانی‌های مورد علاقه‌شان از سنسورهای دوربین پیشرفته‌تری روی گوشی‌های خود استفاده کنند. دوربین‌هایی که بتوانند جایگزین واقعی برای دوربین‌های حرفه‌ای مثل DSLR ‌باشند.

گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا

اما گلکسی S23 اولترا در این زمینه چه چیزی برای ارائه دارد؟ بعد از سه نسل استفاده از سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، سامسونگ سرانجام تصمیم گرفته روی پرچمدارِ پرچمدارانش از یک سنسور دوربین چشمگیر ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده کند. البته نباید این اعداد شما را گول بزند. چرا که این دوربین همچنان هم عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند؛ در واقع فناوری این سنسور است که اهمیت بیشتری خواهد داشت. به‌لطف پیشرفت در کیفیت سنسور و فناوری پیکسل باینینگ، این سنسور می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات بیشتر و شفاف را حتی در نور کم ثبت کند.

در کنار این سنسور، شاهد حضور یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با لنز ۱۳ میلی‌متری، دو سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال متفاوت (یکی ۳ و دیگری ۱۰ برابری) هستیم. گلکسی اس ۲۳ اولترا می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن 8K را روی نرخ 30fps ضبط کند که در مقایسه با نرخ 24fps نسل قبلی پیشرفته‌تر محسوب می‌شود. در جلوی این گوشی هم منتظر هیچ جادویی نباشید. چرا که سنسور دوربین سلفی (۱۶ مگاپیکسلی) مثل گذشته در داخل یک حفره مشخص است. این یعنی دوربین‌های سلفی درون نمایشگر هنوز آماده استفاده در گوشی‌های پر ابهت و پرچمدار نیستند.

عملکرد فنی و نرم افزار

گلکسی S23 اولترا سامسونگ با نسخه ویژه‌ای از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کمپانی کوالکام عرضه می‌شود. این تراشه بر پایه جدیدترین و کارآمدترین تکنولوژی لیتوگرافی ۴ نانومتری جهان تولید می‌شود که به‌لطف آن می‌تواند در عملکرد پردازشگر گرافیکی (GPU)، چیپست A16 Bionic اپل را شکست دهد.

گوشی Galaxy S23 Ultra سامسونگ

این تراشه از هسته مرکزی و توانمند X3 با سرعت ۳.۲ گیگاهرتزی، دو هسته میانی A715 با سرعت ۲.۸ گیگاهرتزی، دو هسته A710 با سرعت ۲.۸ گیگاهرتزی و همچنین سه هسته کارآمدتر A510 با سرعت ۲.۰ گیگاهرتزی بهره می‌برد. به‌لطف این تراشه، گوشی سامسونگ می‌تواند از فناوری وای فای 6E پشتیبانی کند و یک حافظه پرسرعت ۲۵۶ گیگ تا ۱ ترابایتی به همراه ۸ تا ۱۲ گیگ رم را در اختیار کاربرانش بگذارد. فکر می‌کنم نیازی به گفتن نداشته باشد که این گوشی 5G است.

گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا

سامسونگ گلکسی S23 اولترا

گوشی‌های سامسونگ همیشه در زمینه صدا، عملکرد خوبی داشته‌اند و اس ۲۳ اولترا هم از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی از دو اسپیکر استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos برخوردار است که بیس و عمق خوبی دارند و بلندی صدای آن‌ها نیز ایده‌آل است. قلم S Pen هم طبق روال همیشه در اینجا قرار دارد که پیشرفت‌هایی کرده است.

گوشی Galaxy S23 Ultra سامسونگ

در بخش نرم افزار این گوشی از جدیدترین نسخه اندروید ۱۳ به‌همراه پوسته سفارشی One UI 5.1 استفاده شده است. این نسخه از همان رابط کاربری و آیکون‌های آشنای One UI سامسونگ بهره می‌برد و در برخی موارد تغییراتی هم داشته است. از جمله تغییرات این گوشی می‌توان به اشتراک‌گذاری یادداشت‌های اپلیکیشن Samsung Notes، دو ویجت جدید برای وضعیت باتری و آب‌وهوا، بهبود عملکرد DeX، راه‌اندازی اولیه سریع‌تر دستگاه، تقویت در عملکرد پردازش خودکار تصاویر، اشتراک‌گذاری آلبوم‌ها با اعضای خانواده و همینطور استفاده از دوربین AR Emoji برای سه نفر به‌صورت همزمان در یک تصویر اشاره کرد.

شارژدهی و باتری

غول اندرویدی از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد. این عدد، به استاندارد تمام گوشی‌های اندرویدی تبدیل شده و به‌نظر می‌رسد که برای استفاده یک روز کامل از گوشی کافی باشد. اما آیا ظرفیت باتری یکسان با نسل قبلی یعنی هیچ پیشرفتی در زمینه شارژدهی حاصل نشده است؟  برای پاسخ به این سوال باید توجه شما را به اضافه شدن پردازنده مدرنی با مصرف انرژی کارآمدتر مثل اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اشاره کرد که قطعاً روی شارژدهی گوشی نیز تأثیرگذار است.

گوشی Galaxy S23 Ultra سامسونگ

اما در زمینه شارژ مجدد باتری، هیچ تغییری نخواهیم داشت. این گوشی به‌صورت کابلی با توان ۴۵ وات شارژ می‌شود و به‌صورت بی‌سیم هم حداکثر توان ۱۰ واتی را ارائه می‌کند. ضمن اینکه به شما اجازه می‌دهد با فناوری شارژ بی‌سیم معکوس بتوانید دیگر وسایل و گجت‌های خود را هم شارژ کنید.

قیمت

در مورد قیمت این گوشی باید باید گفت که متأسفانه نباید انتظار کاهش قیمت را داشته باشید. نسخه مجهز به ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی آن را می‌توانید با ۱،۴۱۰ یورو تهیه کنید. در حالی که نسخه توانمندتر آن با ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی، ۱،۵۹۰ یورو قیمتش است. قیمت دو نسخه دیگر را هم به‌زودی اعلام می‌کنیم.

جمع‌بندی

گلکسی S23 اولترا، فرمانده تازه‌نفس کمپانی سامسونگ برای میدان نبرد با آیفون‌های توانمند اپل است. اما آیا محصولی که با تکیه بر گوشی S22 اولترا ساخته شده و فقط نواقص آن را برطرف کرده و کمی بهبودیافته‌تر است، می‌تواند پرچمداران سال ۲۰۲۲ اپل را شکست دهد و در دل طرفداران موبایل جا باز کند؟ شما چه فکری می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*