گلکسی Book3

معرفی لپ تاپ های جدید گلکسی Book3 سامسونگ از زبان سازنده

لپ تاپ های جدید گلکسی Book3 سامسونگ رونمایی شدند. در ادامه، معرفی گلکسی بوک 3 پرو، گلکسی بوک 3 پرو 360 و گلکسی بوک 3 اولترا را از زبان شرکت سامسونگ مطالعه می‌کنید.

شب گذشته سامسونگ رویداد مهم گلکسی آنپکد 2023 را برگزار کرد که در آن شاهد معرفی و رونمایی رسمی محصولات جدید این شرکت کره‌ای مثل گوشی های سری گلکسی S23 و لپ تاپ های جدید گلکسی Book3 بودیم. این سری لپ تاپ‌ها در سه مدل گلکسی بوک 3 پرو، گلکسی بوک 3 پرو 360 و گلکسی بوک 3 اولترا معرفی شده‌اند و به‌روزرسانی‌های مهمی را نسبت به نسل گذشته تجربه کرده‌اند که مهم‌ترین آنها در بخش‌های نمایشگر و پردازنده اتفاق افتاده است.

مدل اولترا به‌عنوان قدرتمندترین لپ تاپ این خانواده، محصولی است که با مشخصات قدرتمند، قدرت پردازشی بالا و عملکرد فوق‌العاده توانمند و همچنین طراحی آلومینومی، کاربران گیمر را هدف گرفته است. گلکسی بوک 3 پرو 360 نیز یک لپ تاپ هیبریدی با فرم 360 درجه و قابلیت تبدیل به تبلت به همراه قلم اس پن است و در نهایت گلکسی بوک 3 پرو یک لپ تاپ باریک و سبک با قابلیت حمل بالا و تاشو محسوب می‌شود. سامسونگ این لپ تاپ‌ها را برای کاربرانی طراحی و عرضه کرده که می‌خواهند با اتصال یکپارچه چند دستگاه یا سخت افزار، افزایش بهره‌وری و خلاقیت در هر زمینه‌ای را تجربه کنند.

گلکسی Book3

در این مطلب قصد داریم به معرفی کامل لپ تاپ های جدید گلکسی Book3 سامسونگ از زبان شرکت سازنده بپردازیم و ببینیم کره‌ای‌ها جدیدترین لپ تاپ‌های خود را چگونه معرفی کرده‌اند. تی ام رو، مدیرعامل سامسونگ موبایل در این رابطه اظهار کرد:

در حال حاضر تعداد افرادی که از چندین دستگاه برای بهبود عملکرد و بازدهی خود استفاده می‌کنند، افزایش پیدا کرده است و اکوسیستم گسترده گلکسی، تحقق این فرایند کاری نوین را امکان‌پذیر کرده است. سری جدید لپ تاپ های گلکسی بوک 3 نوآوری کاملی در اکوسیستم یکپارچه ما محسوب می‌شود. این سری دستگاه‌ها برای علاقه‌مندانی طراحی و ساخته شده که خواهان عملکرد و پردازشی بالا هستند و قصد دارند بهره‌وری و خلاقیت خود را در اکوسیستم گلکسی از طریق اتصال یکپارچه دستگاه‌ها بهبود ببخشند.

در ادامه، مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های لپ تاپ های جدید گلکسی Book3 را بررسی می‌کنیم.

طراحی ظاهری ممتاز

سری جدید لپ تاپ های گلکسی بوک 3 دارای قاب کاملا آلومینیومی هستند و ظاهری ممتاز و حسی خوشایند را به کاربران ارائه می‌دهند. علاوه بر وزن سبک، بدنه‌ی براق و مسطح لپ تاپ‌ها باعث شده تجربه کاربری پیشرفته‌تری در اختیار کاربران قرار بگیرد. سامسونگ مانند دیگر محصولات خود از جمله گوشی های پرچمدار سری گلکسی S23، در طراحی و ساخت لپ تاپ های سری گلکسی Book3 نیز به موضوع سازگاری با محیط زیست توجه ویژه‌ای داشته و تلاش‌های تحسین‌برانگیزی به‌منظور حفظ سیاره‌ی ما برای نسل‌های بعدی می‌کند.

