قیمت خودرو

پیش بینی قیمت خودرو در سال آینده؛ منتظر گرانی بیشتر باشید

استاد دانشگاه علم و صنعت با اعلام این‌که شورای رقابت شیر کنترل توزیع رانت را در دست دارد، گفت قیمت خودرو در سال آینده یک جهش را تجربه خواهد کرد.

امیرحسین کاکایی، استاد دانشگاه علم و صنعت با اعلام این‌که دستورالعمل جدید شورای رقابت به معنای سرشاخ شدن با کل نظام اقتصادی است، گفت شورای رقابت دشمنی قدیمی با صنعت خودرو داشته و نمی‌خواهد این را قبول کند. همچنین تا به امروز نام شورای رقابت به جز در بازار خودرو پیرامون بازار دیگری شنیده نشده است.

این استاد دانشگاه علم و صنعت در ادامه بیان کرد اعضای شورای رقابت تعریف خاصی از انحصار دارند و همین موضوع باعث شده تا نظام اقتصادی جدیدی را در نظر بگیرند. در واقع شورای رقابت از این طرح منفعتی نمی‌برد، اما می‌بایست بررسی کرد افرادی که نظر آنها روی شورای رقابت اثر می‌گذارد، چه کسانی هستند که از اجرای این طرح منفعت کسب خواهند کرد.

جهش قیمت خودرو در سال آینده

 قیمت خودرو

کاکایی در ادامه تاکید کرد این اقدامات شورای رقابت باعث از بین رفتن انحصار و ایجاد رقابت در بازار نخواهد شد؛ در واقع این شورا معتقد است اکنون که بازار انحصاری است، ما می‌گوییم این انحصار باید چگونه باشد و به‌نوعی این شورا شیر کنترل توزیع رانت را در دست دارد.

این استاد دانشگاه علم و صنعت در پایان خاطرنشان کرد چنین طرح‌هایی باعث فراری دادن سرمایه‌گذاران از بازارهای مولدی نظیر بازار سرمایه خواهند شد و آنها را به بازارهای دلالی نظیر بازار خودرو هدایت خواهند کرد که نتیجه آن باعث جهش بیشتر قیمت خودرو در سال آینده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*