ویژگی های آپدیت جدید MIUI 14

۳ تا از جذاب‌ترین ویژگی های آپدیت جدید MIUI 14 در گوشی‌های شیائومی

آپدیت جدید MIUI 14 امکانات و ویژگی های زیادی را به گوشی‌های شیائومی اضافه می‌کند، اما در اینجا به بررسی ۳ تا از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

شیائومی دو ماه پیش از گوشی‌های جدید سری شیائومی ۱۳ خودش به‌همراه آپدیت نرم افزاری جدید MIUI 14 رونمایی کرد. این گوشی‌ها اولین محصولاتی هستند که جدیدترین نسخه رابط کاربری شیائومی را در اختیار دارند. ما در مطالب مختلفی به بررسی امکانات و قابلیت‌های این آپدیت پرداخته‌ایم؛ اما ویژگی‌هایی وجود دارد که باعث منحصر به‌فرد شدن این رابط کاربری اندرویدی می‌شود.

بهترین ویژگی های آپدیت جدید MIUI 14

در اینجا می‌خواهیم ۳ تا از جذاب‌ترین ویژگی های آپدیت جدید MIUI 14 که به گوشی‌های شیائومی اضافه می‌شوند را بررسی کنیم. این سه، ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند روی بهبود تجربه کاربری استفاده از گوشی‌های شیائومی تأثیرگذار باشند.

۱. کمک به اجرای سریع اپلیکیشن‌ها با Photon Engine

ویژگی های آپدیت جدید MIUI 14

شیائومی از یک موتور ویژه به‌نام Photon Engine پرده برداشته که به اجرای سریع‌تر اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند. هر اپلیکیشنی که از هر منبعی دانلود شود، در سیستم عامل می‌یو‌آی ۱۴، سریع‌تر از نسخه‌های دیگر اجرا خواهد شد. این موتو، با بهینه‌سازی عمیق کرنل لینوکس، می‌تواند تجربه کاربری فوق‌العاده روان را برای کاربران گوشی‌های شیائومی به‌ارمغان بیاورد.

پوستی که شیائومی برای معرفی این موتور منتشر کرده، نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های متفرقه تا ۸۸ درصد روان‌تر خواهند شد. علاوه بر این، مصرف انرژی از سوی اپلیکیشن‌ها نیز تا ۱۶ درصد کاهش پیدا می‌کند. این موتور بی‌شک یکی از بهترین ویژگی های آپدیت جدید MIUI 14 است که به‌کاربران اجازه می‌دهد لذت بیشتری از گوشی خود در اجرای برنامه‌های مختلف ببرند.

علاوه بر این، تغییرات دیگری هم در زیر پوست این سیستم عامل انجام شده که به‌طور کلی باعث روان‌تر شدن تجربه کاربری و پایدارتر شدن سیستم می‌شود. شیائومی آپدیت MIUI 14 را با شعار «زندگی جدیدت را بساز» منتشر کرده است.

۲. سیستم Ultra-Pure

ویژگی های آپدیت جدید MIUI 14

یکی دیگر از جذاب‌ترین ویژگی های آپدیت جدید MIUI 14، سیستم Ultra-Pure است. این بیشتر یک لقب برای آپدیت جدید گوشی‌های شیائومی است. غول چینی، این بروزرسانی را با حداقل فایل‌های ممکن عرضه کرده است. بنابراین مقدار کمی از فضای ذخیره‌سازی گوشی شما را اشغال می‌کند و اپلیکیشن‌های از پیش‌نصب شده کمتری روی آن قرار دارد. حتی کاربران می‌توانند بیشتر برنامه‌های سیستمی نصب شده روی گوشی را پاک هم کنند و فقط برنامه‌های مهم و ضروری مثل تماس، پیام‌رسان، ساعت و فروشگاه اپلیکیشن را باقی بگذارند. همین حجم کم سیستم، باعث سبک و روان بودن آن شده است.

شیائومی طی ۱۲ سال گذشته روی بهتر شدن عملکرد MIUI کار کرده است. و امسال، می‌توان غنی‌ترین و بهترین نسخه این رابط کاربری مبتنی بر اندروید را دید. این کمپانی می‌گوید بروزرسانی جدید، ۲۳ درصد کمتر از نسخه قبلی حافظه اشغال می‌کند و این یعنی فضای بیشتری از گوشی کاربران خالی خواهد ماند.

این درحالیست که در گزارشی مشخص شد که آپدیت One UI 5.1 سامسونگ روی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳، فضای وحشتناک بیش از ۵۸ گیگابایت حافظه گوشی را می‌بلعد! در حال حاضر MIUI با تنها ۸ اپلیکیشن از پیش نصب شده غیرقابل حذف، دارای کمترین برنامه‌های از پیش‌نصب شده در بین پوسته‌های اندرویدی و سیستم عامل iOS است.

۳. آیکون‌های قابل تغییر

ویژگی های آپدیت جدید MIUI 14

یکی دیگر از ویژگی های آپدیت جدید MIUI 14 شیائومی، پشتیبانی از آیکون‌های بزرگ قابل تغییر است. آیکون‌های دسکتاپی که اکنون بزرگ‌تر و بهتر از قبل شده‌اند. این سایز جدید می‌تواند باعث زیباتر شدن صفحه اصلی گوشی شما شود. در آپدیت جدید MIUI، حتی پوشه‌ها نیز بزرگ‌تر شده‌اند و امکان دسترسی مستقیم به تعداد اپلیکیشن‌های بیشتری را فراهم می‌کنند.

شما می‌توانید آیکون برنامه‌ها و پوشه‌ها را به‌دلخواه خود تغییر دهید و از انواع آیکون‌های آماده که شامل حیوانات خانگی یا گل‌ها می‌شود، استفاده کنید. به‌لطف این ویژگی، صفحه گوشی شما جذاب‌تر و دلچسب‌تر از گذشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

رابط کاربری MIUI 14 شیائومی ، حیوانات و گیاهان را به گوشی شما می‌آورد + نمونه تصاویر

همانطور که گفته شد، این‌ها فقط جذاب‌ترین و مهم‌ترین امکانات و ویژگی‌های جدید آپدیت گوشی‌های شیائومی بودند. قابلیت‌های جدید دیگری هم قرار است به این محصولات اضافه شود که ما در پست رابط کاربری MIUI 14 شیائومی با معماری بهتر و طراحی جدید معرفی شد به آن‌ها پرداخته‌ایم.