در همین راستا، پلاستیک‌های بازیافتی از تورهای ماهی‌گیری دورافتاده در اقیانوس‌ها در ساخت بخش‌های از لپ تاپ های سری گلکسی بوک 3 به‌کار رفته و همچنین تمام پلاستیک‌های داخل جعبه دستگاه هم به‌طور کامل حذف شده‌اند.

سری جدید لپ تاپ های گلکسی بوک 3 از تاریخ 17 فوریه 2023،‌ یعنی حدود دو هفته دیگر در مدل‌های گلکسی Book 3 Pro و گلکسی Book 3 Pro 360 در بازارهای منتخب در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت؛ اما مشتریان می‌توانند از همین امروز پیش سفارش خود را انجام دهند. گلکسی بوک 3 پرو در اندازه‌های 14 و 16 اینچی و در دو رنگ بژ و نوک مدادی، گلکسی بوک 3 پرو 360 در اندازه 16 اینچی با قابلیت 5G و در رنگ‌های بژ و نوک مدادی و گلکسی بوک 3 اولترا در اندازه 16 اینچی و در رنگ نوک مدادی به بازار عرضه می‌شود.

نمایشگر ارتقا یافته و حداکثر قدرت عملکردی

گلکسی Book3

لپ تاپ های سری گلکسی بوک 3 از پردازنده مرکزی یا CPU، پردازنده گرافیکی یا GPU و نمایشگر ارتقا یافته بهره می‌برند و عملکرد فوق‌العاده قدرتمندی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. گلکسی بوک 3 اولترا به آخرین پردازنده نسل سیزدهمی Intel Core i9 مجهز شده و سریع‌ترین گلکسی بوک حال حاضر محسوب می‌شود. پردازنده گرافیکی Geforce 4070 Nvidia RTX نیز کیفیت درجه یک و استودیویی را برای افزایش بازدهی پروژه‌های شما ارائه می‌کند و برای بازی کردن نیز تجربه فوق‌العاده‌ای را فراهم خواهد کرد.

سری گلکسی بوک 3 اولترا و پرو از صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X استفاده می‌کنند که برای اولین بار در گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ به کار رفته بود. با کیفیت تصویر 3K و وضوح 1800 در 2880 پیکسل، جزئیات به‌طور دقیق و فوق‌العاده‌ای به نمایش درمی‌آیند و نرخ تازه‌سازی تصویر قابل تغییر تا 120 هرتز نیز تجربه روان و لطیفی را فراهم می‌کند تا در مجموع بتوانید تجربه چشم‌نوازی از تماشای صفحه نمایش، به خصوص در هنگام بازی کردن داشته باشید.

نمایشگر این لپ تاپ‌ها موفق به دریافت تاییدیه‌های ClearMR VESA و True Black 500 DisplayHDR شده‌اند و گواهی SGS Eye Care Display نیز به‌منظور کاهش تضمینی نور آبی به این نمایشگر اعطا شده است. این پیشرفت‌ها باعث شده‌اند کاربران بتوانند چندین فعالیت قابل توجه را به‌صورت همزمان انجام دهند، محتوای غنی را بدون از دست دادن جزئیات و کیفیت تماشا کنند و بازی‌های سنگین را به‌راحتی و به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

همانطور که بالاتر نیز گفتیم، سری گلکسی بوک 3 در اندازه‌های 14 و 16 اینچی با نسبت تصویر 16:10 عرضه می‌شوند و مشتریان قادر خواهند بود بسته به نیاز خود اندازه نمایشگر مد نظرشان را انتخاب کنند. علاوه بر نمایشگر و سخت افزار ارتقا پیدا کرده، باید به کیفیت صدای این لپ تاپ‌ها نیز اشاره کنیم. سری گلکسی بوک 3 دارای چهار بلندگوی جدید ارتقا یافته است که کیفیت صدا را به‌طور قابل توجهی افزایش داده و نت‌های واضح، بلند و صدای غنی را به گوش کاربر می‌رسانند.

