بالون جاسوسی چینی

بالن چینی بالاخره در آسمان آمریکا منفجر شد + ویدیو

بالن جاسوسی چینی که چند روزی مهمان آسمان آمریکا بود، بالاخره به انتهای کار خود رسید. در ادامه با ویدیو و نحوه انفجار آن همراه می‌شویم.

آسمان کشور آمریکا طی روزهای گذشته، میزبان یک مهمان ناخوانده از چین بود که بدون دعوت و از طریق مرز کانادا، وارد حریم هوایی آمریکا شده بود. حالا پس از کش و قوس‌های فراوان، نیروهای هوایی آمریکا تصمیم گرفته تا به حیات آن پایان دهد. در ادامه با فیلم و تصاویر سقوط بالون جاسوسی چینی در آسمان آمریکا همراه می‌شویم.

سقوط بالن جاسوسی چینی در آسمان آمریکا

در حال حاضر تمام فرودگاه های کارولینا جنوبی در حالت نیمه تعطیل به سر می‌برند تا جنگنده‌ های نیروی هوایی آمریکا، به عملیات گشت زنی و خنثی سازی «بالن جاسوسی چینی» مشغول باشند. همانطور که در ویدیو بالا مشاهده کردید، این عملیات اکنون با موفقیت به پایان رسیده و بالن جاسوسی چین پس از انفجار در آسمان و بدون تلفات انسانی، روی سواحل اقیانوس اطلس در کارولینا جنوبی، سقوط کرده است.

بالون جاسوسی چینی

همچنین باید اشاره کنیم که نیروی دریایی آمریکا و گشت ساحلی کارولینا جنوبی هم در این عملیات حضور داشته‌اند. در ادامه می‌توانید فیلم گشت زنی جنگنده‌های نیروی هوایی آمریکا را در لحظه سقوط این بالون جاسوسی تماشا کنید.

به هر حال همانطور که در مطلب قبلی خواندیم، بالن جاسوسی چینی در آسمان آمریکا، از نوع «بالون نظارتی مرتفع» است که محفظه اصلی آن از گاز هلیوم پر شده و جنس آن از نوع لاتکس است. همچنین بالن جاسوس چینی در ارتفاع 24 تا 37 کیلومتری از سطح دریا قرار داشته بود و طول آن هم به 25 متر می‌رسد.

بالون جاسوسی در کشور آمریکا

البته هرچند که کشور چین، به کل منکر عمدی بودن این اتفاق است اما تجهیزاتی که در انتهای این هوابرد نصب شده‌اند، روایت دیگری را نشان می‌دهند.

بالن جاسوسی چینی که بر فراز آسمان آمریکا و سایت‌های هسته‌ای و بالستیک مونتانا به پرواز درآمده بود، از چندین آنتن مایکروویو و پنل خورشیدی بهره می‌برد که به عقیده بسیاری از کارشناسان، هیچ شباهتی به بالن‌های هواشناسی و معمولی ندارند. در ادامه کار هم یکی دیگر از ویدیوهای گرفته شده از لحظه سقوط این هواگرد را مشاهده خواهید کرد.

به هر حال هرچند که بالون جاسوسی چین، دیگر در آسمان آمریکا پرسه نمی‌زند اما در همین حال و در یک اتفاق عجیب، سر و کله‌ی یک بالن مشابه دیگر در آمریکا لاتین پیدا شده که در یک مطلب جداگانه، به حساب آن هم خواهیم رسید.