شاسی بلند جدید چری S56

شاسی بلند جدید چری S56 با این ظاهر عجیب و جذاب در راه است

چهره ظاهری کانسپت اولیه شاسی بلند جدید چری S56 با طراحی عجیب و البته جذاب منتشر شده و احتمالا به‌زودی شاهد معرفی این خودرو خواهیم بود.

شرکت چری یکی از بزرگترین خودروسازان چینی است که از چند زیرمجموعه نیز بهره می‌برد. iCar یکی از این زیرمجموعه‌هاست که وظیفه توسعه و تولید خودروهای الکتریکی را بر عهده دارد. این زیرمجموعه‌ی چری، مدتی است که طراحی و توسعه خودرو شاسی بلند الکتریکی S56 را در دست گرفته و از سال گذشته نیز آزمایش‌های جاده‌ای آن را آغاز کرده است. با این حال هنوز طراحی ظاهری شاسی بلند جدید چری S56 نهایی نشده و به همین منظور، این خودروساز چینی مسابقه‌ای را تشکیل داده و از طرفداران خود خواسته طرح‌های پیشنهادی خود را برای این شاسی بلند الکتریکی ارسال کنند.

طراحی شاسی بلند جدید چری S56 چگونه خواهد بود؟

در این فراخوان، بیش از 300 نفر در روزهای هفتم تا یازدهم ژانویه امسال، طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه دادند و برنده‌ی رقابت نیز جایزه حدود 50 هزار یوآنی را دریافت می‌کند. حالا چری تصاویری از چهره ظاهری کانسپت اولیه شاسی بلند جدید S56 را منتشر کرده که نشان می‌دهد احتمالا این خودرو از طراحی عجیب و جذابی بهره می‌برد و البته به‌احتمال زیاد به‌زودی شاهد معرفی و آغاز تولید آن خواهیم بود.

برنده مسابقه طراحی شاسی بلند الکتریکی چری S56، یک کاربر با نام Huangye Jizhe شد که طراحی خاص و مینیمالی او و استفاده نکردن از خطوط مربعی رایج در خودروهای آفرود امروزی، مورد توجه چری و کارشناسان قرار گرفت. در طرح پیشنهادی این کاربر، طاق چرخ‌های برجسته، دستگیره‌های جمع‌شونده‌ی درها، خطوط بلند در کاپوت و کابین دو در جلب توجه می‌کنند. ظاهر این خودرو به‌صورت آینده‌نگرانه، انتزاعی، مینیمال و بدون جزئیات اضافی است و احتمالا مهندسان چری با الهام گرفتن از این طرح پیشنهادی، خودرو شاسی بلند S56 و شاید خودروهای آینده خود را طراحی و تولید کنند.

علاوه بر این کاربر که برنده مسابقه‌ی چری لقب گرفت، طرح‌های دیگری هم به این رقابت فرستاده شد که پنج مورد از آنها با تمجید و استقبال چری مواجه شد. در این طرح‌ها شاهد ظاهری خشن و آفرودی هستیم که البته شباهت‌های نسبی به یکدیگر دارند. خطوط بلند در کاپوت، طاق چرخ‌های برجسته و اشکال قطعه‌قطعه از جمله ویژگی‌های شاخص و مشترک در این طرح‌های پیشنهادی محسوب می‌شوند. تصاویری که در این مطلب قرار گرفته‌اند، از طرح‌های پیشنهادی برگزیده‌ای هستند که مورد توجه چری قرار گرفتند.

برنامه‌های آینده چری و زیرمجموعه iCar

تاکنون اطلاعات زیادی درباره جزئیات و مشخصات شاسی بلند جدید و الکتریکی چری S56 منتشر نشده، اما این خودرو جزو محصولات مورد انتظار و اسرارآمیز این خودروساز چینی به‌شمار می‌رود. چری قصد دارد این شاسی بلند الکتریکی را با ویژگی‌های آفرود تولید و عرضه کند و کارایی بسیار بالا به‌همراه فناوری رانندگی خودران سطح 2 از ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود. احتمالا شاسی بلند چری اس 56 در سال 2023 رسما معرفی و تولید می‌شود و انتظار می‌رود در آینده نزدیک، جزئیات بیشتری را درباره آن بشنویم. کراس اوور eQ7 نیز از دیگر خودروهای این خودروساز چینی است که احتمالا در سال جاری به‌همراه S56 رونمایی می‌شود.

چری قصد دارد در سال آینده، یعنی سال 2024 میلادی نیز خودروهای جذاب دیگری مثل S57 و E05 الکتریکی و همچنین نسخه چهار در Little Ant یا همان eQ1 را معرفی و عرضه کند. E05 نیز احتمالا به‌عنوان نسل بعدی Little Ant و با نام eQ5 معرفی خواهد شد. رونمایی از نسل جدید eQ7 با نام QQ Ice Cream و دو مدل جدید دیگر نیز در برنامه چری برای سال 2025 قرار گرفته‌اند.

این خودروساز چینی قصد دارد تولید و عرضه محصولات زیرمجموعه الکتریکی خود یعنی iCar را در سال جدید تا دو برابر افزایش دهد و به 450 هزار دستگاه برساند. همچنین چری به دنبال این است که 150 هزار خودرو از این سری محصولات را به بازار کشورهای دیگر صادر کند. فروش 750 هزار دستگاهی در سال 2024 و یک میلیون دستگاهی در سال 2025 در برنامه چری برای خودروهای سری iCar است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*