گوگل bard

هوش مصنوعی گوگل Bard در سرویس‌های جستجو، ترجمه و نقشه، انقلاب به پا می‌کند!

گوگل در یک رویداد مجازی، از قابلیت‌های جدید و انقلابی هوش مصنوعی Bard – بارد در سرویس‌های خود از جمله جستجو، ترجمه و نقشه رونمایی کرد.

گوگل با پخش رویدادی زنده از پاریس، در مورد تعدادی از ویژگی‌های هوش مصوعی جدید خود در سرویس‌های جستجو، ترجمه و نقشه توضیحاتی را ارائه داد. پیش از این رویداد، گوگل از چت‌بات جدید Bard – بارد رونمایی کرد که اکنون در حال طی آزمایش‌های داخلی برای انتشار گسترده در هفته‌های آتی است.

در بخش جستجو، گوگل اکنون ویژگی جدید را ارائه کرده تا برای کلماتی که ممکن است بیش از یک معنی داشته باشند، متنی را برای توضیحات تکمیلی ارسال می‌کند. این قابلیت برای کلماتی با معانی دوگانه مانند «باس» که می‌تواند به‌معنای ماهی یا یکی از آلات موسیقی باشد، کاربرد دارد. این قابلیت هم‌اکنون برای سرویس ترنسلیت گوگل به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمان، ژاپنی و اسپانیایی در دسترس است و طی ماه‌های آینده به سایر زبان‌ها نیز اضافه خواهد شد.

گوگل bardهم‌چنین در صورتی‌که از یک گوشی اندرویدی با حداقل 6 گیگابایت رم استفاده می‌کنید، می‌توانید متنی که در یک تصویر ترکیب شده را نیز ترجمه کنید. در خصوص تصاویر، گوگل ظرف ماه‌های آتی ویژگی جدیدی را به برنامه لنز خود اضافه خواهد کرد که به کاربران اندرویدی اجازه خواهد داد تا هرآنچه بر روی نمایشگر موجود است را جستجو کنند.

به‌لطف این ویژگی می‌توان از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها عکس و ویدیو تهیه کرد و با استفاده از سرویس لنز، درباره محتوای هر یک اطلاعاتی را جستجو و دریافت کرد. گوگل هم‌چنین ویژگی جدید دیگری به‌نام «مالتی‌سرچ» را نیز در سطح جهانی گسترش داده تا کاربران از طریق آن بتوانند به‌طور هم‌زمان با استفاده از متن و تصویر، به جستجو بپردازند.

هوش مصنوعی Bard، سرویس گوگل مپس را هوشمندتر می‌کند

گوگل مپس 

این غول فناوری هم‌چنین قابلیت مشاهده همه‌جانبه‌ای که پیش‌تر اعلام شده بود را برای مکان‌های خاصی از جمله لندن، لس‌آنجلس، نیویورک، سانفرانسیسکو و توکیو در نقشه گوگل مپس ارائه کرده است. ویژگی مذکور به کاربران اجازه می‌دهد تا از شهرهای نام‌برده در قالب منظره‌های سه‌بعدی فوتورئالیستی، به‌طور مجازی بازدید کنند.

علاوه بر این، اکنون در این شهرها می‌توان با نمای زنده در Maps به‌ امکان جستجو نیز دسترسی داشت و با استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی، هنگام راه رفتن با تلفن، نقاط مورد علاقه در خیابان برای کاربر به‌نمایش درمی‌آیند.

گوگل مپس هم‌چنین اطلاعات بیش‌تری را برای مالکان وسایل نقلیه الکتریکی نیز ارائه خواهد داد. سرویس Maps اکنون مکان‌های ایستگاه شارژ EV را بر اساس میزان شارژ فعلی خودرو، میزان ترافیک و مقدار مصرف باتری مورد انتظار در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هم‌چنین با جستجو در این برنامه، می‌توان به ایستگاه‌های شارژ دسترسی پیدا کرد و اطلاعاتی در مورد اینکه کدام ایستگاه سرعت شارژ بالاتری دارد را نیز دریافت کرد.

گوگل در خلال این رویداد، با اشاره به هوش مصنوعی Bard عنوان کرد که فعلا این سرویس را تا زمانی‌که در آزمایش‌های داخلی شرکت به ضریب ایمنی بالا دست پیدا کند، برای عموم مردم منتشر نخواهد کرد. بااین‌حال، مایکروسافت در حال حاضر امکان دسترسی عمومی به چت‌بات بینگ که اخیرا راه‌اندازی شده را ایجاد کرده و قصد دارد طی هفته‌های آینده استفاده بدون مرز از آن‌ را برای میلیون‌ها کاربر خود فراهم کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*