سریال ذهن های جنایتکار

معرفی و بررسی سریال ذهن های جنایتکار Criminal Minds

سریال اپیزودیک Criminal Minds همیشه یک نمایش جنایی بسیار دوست داشتنی بوده و طرفداران با پایان یافتن سریال در فوریه 2020، حسابی ناامید شدند اما به دلیل تقاضای زیاد، Paramount+ سریال را از CBS گرفت و از احیای سریال خبر داد.

مهم‌ترین به‌روزرسانی در مورد راه‌اندازی مجدد این است که سریال ذهن های جنایتکار یک عنوان جدید دارد: ذهن های جنایتکار: تکامل؛ که با سرچ عبارت Criminal Minds در بخش جستجوی سریال سایت انیمه لیست می‌توانید 16 فصل سری اصلی و سریال Criminal Minds: Evolution را دانلود فرمایید. ما امیدواریم که این مجموعه به‌طور چشمگیری در داستان و توسعه شخصیت تکامل یافته باشد. قالب جدید و عمیق‌تر مطمئناً به سریال اجازه می‌دهد تا تکامل خود و معنای پشت این تصمیم‌های خلاقانه متفاوت را کشف کند.

اگر به دنبال تماشای یک سریال پلیسی معمایی خوب هستید، می‌توانید به ما اعتماد کرده و جهت دانلود سریال ذهن های جنایتکار با زیرنویس فارسی و بدون سانسور به انیمه لیست مراجعه کنید.

دانلود سریال

ذهن های جنایتکار

معرفی سریال Criminal Minds

مجموعه تلویزیونی ذهن های جنایتکار یک سریال درام جنایی پلیسی آمریکایی است که توسط جف دیویس ساخته و تولید شده است. این سریال در 22 سپتامبر 2005 از شبکه CBS پخش شد و برای بار اول در 19 فوریه 2020 به پایان رسید. البته این سریال در سال 2022 احیا شد. این سریال گروهی از جرم شناسان را دنبال می‌کند که برای FBI به عنوان اعضای واحد تحلیل رفتار (BAU) کار می‌کنند و از تجزیه و تحلیل رفتاری و نمایه‌سازی برای بررسی جنایات و یافتن UnSub (موضوع ناشناخته) استفاده می‌کنند. این سریال، داستان تیم را روایت می‌کند و شخصیت‌ها را در حال کار روی پرونده‌های مختلف نشان داده که البته هر کدام از شخصیت‌ها باید با درگیری‌های ذهنی خود نیز مقابله کنند.

بازیگران سریال ذهن های جنایت کار

بازیگران اصلی سریال شامل هفت شخصیت هستند: جیسون گیدئون (Mandy Patinkin)، آرون هاچنر (Thomas Gibson)، ال گرینوی (Lola Glaudini)، درک مورگان (Shemar Moore)، دکتر اسپنسر رید (Matthew Gray Gubler)، جنیفر جارو. (A. J. Cook)  وپنلوپه گارسیا(Kirsten Vangsness) . گروه بازیگران در طول سریال دستخوش تغییرات عمده‌ای شدند، به طوری که چندین نفر از اعضای اصلی سریال با 9 شخصیت دیگر جایگزین شدند: امیلی پرنتیس (Paget Brewster)، دیوید روسی (Joe Mantegna)، اشلی سیور (Rachel Nichols)، الکس بلیک (Jeanne Tripplehorn)، کیت کالاهان (Jennifer Love Hewitt)، تارا لوئیس (Aisha Tyler)، لوک آلوز (Adam Rodriguez)، استفن واکر (Damon Gupton) و مت سیمونز (Daniel Henney).

سریال جنایی

محبوبیت سریال Criminal Minds

ذهن های جنایتکار

سریال Criminal Minds به یک امتیاز برای شبکه CBS تبدیل شد و مرتباً به عنوان یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های این شبکه در طول 15 سال پخش آن به نمایش درآمد. موفقیت آن باعث ایجاد یک امتیاز رسانه‌ای، با چندین اسپین آف، از جمله یک اقتباس سریال کره‌ای و یک بازی ویدیویی شده است. این نمایش برای فصل پانزدهم و آخرین آن با ده قسمت، که از 8 ژانویه 2020 تا 19 فوریه 2020 پخش شده بود، تمدید شد. این آخرین سری از این فرنچایز بود که پس از دو سری اسپین آف آن، سریال ذهن های جنایتکار: رفتار مشکوک (Criminal Minds: Suspect Behavior) و ذهن های جنایتکار: فراتر از مرزها (Criminal Minds: Beyond Borders)، که قبلاً به دلیل رتبه‌بندی پایین لغو شده بودند، پایان یافت. فصل شانزدهم سریال به همراه سریال ذهن های جنایتکار: تکامل (Criminal Minds: Evolution)، در نوامبر 2022 در پارامونت+ پخش شد. یک سریال مستند جنایی واقعی با عنوان ذهن های جنایتکار واقعی نیز توسط Paramount+ سفارش داده شده است.