میکروفون‌های دوگانه با کیفیت استودیویی نیز در سری گلکسی Book3 مورد استفاده قرار گرفته که می‌توانند صدای شما را با حداکثر کیفیت و وضوح ضبط کنند. قابلیت نویز کنسلینگ بر بستر هوش مصنوعی نیز فرایند کاهش قابل توجه نویز پس‌زمینه را انجام می‌دهد. بنابراین می‌توانید تماس‌های ویدیویی خود که بخش مهمی از ارتباطات روزمره را تشکیل می‌دهند، به بهترین و موثرترین شکل ممکن انجام دهید و در هر زمانی که می‌خواهید با لپ تاپ خود تماس تصویری برقرار کنید و با استفاده از حالت Studio تصویر خود را به بهترین شکل نمایش دهید. تصاویر شما در حالت استودیو با تصحیح نور، قاب‌بندی خودکار، تصحیح تماس چشمی و پس‌زمینه صاف به مخاطب شما نشان داده خواهد شد.

تجربه‌ای بی‌نظیر از اتصال در سری گلکسی

گلکسی Book3

تجربه اتصال در سری گلکسی Book3 کاملا متفاوت و منحصربه‌فرد است و کاربران به‌خوبی می‌توانند آن را درک و مشاهده کنند. بهره‌مندی از سرویس Windows/Microsoft Phone Link از جمله‌ی این تجربه‌ها است که موجب اتصال یکپارچه گوشی های هوشمند با کامپیوتر شما می‌شود. وبسایت‌های اخیر یا Recent Websites یکی از این قابلیت‌های نوین و کاربردی است که توسط برنامه Windows/Microsoft Phone Link ارائه می‌شود و به‌وسیله آن می‌توانید به برنامه‌ها و صفحات وب بین گوشی و کامپیوتر دسترسی داشته باشید. مثلا می‌توانید قیمت یک پرواز را در گوشی هوشمند خود جست‌وجو کنید و سپس رزرو این پرواز را با کامپیوتر شخصی خود انجام دهید. حالت Instant Hotspot نیز وجود دارد که با فعال کردن آن قادر خواهید بود فقط با یک کلیک و به‌صورت سریع و بی‌سیم از این تجربه بهره ببرید.

همچنین شما می‌توانید به‌صورت یکپارچه و بدون هیچ اختلالی بین چندین صفحه در دستگاه‌های مختلف جابه‌جا شوید. با قابلیت Samsung Multi Control می‌توانید کامپیوتر شخصی، تبلت گلکسی تب و حالا گوشی هوشمند گلکسی خود را با صفحه کلید و پد لمسی یا ترکپد در گلکسی بوک 3 خود کنترل کنید. امکان جابه‌جایی داده‌های دلخواه بین دستگاه‌های گلکسی، استفاده از تبلت گلکسی تب به‌عنوان نمایشگر دوم و افزایش فضای در دسترس به‌طور موثر نیز وجود دارد.

بنابراین فرایند تولید محتوا به‌طور فزاینده‌ای بین چندین دستگاه انجام می‌شود و با لپ تاپ های سری گلکسی بوک 3 می‌توانید به‌شکل آسان‌تری آثار خلاقانه تولید کنید. کاربران این امکان را خواهند داشت که با استفاده از قابلیت Expert RAW در گوشی هوشمند گلکسی خود، عکس‌های فوق‌العاده باکیفیتی را ثبت کنند و به صورت آنی، آنها را به‌وسیله برنامه Adobe Lightroom در لپ تاپ گلکسی Book3 خود ادیت کنند.

فرایند ورود به سری جدید گلکسی بوک 3 نیز به سرعت، آسانی و بدون درنگ انجام می‌شود. با ویژگی Single Sign On فقط باید یک بار در لپ تاپ گلکسی بوک 3 وارد حساب سامسونگ خود بشوید. پس از آن، سرویس‌های دیگر گلکسی که در سایر دستگاه‌های خود استفاده می‌کنید به‌صورت خودکار همگام‌سازی می‌شوند و دیگر نیازی به ورود مجدد نخواهید داشت. حتی می‌توانید با استفاده از اطلاعات حساب Samsung Pass خود در گوشی هوشمندتان، از طریق لپ تاپ گلکسی بوک 3 به وبسایت‌های مورد علاقه و مورد نیازتان بروید. سرویس انتقال هوشمند گلکسی بوک یا Galaxy Book Smart Switch نیز انتقال داده‌ها و تنظیمات از کامپیوترهای قدیمی را بسیار ساده‌تر کرده و در نهایت سرویس Galaxy Book Experience برای کمک به کاربران جدید در شروع کار، راهنمایی‌های ساده‌ای را ارائه می‌کند.

