بالون جاسوس چینی در آمریکا

بالون جاسوسی چین مخفیانه به سایت های هسته ای آمریکا رسید + ویدیو

بالون جاسوسی چین چند روزی می‌شود که به صورت مخفیانه در حال گشت زنی بر فراز آمریکا است. اما بالون و ماهواره چینی از کجا به آمریکا آمده و سرنوشت آن چه می‌شود؟

کشور آمریکا در تمام تاریخ به سیستم های راداری و پدافندهای هوشمند خود معروف بوده است اما همه می‌دانیم که برای بی‌نقص‌ترین سیستم‌های جهان هم استثنائاتی وجود دارد. بالون جاسوسی چین که به تازگی بر فراز آسمان آمریکا دیده شده، دقیقا مثال بارزی از این موضوع است. حال چند سوال پیش می‌آید که در ادامه و به طور مفصل، هر کدام از آن‌ها را پاسخ خواهیم داد. اما در ابتدا از شما دعوت می‌کنیم تا یکی از ویدیوهای منتشر شده از این موضوع در توییتر را مشاهده کنید. فیلمبردار در ابتدای ویدیو به حضور ماه در آسمان اشاره می‌کند و سپس با تعجب، دوربین را به سمت بالن جاسوسی چین می‌چرخاند.

پرواز بالون جاسوسی چین بر فراز آمریکا

طی هفته‌های گذشته اشاره کردیم که اختلافات آمریکا و چین به خارج از جو زمین کشیده است و اکنون می‌بینیم که چینی‌ها احتمالا قدم اول را برداشته‌اند! به گزارش وزارت دفاع آمریکا و شبکه رویترز، یک شی ناشناس طی روزهای گذشته در بخش‌های شمالی کشور آمریکا در حال پرواز بوده و اکنون بر فراز آسمان مونتانا در حال جولان دادن است. مقامات آمریکایی به صراحت تایید کرده‌اند که این جسم مرموز، بالون جاسوس چینی است که به صورت مخفیانه و از آسمان کانادا به حریم هوایی چین راه یافته.

بالون جاسوس چینی در آمریکا

نکته جالب اینجاست که سایت هسته‌ای و بالستیک مونتانا در پایگاه هوایی مالم استورم، دقیقا در مسیر پرواز بالون جاسوسی پکن قرار داشته و همین موضوع، باعث وحشت مردم آمریکا شده است. همچنین همزمانی این موضوع با سفر قریب الوقوع آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به پکن، به بحث داغ کاربران توییتر تبدیل شده.

بالون جاسوس چینی در آمریکا

نقشه حرکت بالون جاسوسی از کشور چین به کانادا و سپس آمریکا

پنتاگون در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که حضور بالون جاسوسی در آسمان آمریکا هیچ خطری برای مردم این کشور ندارد و نیروهای هوایی آمریکا ضمن رعایت قوانین ایمنی و جان مردم، در تلاش است تا آن را به سمت زمین هدایت کند. همچنین گفته می‌شود که جنگنده‌های اف 22 در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت افزایش سطح تنش، به پرواز دربیایند و بالون جاسوسی در آسمان آمریکا را زمین گیر کنند.

البته منطقه‌ای که بالون جاسوسی چین در آن پرواز می‌کند، جمعیت قابل توجهی دارد و انتظار می‌رود که ساقط کردن آن بر فراز آسمان، اصلا جزو گزینه‌های روی میز نباشد.

بالون جاسوس چینی در آمریکا

در حال حاضر می‌دانیم که ابعاد بالون جاسوسی چین در حدود 2 تا 3 اتوبوس است (احتمالا 20 تا 25 متر طول دارد) و فعلا در مورد ارتفاع پروازی آن هیچ حرفی به میان نیامده اما خلبان‌های پروازهای تجاری اعلام کرده‌اند که به راحتی می‌توانند آن را مشاهده کنند. همچنین با توجه به اینکه مردم عادی هم بالون جاسوسی در آسمان آمریکا را با چشم غیر مسلح می‌بینند، حدس می‌زنیم که ارتفاع آن از سطح زمین، تقریبا بین 24 تا 37 کیلومتر باشد.

بالون جاسوس چین

به علاوه با توجه به اینکه بالون جاسوسی چین از جنس لاتکس است و توسط گاز هلیوم پر شده، سطح مقطع راداری خیلی کمی دارد و عملا توسط رادارهای نظامی معمولی، قابل تشخیص نیست. در ادامه می‌توانید ساختار و ارتفاع پروازی در یک «بالن نظارتی ارتفاع بالا» را ببینید. داخل بالون از گاز هلیوم پر شده و ارتفاع پرواز در حالت عادی، بین 24 تا 37 کیلومتر است و همچنین صفحه‌های خورشیدی، دوربین نظارتی یا سنسورهای لازم و رادارها، در پایین‌ترین بخش آن نصب می‌شوند.

بالون جاسوس چین

نقشه حرکت بالون جاسوس چینی در آمریکا

همچنین همانطور که از تصاویر پیداست، یک شبه ماهواره به انتهای بالون جاسوسی در آسمان آمریکا متصل شده است که در امتداد آن می‌توانید پنل های خورشیدی و آنتن های مایکروویو را هم به راحتی تشخیص دهید.

بالون جاسوس چین

در ادامه می‌توانید یکی دیگر از ویدیوهای شکار شده را تماشا کنید که به مانند فیلم اول، لحظه تقابل ماه و بالن جاسوسی چین را به نمایش می‌گذارد.

با توجه به اینکه وزیر امور خارجه آمریکا طی روزهای آینده به چین سفر می‌کند، این اقدام چه پیامی دارد؟ آیا چین قصد دارد تا یک سیگنال مخفی را به ژنرال‌های آمریکایی مخابره کند یا بالون جاسوسی چین صرفا یک اشتباهی محاسباتی بوده که از آسمان مونتانا سردرآورده است؟ این در حالی است که گفته می‌شود کشور چین با اتکا به هکرهای خود، توسط ایمیل از مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*