گوشی قدیمی جی پی اس خودرو

آموزش استفاده از گوشی قدیمی به عنوان جی پی اس خودرو

در اینجا قصد داریم روش استفاده از یک گوشی اندرویدی قدیمی به‌عنوان ردیاب جی پی اس خودرو یا سایر دستگاه‌ها را به‌صورت گام به گام به شما آموزش دهیم. این کار در چندین مرحله انجام می‌شود.

در دنیای امروز که پر از جرم، جنایت و سرقت است، نصب یک دستگاه جی پی اس بر روی خودرو امری ضروری برای تامین امنیت آن به شمار می‌رود.

دستگاه‌های اختصاصی جی پی اس عموما گران قیمت هستند؛ اما برای مسیریابی در خودرو می‌توان از یک گوشی قدیمی اندرویدی هم استفاده کرد. این کار نه تنها یک دستگاه گیرنده جی پی اس را با قیمتی مناسب در اختیارتان قرار خواهد داد، بلکه باعث استفاده مجدد از دستگاه‌های قدیمی و کاهش اتلاف پسماندهای الکترونیکی خواهد شد.

امروز قصد داریم در گجت نیوز به آموزش قدم به قدم استفاده از یک گوشی اندرویدی قدیمی در نقش دستگاه جی پی اس خودرو بپردازیم. از این طریق می‌توانید دوستان و نزدیکانتان را به‌طور لحظه‌ای در نظر داشته باشید و حتی در صورتی که از ناحیه‌ای خاص خارج شوند، اعلان‌هایی دریافت کنید.

روش استفاده از گوشی های اندرویدی قدیمی به‌عنوان جی پی اس خودرو

گام اول: اپلیکیشن مکان‌یاب مدنظر خود را انتخاب کنید

گوشی قدیمی جی پی اس خودرو

برای تبدیل کردن یک گوشی اندرویدی به دستگاه ردیابی در گام نخست باید یک اپلیکیشن مکان‌یاب مناسب بر روی آن نصب نمایید. بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای این کار، اپلیکیشن Find My Device گوگل است.

این اپلیکیشن به‌طور پیش‌فرض بر روی بسیاری دستگاه‌ها نصب است و از طریق گوگل پلی هم به‌راحتی قابل دریافت خواهد بود. همچنین برخی اپلیکیشن‌های دیگر گوگل پلی هم برای این کار مناسب هستند.

برای نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن Find My Device لازم است که مراحل زیر را پیگیری کنید:

  • در صورتی که اکانت گوگل ندارید، اکانت گوگل خود را ساخته و راه‌اندازی کنید.
  • قابلیت‌های مکان‌یابی (Location)، وای فای یا دیتای موبایل خود را روشن کنید.
  • از بخش تنظیمات و سپس امنیت (Security) گزینه Find My Device را پیدا کنید و آن را فعال‌سازی نمایید.
  • وارد کتابخانه گوگل پلی شده و مطمئن شوید که ستون Show in Menus در دستگاه شما تیک خورده باشد.
  • با کلمه کاربری و رمز عبور خود وارد برنامه Find My Device شوید.

از سوی دیگر در صورتی که به قابلیت‌های بیشتری در مقایسه با Find My Device نیاز دارید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث استفاده کنید. دو نمونه از برنامه‌های دیگری که می‌توانید به‌عنوان جایگزین Find My Device از آن استفاده کنید، عبارتند از:

  • اپلیکیشن Life 360: این برنامه علاوه بر این که موقعیت کاربر را به‌طور ریل-تایم تعقیب می‌کند، از قابلیت تشخیص تصادف هم برخوردار است و می‌تواند در صورت تصادف یکی از اعضای تعریف‌شده در آن، به سایرین اطلاع‌رسانی کند.
  • GeoZilla: اپلیکیشن جئوزیلا با بهره‌گیری از قابلیت SLC، تنها در صورتی که دستگاه یکی از اعضای متصل مسافت زیادی را جابجا شود، ردگیری اعضای خانواده را فعال‌سازی می‌کند و از این طریق به مصرف باتری کمک شایانی می‌کند.

گام دوم: دستگاه را درون چیزی که قصد ردیابی آن را دارید، قرار دهید.

گیرنده GPS

در گام دوم پس از راه‌اندازی اولیه، باید گوشی اندرویدی را درون جسم یا سوژه‌ای که قصد ردیابی‌اش را دارید، قرار دهید. به‌عنوان مثال اگر قصد دارید اعضای خانواده خود را ردیابی کنید، می‌توانید گوشی را در جیب کیف آن‌ها قرار دهید.

برای استفاده از یک گوشی قدیمی به عنوان جی پی اس خودرو یا هرچیز دیگر نیازی به استفاده از هیچ دستگاه کمکی نخواهد بود. با این وجود توصیه می‌شود  یک پاوربانک را به گوشی قدیمی خود متصل کنید تا باتری آن زودتر از موعد خالی نشود.

اگر قصد ردیابی دستگاه توسط یک گوشی قدیمی اندرویدی را دارید، باید پیش از هرچیز یک پایه برای نصب آن روی داشبورد یا هر جای دیگر پیدا کنید! پس از پیدا کردن این گیره قادر خواهید بود خودروی خود را از طریق این گوشی قدیمی ردیابی کنید.

گام سوم: ردیابی دستگاه را آغاز کنید.

گوشی قدیمی جی پی اس خودرو

پس از این که دستگاه اندرویدی خود را به یک ردیاب اندرویدی تبدیل کردید، می‌توانید ردیابی لحظه‌ای موقعیت او را آغاز کنید. روش استفاده از اپلیکیشن Find My Device و مکان‌یابی در Google Maps به‌صورت زیر است:

  • مرورگر گوشی یا کامپیوتر خود را باز کنید.
  • وارد آدرس google.com/android/find شوید.
  • اگر به اکانت گوگل خود وارد نشده‌اید، این کار را انجام دهید.
  • در پانل ظاهر شده در سمت چپ دستگاهی که مایل به ردیابی آن هستید را انتخاب کنید. در صورتی که دستگاه روشن بوده و به اینترنت متصل باشد، یک آیکون سبز رنگ بر روی نقشه ظاهر شده و موقعیت شما را افشا خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید:

7 برنامه ردیابی اندروید برای پیدا کردن افراد با استفاده از GPS

در صورت که از اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای ردیابی اکانت استفاده می‌کنید، لازم است برنامه را باز کنید تا پروفایل دیگر اعضا را روی نقشه مشاهده نمایید.

اکثر اپلیکیشن‌های مکان‌یاب آخرین محل حضور کاربران را روی نقشه مشخص می‌کنند. بنابراین حتی اگر دستگاه آن‌ها خاموش شده باشد، می‌توانید آخرین محل حضورشان را شناسایی کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*