مشخصات لپ تاپ های جدید سری گلکسی Book3

در نهایت شما را دعوت می‌کنیم جدول مشخصات کامل لپ تاپ های سری گلکسی بوک 3 را مشاهده کنید.

Galaxy Book 3 Pro

مدلگلکسی بوک 3 پرو 14گلکسی بوک 3 پرو 16
ابعاد312.3 در 223.8 در 11.3 میلی‌متر355.4 در 250.4 در 12.5 میلی‌متر
وزن1.17 کیلوگرم1.56 کیلوگرم
سیستم عاملویندوز 11 (در دسترس بودن آن به منطقه و اپراتور بستگی دارد. تجربه با توجه به دستگاه ممکن است متفاوت باشد.)
صفحه نمایش14 اینچی Dynamic AMOLED 2X با نسبت تصویر 16:10، روشنایی 400 نیت،‌ نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز، پوشش حجم رنگ 120 درصدی DCI-P3 و وضوح تصویر 3K یا 2880 در 1800 پیکسل16 اینچی Dynamic AMOLED 2X با نسبت تصویر 16:10، روشنایی 400 نیت، نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز، پوشش حجم رنگ 120 درصدی DCI-P3 و وضوح تصویر 3K یا 2880 در 1800 پیکسل
سی پی یو (پلتفرم)نسل سیزدهمی Intel Core، مشخصات CPU به مدل، منطقه و کشور بستگی دارد)
پردازندهCore i5 / Core i7 (Intel EVO)، مشخصات GPU به مدل، منطقه و کشور بستگی دارد
گرافیکIntel Iris Xe، دسترسی با توجه به دستگاه ممکن است متفاوت باشد
اتصالات (WLAN)Wi-Fi 6E (Gig+), 802.11 ax 2×2, Bluetooth v5.1
رنگنوک مدادی، بژ
حافظه رم8 یا 16 یا 32 گیگابایت از نوع LPDDR5
حافظه ذخیره‌سازی256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت از نوع اس اس دی PCIe
دوربین و میکروفونFHD 1080p/ Studio-quality Dual Mic
صدا (اسپیکر)AKG Quad Speaker (Woofer Max 5W x 2, Tweeter 2W x 2),
Smart Amp, Dolby Atmos
کیبوردIsland Type with Backlit3-row Numeric, Island Type with Backlit
باتری63 میلی‌آمپر بر ساعت (اسمی)76 میلی‌آمپر بر ساعت (اسمی)
آداپتور شارژر65 وات یو اس بی تایپ C
احراز هویت (امنیت)Secured-Core PC، حسگر اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور
درگاه‌هایک درگاه تاندربولت 4، دو درگاه یو اس بی تایپ A، درگاه اچ دی ام آی 1.4، میکرو اس دی، هدفون/میکروفون
راهکارهاGalaxy Eco (Phone-Tab-PC-Wearable): Samsung Multi Control , Second Screen, Expert RAW (Auto Share), Quick Share & Private Share, Phone Link, Samsung Pass