توضیحی کوتاه در مورد داستان سریال Criminal Minds

این سریال درباره گروهی از جرم شناسان بالینی است که به عنوان اعضای واحد تحلیل رفتار (BAU) برای اف بی آی کار می‌کنند و از تجزیه و تحلیل رفتاری و نمایه سازی برای کمک به تحقیق در مورد جنایات و یافتن مظنونی که به عنوان UnSub (موضوع ناشناخته) شناخته می‌شود، کار می‌کنند.

جرم شناسی بالینی یک استراتژی تحقیقاتی است که توسط سازمان‌های اجرای قانون برای شناسایی مظنونان احتمالی استفاده می‌شود. این روش تحقیقاتی توسط بازرسان برای پیوند دادن پرونده‌هایی که ممکن است توسط یک مجرم انجام شده باشد، نیز استفاده شده است. چندین جرم ممکن است به یک مجرم خاص مرتبط باشد. همچنین ممکن است از این اطلاعات و مشخصات برای پیش‌بینی اقدامات آینده مجرمِ شناسایی شده، استفاده شود. در دههٔ ۱۹۸۰، اکثر محققان معتقد بودند که جرم شناسی بالینی فقط مربوط به جرایم جنسی، مانند تجاوز جنسی یا قتل شهوت مدارانه است. اما از اواخر دههٔ ۱۹۹۰ تحقیقات علمی از کاربرد این روش در شناخت مجرمان آتش افروزی (۱۹۹۸)، و سپس تروریسم (۲۰۰۰) و سرقت (۲۰۱۷) حمایت کرد.

ذهن های جنایتکار

شخصیت‌های سریال ذهن های جنایتکار

این تیم توسط رئیس واحد آرون هاچنر و بعداً امیلی پرنتیس نظارت می‌شود. این تیم شامل جیسون گیدئون، بنیانگذار BAU، که به عنوان بهترین جرم شناس در دفتر شناخته می‌شد، بوده است. درک مورگان، افسر سابق پلیس شیکاگو، متخصص جرایم وسواس‌گونه است. اسپنسر رید، کارشناس جرم شناسی جغرافیایی است؛ جنیفر جارو (JJ)، رابط تیم است، که بعداً یک جرم شناس می‌شود. ال گرین وی، کارشناس جرایم جنسی است. دیوید روسی، یکی از ماموران اصلی BAU که همچنین در جرم شناسی جنایی متخصص است. اشلی سیور، یک مامور تازه کار FBI است؛ الکس بلیک، متخصص زبان شناسی است؛ کیت کالاهان، یک مامور مخفی کارکشته است؛ تارا لوئیس، روانشناس پزشکی قانونی است؛ لوک آلوز، یک متخصص ‏ردیاب فراری است که به تیم جرم شناسی وارد می‌شود. استیون واکر، کارشناس ضد جاسوسی تیم است و مت سیمونز، یک جرم شناس متخصص که از تیم پاسخگویی بین المللی FBI است که به تیم می‌پیوندد.

ذهن های جنایتکار

توسعه و احیای سریال Criminal Minds

در فوریه 2021، سریال در مرحله توسعه اولیه در Paramount+ بود و با پخش فصل 10 قسمتی شانزدهم ‏آن که به طور رسمی با چراغ سبز روشن شد، سریال ذهن‌های جنایتکار دوباره احیا شد. بازیگران اصلی فصل‌های قبل، با غیبت دنیل هنی و متیو گری گابلر، که دومی از قسمت اول با سریال همراه بوده اند، قرار است بازگردند. فیلمبرداری فصل در اوت 2022 آغاز شده است. در ژانویه 2023 نیز، Paramount+ سریال را برای فصل هفدهم تمدید کرده است.

دانلود سریال Criminal Minds به صورت کامل و در قالب تمامی فصل‌های آن با زیرنویس فارسی از انیمه لیست امکان‌پذیر خواهد بود.