چت GPT در آزمون ورودی مهندسان گوگل

چت GPT در آزمون ورودی مهندسان گوگل هم قبول شد!

ربات چت GPT موفق شده آزمون ورودی مهندسان گوگل را هم پشت سر بگذارد. این جایگاه شغلی ویژه کدنویسان جوان، حقوق سالیانه ۱۸۰ هزار دلاری دارد!

بنابر گزارش‌های CNBC، ربات چت GPT در آزمون ورودی مهندسان جوان گوگل که توسط خود غول جستجوی جهان طراحی و اجرا شده شرکت کرده و موفق به گذراندن آن هم شده است. این گزارش ادعا می‌کند که ChatGPT با عبور از این آزمون‌ها، توانسته به‌عنوان یک مهندس L3 در شرکت گوگل برای بخش کدنویسی استخدام شود. پوزیشن کاری L3، در اصل یک پزیشن مربوط به مهندسان نرم افزاری جوان گوگل است که به‌تازگی از کالج فارغ‌التحصیل شده‌اند و به‌عنوان نخستین شغل کدنویسی خود به‌دنبال کار می‌گردند. افرادی که در این جایگاه استخدام شوند، می‌توانند سالانه ۱۸۰ هزار دلار حقوق هم دریافت کنند.

آیا چت GPT می‌تواند جای مهندسان نرم افزار را بگیرد؟

وقتی از این ربات چت پرسیدیم که آیا می‌توانیم از آن به‌عنوان یک مهندس نرم افزار انسانی استفاده کنیم، با قاطعیت پاسخ داد که «خیر». این ربات همچنین گفت:

خیر، ChatGPT نمی‌تواند جای مهندسان نرم افزاری را بگیرد. ChatGPT در اصل یک ابزاری است که می‌تواند در برخی از وظایف به آن‌ها کمک کند. آن به‌طور کامل نمی‌تواند جایگزین یک مهندس نرم افزاری انسانی خلاق شود، مشکلات را حل کند. همچنین ChatGPT برای عملکرد مؤثر، نیاز اساسی به نظارت و راهنمایی‌های انسانی دارد.

بنابراین ربات تأیید می‌کند که حداقل تا ۲۰ سال آینده، این ربات چت نمی‌تواند به مشاغل سطح پایین آسیبی وارد کند. ضمناً هیچوقت فناوری نمی‌تواند جایگزین مهندسان نرم افزاری انسانی شود. ایده توسعه ربات‌های چت این بوده که همیشه به‌عنوان یک دستیار به مهندسان نرم افزاری کمک کنند.

چت GPT در آزمون ورودی مهندسان گوگل

با این وجود ربات چت GPT همچنان به موفقیت‌ها ادامه می‌دهد. چت GPT علاوه بر موفقیت در آزمون ورودی مهندسان گوگل، توانسته امتحانات چهار دوره حقوقی از دانشگاه مینه‌سوتا و وارتون اسکول را هم با موفقیت پشت سر بگذارد.

از زمانی که ChatGPT شروع به‌کار کرده، توجه بسیاری را به خودش جلب کرده است. مایکروسافت، سرمایه‌گذاری عظیمی را روی شرکت مادر آن یعنی OpenAI انجام داده و قرار است ربات چت جی‌پی‌تی را در جستجوگر Bing خودش ادغام کند. گوگل نیز در پاسخ به مایکروسافت، هوش مصنوعی خودش به نام Bard (بارد) را توسعه بخشیده و به‌زودی در موتور جستجوی خودش آن را پیاده‌سازی خواهد کرد.