Galaxy Book 2 Pro 360

مدلگلکسی بوک 3 پرو 360 – 16 اینچی
ابعاد355.4 در 252.2 در 12.8 میلی‌متر
وزن1.66 کیلوگرم1.71 کیلوگرم برای مدل 5G
سیستم عاملویندوز 11 (در دسترس بودن آن به منطقه و اپراتور بستگی دارد. تجربه با توجه به دستگاه ممکن است متفاوت باشد.)
صفحه نمایش16 اینچی Dynamic AMOLED 2X با نسبت تصویر 16:10، صفحه لمسی، قابلیت S Pen (قلم داخل جعبه)، روشنایی 400 نیت، نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز، پوشش حجم رنگ 120 درصدی DCI-P3، وضوح تصویر 3K یا 2880 در 1800 پیکسل
سی پی یو (پلتفرم)نسل سیزدهمی Intel Core i5 یا Core i7 (Intel EVO)، مشخصات CPU به مدل، منطقه و کشور بستگی دارد
گرافیکIntel Iris Xe، دسترسی با توجه به دستگاه ممکن است متفاوت باشد
اتصالات (WLAN)Wi-Fi 6E, 5G Sub6 (Optional), 802.11 ax 2×2, Bluetooth v5.1
رنگنوک مدادی، بژ
حافظه رم8 یا 16 یا 32 گیگابایت از نوع LPDDR5
حافظه ذخیره‌سازی256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت از نوع اس اس دی PCIe
دوربین و میکروفونFHD 1080p/ Studio-quality Dual Mic
صدا (اسپیکر)AKG Quad Speaker (Woofer Max 5W x 2, Tweeter 2W x 2),
Smart Amp, Dolby Atmos
کیبورد3-row Numeric, Island Type with Backlit
S Pen (Stylus)درون جعبه با ابعاد 144.84 در 8.2 در 7.7 میلی‌متر با وزن 7.9 گرم، بلوتوث برای S Pen در دسترس نیست
باتری76 میلی‌آمپر بر ساعت (اسمی)
آداپتور شارژر65 وات یو اس بی تایپ C
احراز هویت (امنیت)Secured-Core PC، حسگر اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور
درگاه‌هایک درگاه تاندربولت 4، دو درگاه یو اس بی تایپ A، درگاه اچ دی ام آی 1.4، میکرو اس دی، هدفون/میکروفون، درگاه سیم کارت نانو (اختیاری)
راهکارهاGalaxy Eco (Phone-Tab-PC-Wearable): Samsung Multi Control , Second Screen, Expert RAW (Auto Share), Quick Share & Private Share, Phone Link, Samsung Pass

Galaxy Book 3 Ultra

مدلگلکسی بوک 3 اولترا 16
ابعاد355.4 در 250.4 در 16.5 میلی‌متر
وزن1.79 کیلوگرم
سیستم عاملویندوز 11 (در دسترس بودن آن به منطقه و اپراتور بستگی دارد. تجربه با توجه به دستگاه ممکن است متفاوت باشد.)
صفحه نمایش16 اینچی Dynamic AMOLED 2X با نسبت تصویر 16:10، روشنایی 400 نیت، نرخ تازه‌سازی تصویر قابل تغییر تا 120 هرتز (48 تا 120 هرتز)، پوشش حجم رنگ 120 درصدی DCI-P3، وضوح تصویر 3K یا 2880 در 1800 پیکسل
سی پی یو (پلتفرم)نسل سیزدهمی اینتل Core i5 یا Core i9 (Intel EVO)، مشخصات سی پی یو به مدل، منطقه و کشور بستگی دارد.
گرافیکNVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU یا
NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU، مشخصات آن به مدل، کشور و منطقه بستگی دارد
اتصالات (WLAN)Wi-Fi 6E (Gig+), 802.11 ax 2×2, Bluetooth v5.1
رنگنوک مدادی
حافظه رم16 یا 32 گیگابایت از نوع LPDDR5
حافظه ذخیره‌سازی512 گیگابایت یا 1 ترابایت از نوع SSD PCIe با امکان افزایش
دوربین و میکروفونFHD 1080p / Studio-quality Dual Mic
صدا (اسپیکر)AKG Quad Speaker (Woofer Max 5W x 2, Tweeter 2W x 2),
Smart Amp, Dolby Atmos
کیبورد3 ردیف عددی، Island Type with Backlit
باتری76 میلی‌آمپر بر ساعت (اسمی)
آداپتور شارژر100 واتی یو اس بی تایپ C
احراز هویت (امنیت)secured-Core PC، حسگر اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور
درگاه‌هایک درگاه تاندربولت 4، دو درگاه یو اس بی تایپ A، درگاه اچ دی ام آی 2.0، میکرو اس دی، هدفون/میکروفون
راهکارهاGalaxy Eco (Phone-Tab-PC-Wearable): Samsung Multi Control, Second Screen, Expert RAW (Auto Share), Quick Share & Private Share, Phone Link, Samsung Pass
این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*