اپل، تحسین شده ترین شرکت جهان در سال ۲۰۲۳

اپل برای شانزدهمین سال متوالی عنوان تحسین شده ترین شرکت جهان را کسب کرد

اپل موفق شده برای شانزدهمین سال پیاپی، عنوان تحسین شده ترین شرکت جهان را از مجله فوربس کسب کند. در این لیست نام شرکت‌های بزرگ دیگری هم دیده می‌شود.

اپل با کسب رتبه نخست فهرست سالانه تحسین شده ترین شرکت های جهان از سوی فوربس، برای شانزدهمین سال متوالی موفق به کسب این رتبه شده است. اپل با تکرار ۱۵ بار گذشته، در حالی توانسته همچنان این رتبه را حفظ کند که با موفقیت از سد شرکت‌های بزرگی همچون آمازون و مایکروسافت (رتبه دوم و سوم) و برکشایر هاتاوی (رتبه چهارم) گذشته است.

بعد از این شرکت‌ها، شرکت JP Morgan Chase در رتبه پنجم و قبل از والت دیزنی (رتبه ششم) قرار گرفته است. Retailer Costco موفق به کسب رتبه هفتم، فایزر در رتبه هشتم، آلفابت (شرکت مادر گوگل) در رتبه نهم و در نهایت هم آمریکن اکسپرس در رتبه دهم جای گرفته‌اند. این رتبه‌بندی از طریق نظرسنجی از حدود ۳،۷۰۰ مدیر اجرایی، مدیران پایین‌دستی و تحلیلگران شرکت‌های مختلف انجام گرفته است.

اپل چگونه لقب تحسین شده ترین شرکت جهان را کسب کرده است؟

در این نظرسنجی که به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود، اپل موفق شده با امتیاز کلی ۸.۶۵ به جایگاه نخست تحسین‌شده‌ترین شرکت جهان دست پیدا کند. و البته بدیهی است که مثل سال ۲۰۲۲، این شرکت در رتبه نخست شرکت‌های فعال در صنعت کامپیوتر نیز قرار دارد.

در دیگر دسته‌بندی‌هایی که اپل موفق به کسب مقام نخست شده باید به بخش‌های نوآوری، مدیریت مردمی، استفاده از دارایی‌های شرکت، مسئولیت اجتماعی، سلامت مالی، ارزش سرمایه‌گذاری بلند مدت، کیفیت محصولات و خدمات و همینطور رقابت جهانی اشاره کرد.

مجله فوربس در این باره می‌گوید:

شاید بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه فناوری با دوران پیچیده‌ای مواجه شده باشند، اما بیست‌و‌پنجمین فهرست سالانه تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان نشان می‌دهد که همتایان این غول‌ها در صنایع دیگر مثل همیشه به باید به آن‌ها احترام بگذارند.