هوش مصنوعی علی بابا برای رقابت با چت GPT

علی بابا هم با هوش مصنوعی خود به رقابت با چت GPT و گوگل و مایکروسافت وارد شد

پس از گوگل و مایکروسافت، علی بابا فناوری هوش مصنوعی خود را جهت رقابت با چت GPT توسعه می‌دهد. این شرکت بعداً رقیب چت جی پی تی را معرفی می‌کند.

معرفی چت بات هوش مصنوعی ChatGPT شرکت‌های بزرگ را به تکاپو انداخته است تا مبادا از رقابت داغ این روزها جا بمانند. بعد از اینکه این چت بات سر و صدا به‌پا کرد، مایکروسافت نسخه جدید موتور جستجوی بینگ با فناوری چت جی پی تی را معرفی کرد. حتی گوگل از سرویس مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی Bard پرده برداشت. چینی‌ها هم بیکار ننشستند و غول فناوری چینی بایدو اقدام به معرفی ارنی بات، رقیب چینی ChaGPT کرد. پس از همه این‌ها، اکنون شرکت بزرگ حوزه تجارت الکترونیک علی بابا از توسعه فناوری هوش مصنوعی خود برای رقابت با چت GPT شرکت OpenAI خبر داده است.

علی بابا برای رقابت با بات هوش مصنوعی چت GPT دست به کار می‌شود

هوش مصنوعی علی بابا برای رقابت با چت GPT

علی بابا به‌تازگی به CNBC اعلام کرد که رقیبی را برای چت جی پی تی توسعه می‌دهد. این شرکت چینی از سال 2017 مشغول توسعه هوش مصنوعی مولد بوده است و در مقطع کنونی در مرحله آزمایش‌های داخلی به‌سر می‌برد. البته Alibaba جزئیات بیشتر درمورد جوانبی نظیر امکانات هوش مصنوعی خود ارائه نداده و همچنین مشخص نکرده است که چه زمانی باید منتظر عرضه آن باشیم.

معلوم نیست که علی بابا فناوری هوش مصنوعی معادل خود برای چت GPT را در چه زمینه‌ای به‌کار خواهد گرفت. این کمپانی غولی در عرصه فروش آنلاین است و جدا از آن، در حوزه‌های دیگری مثل پردازش ابری و سرمایه‌گذاری فعالیت دارد. این باعث می‌شود که دست علی بابا در بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی خود باز باشد و بتواند با تکیه بر آن با بایدو و بقیه شرکت‌های چینی رقابت کند.

چت بات هوش مصنوعی ChatGPT شرکت OpenAI

نمونه اولیه ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT دو ماه قبل در دسترس قرار گرفت و با توانایی چشمگیرش در تعامل با کاربران، بلافاصله هیاهوی سرسام‌آوری را به‌وجود آورد. برخی نظیر خالق جیمیل مدعی شدند که ChatGPT در آینده نزدیک گوگل را از بین می‌برد. علاوه بر این، نگرانی‌ها درباره اینکه چت GPT و فناوری‌های مشابه آن تعداد زیادی از مشاغل را از رده خارج می‌کنند، باری دیگر شدت گرفت. با وجود این، عده‌ای گسترش چنین فناوری‌هایی را حتی به نفع عموم می‌دانند؛ مثلاً مدیرعامل مایکروسافت اظهار داشت که هوش مصنوعی عامل اشتغال‌زایی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*