نجات جان با تماس ماهواره‌ای آیفون ۱۴

تماس ماهواره‌ای آیفون ۱۴، باز هم قهرمان بازی درآورد

دو زن که در جاده‌های برفی کانادا گیر افتاده‌ بودند، موفق شدند با استفاده از قابلیت تماس ماهواره‌ای آیفون ۱۴ جان خود را نجات دهند!

بار دیگر تماس ماهواره‌ای آیفون ۱۴ اپل که Emergency SOS via Satellite نام دارد، توانست جان انسان‌ها را نجات دهد. به‌گزارش تایمز کولونیست، دو زن که در بریتیش کلمبیا گیر افتاده بودند، موفق شدند به‌لطف گوشی‌های آیفون ۱۴ خود درخواست کمک بفرستند و نجات پیدا کنند.

این دو نفر هنگام سفر به آلبرتا گم می‌شوند و پس از بسته شدن بزرگراه، مجبور می‌شوند از مسیر جایگزین (که جاده  جنگل‌ای هلمز است) استفاده کنند. اما در این مسیر به مشکل می‌خورند. دوایت یوچیم، مدیر بخش جستجو و نجات BC در بیانیه‌ای اینگونه می‌گوید:

این مکان فاقد آنتن‌دهی تلفن همراه بود، اما یکی از دو خانم گیر افتاده دارای موبایل جدید اپل بوده که به کمک اضطراری ماهواره‌ای مجهز است. از طریق همان درخواست کمک را برای ما فرستاد و ما خودمان را به صحنه رساندیم.

او می‌گوید، این دو زن تقریباً در فاصله ۱۲ مایلی در پایین جاده برفی گیر افتاده بودند. جایی که هیچ اطلاعاتی از موقعیت خود نداشته و گوشی آن‌ها هم فاقد آنتن بود. سپس تیم نجات با کمک قابلیت Emergency SOS via Satellite آیفون یکی از این افراد فوراً متوجه موقعیت جغرافیایی آن‌ها شده و خودشان را به آنجا رساندند. اگر آن‌ها تماس ماهواره‌ای نمی‌گرفتند، ممکن بود پیدا کردن آن‌ها بیش از یک هفته طول بکشد‍!

نجات جان با تماس ماهواره‌ای آیفون ۱۴

محل گم شدن این دو زن روی نقشه

در نقشه بالا می‌توانید موقعیت دقیقی که این دو زن برای تیم امداد و نجات ارسال کرده‌اند را ببینید. تیم امدادی می‌گوید، دیواری از برف به‌وجود آمده بود و این دو زن سعی داشتند از آنجا عبور کنند. خوشبختانه تیم نجات توانست آن‌ها را پیدا کند و وسیله نقلیه آن‌ها را از برف بیرون بکشد.

در حال حاضر تماس ماهواره‌ای آیفون ۱۴ اپل در کانادا و ایالات متحده راه‌اندازی شده و طی این مدت، توانسته جان افراد زیادی را نجات دهد.

بیشتر بخوانید:

تماس ماهواره ای آیفون ۱۴ جان یک انسان دیگر را هم نجات داد!

قابلیت اتصال ماهواره ای آيفون 14 چیست و چگونه کار می‌کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*