بنتلی هونادیرس، نمونه اولیه بوگاتی ویرون

بنتلی سال‌ها قبلتر از بوگاتی ویرون، نمونه اولیه آن را ساخته بود!

سوپرکار Veyron شاهکاری بی‌همتا در صنعت خودرو بود. با این حال، بنتلی چند سال قبل‌تر دست به توسعه نمونه اولیه هایپرکار بوگاتی ویرون زده بود!

بنتلی و بوگاتی دو نامی هستند که اگر بخواهیم یک طیف در نظر بگیریم، هر کدامشان در یکی از دو انتهای طیف قرار می‌گیرند. بوگاتی خودروسازی است که همیشه با هایپرکارهای خود مرزهای مهندسی خودرو را جابه‌جا می‌کند. در مقابل، بنتلی یکی از لوکس‌ترین شرکت‌های خودروسازی است که اتومبیل‌هایی با نهایت تجمل، راحتی و زرق و برق را به مشتریان ثروتمند خود هدیه می‌دهد. با این حال، به‌نظر می‌رسد بنتلی مدت‌ها قبل از اینکه بوگاتی اقدام به توسعه شاهکاری به‌نام ویرون کند، در توسعه یک سوپرکار مشابه آن پیش‌قدم شده بود! به‌نوعی شاید بتوان این ساخته بنتلی را نمونه اولیه بوگاتی ویرون بر شمرد.

سوپرکار هونادیرس بنتلی، نمونه اولیه بوگاتی ویرون!

اگر دقیق‌تر شویم، بنتلی در سال 1999 نسخه واقعی خودرو سوپر اسپرت بنتلی هونادیرس را طی نمایشگاه خودرو ژنو به‌نمایش گذاشت. این درحالی است که ویرون در سال 2005 سرانجام به‌عرضه رسید و به‌گفته خود بوگاتی، پیش از آن چند سالی تحت توسعه به‌سر می‌بُرد. حالا بی‌شک این سوال اساسی پیش می‌آید که ارتباط یا شباهت بین بنتلی Hunaudieres و بوگاتی ویرون چیست؟

نمای کناری بنتلی Hunaudieres، نمونه اولیه بوگاتی ویرون

ساخته‌های بنتلی و بوگاتی یک اشتراک اساسی دارند و آن هم پیشرانه عظیم قدرتمند W16 آن‌ها است. از نظر طراحی ظاهری هم اثری از دریچه‌ها، ورودی هوای کاپوت و فرورفتگی‌های مرسوم بین هایپرکارهای آن زمان در این دو خودرو نبود. هونادیرس و ویرون یک همراه دیگر با نام آئودی روزمیر (Rosemeyer) داشتند و شاید بتوان این سه محصول را این‌طور توصیف کرد: سه‌قلوهایی که از همان ابتدای تولد از همدیگر جدا شدند.

نمای عقب بنتلی Hunaudieres

در حقیقت، بوگاتی، آئودی و بنتلی همه در آن زمان زیرمجموعه گروه فولکس واگن بودند. به‌همین خاطر، زیرساخت‌های این کمپانی بزرگ هم نصیب همه آن‌ها می‌شد. سوپرکارهایی که هرکدام از آن‌ها توسعه دادند، به‌عبارتی بستری برای گروه فولکس واگن بود تا با ایده یک هایپرکار فوق‌العاده قدرتمند با طراحی بی‌مثل و مانند آزمون و خطا کند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دست آخر این تلاش بوگاتی بود که ثمره داد و ویرون با پیشرانه W16 استثنائی خود پا به میدان گذاشت. از بنتلی هم سوپرکاری باقی ماند که در حال حاضر فقط می‌توان به‌عنوان نمونه اولیه بوگاتی ویرون از آن یادی کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*