رابط کاربری MIUI 14 شیائومی ، حیوانات و گیاهان را به گوشی شما می‌آورد + نمونه تصاویر

انتشار رابط کاربری MIUI 14 شیائومی رسماً شروع شده است. آپدیت میوآی 14 قابلیت‌هایی جدید نظیر حیوانات و گیاهان متحرک را به‌همراه دارد.‌

پس از معرفی رسمی رابط کاربری MIUI 14 همزمان با گوشی‌های پرچمدار شیائومی 13، این غول فناوری چینی شروع به عرضه آپدیت مربوطه کرده است. به همین خاطر، رفته‌رفته کاربران بیشتری از این رابط کاربری با تغییرات و ویژگی‌های تازه جذاب آن برخوردار می‌شوند. حالا در ادامه نگاهی به برخی از قابلیت‌های جدید میوآی 14 خواهیم داشت؛ از سوپر آیکون‌ها گرفته تا حیوانات و گیاهان متحرک.

امکانات جدید رابط کاربری MIUI 14 شیائومی

سوپر آیکون‌ها

با این قابلیت، کاربران می‌توانند اندازه دلخواه خود را برای تمام آیکون‌های صفحه اصلی یا همان هوم اسکرین تعیین کنند. حتی امکان تعیین یک آیکون سفارشی از همان صفحه هم مهیا است. در حال حاضر فقط ۴ طرح آیکون در دسترس قرار دارد، ولی با آپدیت‌های آینده تعداد آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

برای استفاده از این قابلیت جدید میوآی 14 کاربران باید با دست خود لحظه‌ای روی آیکون مورد نظر فشار بدهند و روی گزینه Set Icon ضربه بزنند. پس از این، صفحه مختص به تغییر اندازه آیکون و بقیه آیکون‌های موجود ظاهر می‌شود.

پوشه‌های جدید رابط کاربری MIUI 14 شیائومی

شیائومی در رابط کاربری جدید خود طرح‌های جدیدی برای پوشه‌ها پیش روی کاربران می‌گذارد. در مقطع کنونی فقط 2 طرح ارائه شده است، اما طبیعتاً به‌مرور زمان طرح‌های بیشتری موجود خواهد شد.

کاربران ابتدا باید یک ویجت جدید را ایجاد و به بخش ویرایش آن مراجعه کنند. در این بخش، گزینه تغییر طرح به‌همراه پیش‌نمایش آن را مشاهده می‌کنند. با فعال‌سازی گزینه Suggest Highlighted Apps هم بر اساس میزان استفاده‌شان از هر برنامه در پوشه، برخی از این برنامه‌ها به آن‌ها پیشنهاد می‌شود. گفتنی است که ضمن این‌ها، رابط کاربری میوآی 14 ویجت‌های تازه‌ای را به‌دنبال می‌آورد. همچنین امکان انتقال سریع بین‌ آن‌ها وجود دارد.

حیوانات و گیاهان متحرک

از طریق این قابلیت جدید رابط کاربری MIUI 14 کاربران می‌توانند یک گیاه یا حیوان خانگی مجازی را به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنند. ضمن اینکه با ضربه زدن روی آن‌ها انیمیشن‌های مختلفی را می‌توان مشاهده کرد.

 

این قابلیت دارای کاربرد دیگری جز این نیست و صرفاً جنبه تزئینی/سرگرمی دارد. البته شاید در بروزرسانی‌های آتی امکان تعامل کاربر با این حیوانات یا گیاهان مجازی فراهم شود.