سری گلکسی اس 23 سامسونگ، یکی از مهمترین ویژگی‌های اندروید 13 را پشتیبانی نمی‌کنند!

سری Galaxy S23 با همان طراحی قدیمی و بدون پیشرفت مهمی معرفی شد. عدم وجود پیشرفتی بزرگ، تنها نقطه ضعف سری گلکسی اس 23 نیست و ظاهرا یکی از ویژگی‌های اندروید ۱۳ هم در این سری غایب است!

سامسونگ با معرفی سری گلکسی اس 23 باری نشان داد مشکلی با استفاده از روش‌های اپل مانند استفاده از یک طراحی تکراری در چندین نسل ندارد. در کنار این مورد، این شرکت نشان داد دیگر علاقه‌ای به پیروی از قوانین اجباری گوگل نیز ندارد و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اندروید ۱۳ که وجودش توسط گوگل الزامی اعلام شده، در سری جدید گوشی های پرچم‌دار سامسونگ غایب خواهد بود.

سری گلکسی اس 23 و نداشتن یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اندروید ۱۳

اندروید ۱۳ در مقایسه با نسخه قبلی این سیستم عامل، یک آپگرید بزرگ نبود و تغییراتش برای بسیاری از کاربران ملموس نبودند. با این حال یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این نسخه از سیستم عامل محبوب گوگل، آپگرید‌های بی‌وقفه نام داشت. این سیستم جدید که در اندروید ۱۳ استفاده از آن برای تمام تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اجباری است، به گوشی این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به وارد شدن به حالت بروزرسانی، زمانی که کاربر در حال استفاده از گوشی است پروسه آپدیت نرم‌افزاری را انجام دهد.

بروزرسانی اندروید 13

برای درک بهتر این سیستم، بهتر است نگاهی به کامپیوترهای ویندوزی خودتان بیندازید. ممکن است بارها پیش آمده باشد که آپگرید سیستم عامل حتی بدون این که شما بدانید در پس‌زمینه انجام شده باشد و فقط یک ری استارت کوتاه برای پایان عملیات آپدیت نیاز باشد. سیستم جدید اندروید، این امکان را به کاربران می‌داد اما سامسونگ در اقدامی عجیب، در بهترین سری گوشی‌های امسالش این قابلیت به شدت کاربردی را حذف کرده است!

سامسونگ بدون این قابلیت، مجوز GSM را دریافت کرده است!

یکی دیگر از نکات عجیب درباره این خبر، این است که بدون وجود امکان آپگرید بدون وقفه، امکان دریافت مجوز GSM یا همان سرویس‌های تلفن همراه گوگل برای شرکت‌های تولیدکننده گوشی همراه اصلا وجود ندارد. اولین احتمال این است که سامسونگ،‌ این قابلیت را در سری گلکسی اس 23 جای داده اما فعلا به دلایلی مانند ناپایداری یا مشکلات نرم‌افزاری، امکان استفاده از آن را به کاربران نداده است. نکته قابل توجه دیگر این است که سری جدید پرچم‌دارهای سامسونگ، از نظر مشخصات فنی و ویژگی‌های سخت‌افزاری، جزو بهترین‌های بازار هستند و قطعا ناسازگاری سخت‌افزاری، دلیل سامسونگ برای حذف این ویژگی نبوده است.

به نظر شما سامسونگ در آینده این ویژگی را به جدیدترین پرچمدارانش اضافه خواهد کرد؟ نظر خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*