جنگ افزار فضایی جدید چینی ها

جنگ افزار فضایی جدید چینی ها، از دل فیلم های علمی تخیلی بیرون آمده است

بنا بر اعلام یکی از مقامات سرویس جاسوسی بریتانیا، دولت چین برنامه‌های عجیبی برای فضا دارد. جنگ افزار فضایی جدید چینی ها چه ویژگی‌هایی دارد؟

فیلم جنگ ستارگان را تماشا کرده‌اید؟ اگر تا به حال این اثر سینمایی جذاب را دیده باشید یقیناً با سلاح‌های فوق پیشرفته‌ای که کاراکترها برای از بین بردن دشمنان استفاده می‌کنند آشنا هستید. شاید ساخت چنین سلاح‌هایی برای بشریت در آن زمان در حد فیلم‌های علمی تخیلی بود، ولی حالا دیگر این‌گونه نیست.

ماجرای جنگ افزار فضایی جدید چینی ها چیست؟

جنگ افزار فضایی جدید چینی ها

یکی از مقامات ارشد سرویس جاسوسی بریتانیا ادعا کرده چین در حال ساخت سلاح‌هایی مشابه با سلاح‌های جنگ ستارگان است و به زودی اختیار و کنترل فضا را به دست خواهد گرفت. به اعتقاد رئیس سازمان GCHQ، جرمی فلمینگ، افراد زیادی به موضوع ساخت سلاح های فضایی چین اشاره کرده‌اند و در صورت وقوع جنگ، دولت بریتانیا و چین با زرادخانه قدرتمندی ماهواره‌های این دو کشور را نابود می‌کند.

در جلسه و نشست امنیتی که با حضور فلمینگ برگزار خواهد شد قرار است درباره شبکه ماهواره‌های BeiDou پکن گفتگو شود. این شبکه ماهواره‌ای قادر است هر فردی را در هر زمان و مکانی ردیابی و شناسایی کند. به گفته وی بسیاری معتقدند که چین در حال ایجاد قابلیت قدرتمند ضد ماهواره‌ای با دکترین عدم دسترسی سایر کشورها به فضا در صورت وقوع درگیری است و این نگرانی وجود دارد که این فناوری برای ردیابی افراد مورد استفاده قرار گیرد.

جنگ افزار فضایی جدید چینی ها

در کنار دولت چین، روسیه نیز پیش‌تر تسلیحات ضد ماهواره‌ای خود را آزمایش کرده است. این تجهیزات قادر هستند ماهواره‌های ارتباطی، نظارتی و جی پی اس را در کسری از ثانیه نابود کنند. فلمینگ معتقد است:

تنها چین است که تهدید تعیین کننده عصر ما محسوب می‌شود؛ چرا که تسلط این کشور بر فناوری‌های جدید مانند ارزهای دیجیتال می‌تواند برای اعمال کنترل بر جمعیت چین، همسایگان، بدهکاران و شرکای تجاری استفاده شود. رهبر چین معتقد است که قدرت و اقتدارشان از سیستم بسته و تک حزبی حفظ می‌شود. آنها به دنبال حفظ مزیت خود از طریق کنترل آن هستند.

پینگ

به عبارت ساده و روان، چین نمی‌خواهد پتانسیل و انرژی مردم خود را آزاد کند، بلکه قصد دارد راه‌هایی بیابد تا از طریق آنها اتباع خود را محدودتر از گذشته نماید. بنا بر آنچه سر جرمی فلمینگ خاطرنشان کرده چین کشورهای دیگر را به چشم دشمنان یا مشتریان بالقوه در نظر می‌گیرد که یا باید تهدید شوند یا اجبار!

به عقیده مقام ارشد بریتانیایی، دولت چین از مردم خود می‌ترسد. از این که روزی فرا برسد که شهروندان این کشور پرجمعیت آزادی بیان و تجارت آزاد را مطالبه کنند هراس دارد. ملت چین روزها و سال‌های زیادی برای اقتصاد کنونی خود تلاش کرده‌اند و در همین راستا حزب کمونیست نیز از بودجه کشور برای اعمال قوانین سخت‌گیرانه امنیت ملی و فرهنگ نظارتی بهره برده است. جرمی فلمینگ در پایان افزود:

ما شاهد این هستیم که ترس از طریق دستکاری اکوسیستم‌های تکنولوژی که زیربنای زندگی روزمره ما هستند از نظارت بر شهروندان خود و محدود کردن آزادی بیان تا تأثیرگذاری بر سیستم‌های مالی و حوزه‌های جدید ظاهر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*