رفع فیلتر اینستاگرام

آب پاکی رئیس جمهور و وزیر ارتباطات روی دست امیدواران به رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ

رئیس جمهور و وزیر ارتباطات بار دیگر تاکید کردند رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ فقط زمانی انجام خواهد شد که آنها قوانین ایران را بپذیرند.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شب گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی در خصوص فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله اینستاگرام و واتس اپ گفت «قبل اغتشاشات محدودیتی برای دسترسی به پلتفرم‌های خارجی ایجاد نشده بود. اما این پلتفرم‌ها به بستری برای ایجاد ناامنی تبدیل شدند. در کدام کشور به یک پلتفرم خارجی اجازه می‌دهند تا به بستری برای ایجاد ناامنی تبدیل شود؟»

رئیس جمهور در ادامه گفته‌های خود بیان کرد «در جلسات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور همه قوا بررسی شده است که اگر پلتفرم‌ها همچنان بستر ناامنی باشند، نمی‌توان به آنها اجازه فعالیت داد.» وی تاکید کرد هر پلتفرمی که خواهان فعالیت در ایران است باید پاسخگو باشد؛ چرا که اگر پاسخگو نباشد، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد و به بستری ناامن تبدیل خواهد شد.

رفع فیلتر اینستاگرام

رئیس‌جمهور در ادامه تاکید کرد «اروپایی‌ها چرا دو استاندارد دارند؟ آنها برای خودشان می‌پسندند که دفتر خدمات هر پلتفرمی که در داخل کشور آنها فعالیت می‌کند، در داخل آن کشورها وجود داشته باشد. شورای عالی امنیت ملی هم همین را خواسته است که آنها پاسخگوی فعالیت خود باشند و در کشور ما ناامنی ایجاد نکنند.»

شروط رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت وزیران در خصوص رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌ اپ گفت همانطور که شب گذشته آقای رئیس جمهور در صدا و سیما تاکید کردند، هر پلتفرم خارجی که حداقل به قواعدی که خودشان دارند پایبند باشند می‌توانند در ایران فعالیت کنند. وی تاکید کرد هر پلتفرمی که قواعد جمهوری اسلامی ایران را قبول کند و به قواعد خودشان پایبند باشند، از فعالیت آنها در ایران استقبال خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*