هوش مصنوعی مایکروسافت در موتور جستجوی بینگ

مدیر عامل مایکروسافت : هوش مصنوعی عامل اشتغال زایی است نه خراب کردن آن!

معرفی چت GPT و همچنین نسخه جدید موتور جستجوی بینگ باعث نگرانی‌هایی شده، ولی مایکروسافت معتقد است هوش مصنوعی مشاغل جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

این روزها چت بات هوش مصنوعی Chat GPT حرارت تازه‌ای به دنیای هوش مصنوعی بخشیده و محل بحث عده بسیاری، از فعالان عرصه تا کاربران عادی شده است. البته در این بین، مثل همیشه این نگرانی حس می‌شود که با گسترش هرچه بیشتر AI شغل‌های موجود برای انسان‌ها محدودتر خواهند شد. مایکروسافت به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که طی چند وقت اخیر نامش در حوزه هوش مصنوعی زیاد شنیده شده، معتقد است هوش مصنوعی اصلاً مانع اشتغال‌زایی نیست.

مایکروسافت، هوش مصنوعی را عامل اشتغال زایی می‌داند

نسخه جدید بینگ مایکروسافت با هوش مصنوعی چت جی پی تی

نسخه جدید موتور جستجوی بینگ مایکروسافت با چت بات به سبک ChatGPT

با داغ‌تر شدن بازار رقابت برای معرفی محصولات AI پیشرفته‌تر به‌دنبال سر و صدای چت GPT شرکت Open AI، مایکروسافت اخیراً نسخه جدید موتور جستجوی بینگ را معرفی کرد. مایکروسافت در نسخه تازه Bing از فناوری چت جی پی تی بهره می‌گیرد تا ضمن ساز و کار جستجوی مرسوم، شیوه‌ای تعاملی بر پایه هوش مصنوعی را برای جستجوی مطالب پیش رو کاربران بگذارد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت طی گفتگو با CBS News اول از همه درباره استفاده از فناوری ChatGPT در بینگ گفته است که «اساساً نسل جدید این مدل – که پشت ChatGPT است – را در بینگ پیاده‌سازی می‌کنیم».

مایکروسافت و شرکت هوش مصنوعی OpenAI

نادلا همچنین به این سوال پاسخ داده است که آیا با گسترش هوش مصنوعی باید نگران کاهش فرصت‌های شغلی برای مردم عادی بود یا خیر. به‌گفته او، مایکروسافت با فناوری هوش مصنوعی جدید خود انسان‌ها را از معادله حذف نمی‌کند و همچنان افراد باید محتوا را بخوانند، دستی در آن ببرند و نهایتاً تاییدش کنند. به‌علاوه این، نادلا عقیده دارد که هوش مصنوعی باعث رضایت بیشتر در مشاغل کنونی و حتی شکل‌گیری مشاغل جدید خواهد شد. او حتی اظهار داشته است که برنامه‌های مایکروسافت در نهایت می‌توانند افزایش دستمزدها را به‌دنبال داشته باشند. این درحالی است که گفته می‌شد ChatGPT برخی از مشاغل را از رده خارج می‌کند.

در مقطع کنونی مایکروسافت و گوگل دو جناح اصلی رقابت در حوزه هوش مصنوعی شده‌اند. مایکروسافت اخیراً از سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری خود روی OpenAI خبر داد که چشم‌اندازی چندساله خواهد داشت. همان‌طور هم که مشاهده کردید، حالا نسخه پیشرفته‌تر موتور جستجوی بینگ را به‌نمایش گذاشته است. در طرف مقابل، گوگل سرویس مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی خود تحت عنوان Bard را به‌صورت رسمی معرفی کرد که رقیبی برای چت جی پی تی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*