ربات ChatGPT در موتور جستجوی بینگ

ربات ChatGPT در موتور جستجوی بینگ مایکروسافت دیده شد!

برخی از کاربران متوجه حضور ربات ChatGPT در موتور جستجوی بینگ شده‌اند که البته ناپدید شده است. این خبر خوبی برای طرفداران هوش مصنوعی است.

مایکروسافت گزارش داده است که می‌خواهد از ربات چت موفق ChatGPT در موتور جستجوی Bing استفاده کند. اما در این صورت، جستجوگر بینگ چه‌شکلی خواهد شد؟ خبر خوب اینکه برخی از کاربران بینگ موفق شده‌اند نسخه قدرت گرفته از هوش مصنوعی Bing را برای دقایقی ببینند و از آن اسکرین شات‌هایی را هم تهیه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت می‌خواهد با ادغام ChatGPT در جستجوگر بینگ، گوگل را شکست دهد

یکی از آن‌ها Owen Yin، یک دانش آموز و طراح است که صبح امروز این خبر را در حساب توییتر خودش منتشر کرد. او که بینگ را به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر مایکروسافت اج تعیین کرده، بعد از اجرای مرورگر خودش متوجه رابط کاربری جدید این موتور جستجو شده است. البته بعد از چند دقیقه مجدداً رابط کاربری بینگ به‌حالت قبلی خودش بازگشته است!

ربات ChatGPT در موتور جستجوی بینگ

ربات ChatGPT در موتور جستجوی بینگ

این کاربر در دقایقی که موفق شده به این جستجوگر جدید دسترسی پیدا کند، متوجه حضور ربات ChatGPT در موتور جستجوی بینگ شده است. او می‌گوید نه تنها ربات جدید بینگ نه تنها پاسخ سوال‌هایش را داده، بلکه با او مکالمه هم کرده است! در نهایت هم منابعی را برای پاسخ‌هایی که ارائه کرده، به‌نمایش گذاشته است. این ویژگی بسیار مهمی محسوب می‌شود؛ چرا که مدل‌های زبانی مثل چت GPT ممکن است از منابع نه چندان قابل اعتمادی، پاسخ پرسش های کاربران را بدهند. وقتی کاربر این منابع را ببیند، می‌تواند با خیال آسوده‌تری آن‌ها را قبول کند.

ربات ChatGPT در موتور جستجوی بینگ

اما Yin تنها کاربری نبود که متوجه این اتفاق شده است. دو کاربر دیگر هم در توییتر خبر از ترکیب ChatGPT با جستجوگر Bing داده‌اند و آن‌ها نیز تأیید کرده‌اند که پس از گذشت چند دقیقه، این جستجوگر مجدداً به حالت اولیه خودش بازگشته است.

ربات ChatGPT در موتور جستجوی بینگ

اسکرین شات‌هایی که از نسخه مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ منتشر شده، خبر از اضافه شدن گزینه‌ای به‌نام “Chat” در نوار منو و بعد از دکمه جستجو می‌دهند. کاربر می‌تواند با زدن این دکمه، به یک صفحه چت منتقل شود. صفحه‌ای که در آن از عبارت «به بینگ جدید خوش آمدید: موتور پاسخگویی مبتنی بر هوش مصنوعی شما» استفاده شده است. این کاربران از بینگ سوالات پیچیده‌ای را هم پرسیده‌اند و پاسخ‌های دقیق و نوآورانه‌ای را هم دریافت کرده‌اند. در این صفحه همچنین عنوان شده که:

بینگ از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. بنابراین احتمال رخ دادن اشتباه هم وجود دارد. لطفاً واقعیت موارد را بررسی کنید و بازخوردهایتان را با ما به‌اشتراک بگذارید تا بتوانیم یاد بگیریم و پیشرفت کنیم.

این‌ها دقیقاً همان توضیحاتی هستند که ربات چت ChatGPT به کاربران ارائه می‌کند و هشدار می‌دهد که ممکن است پاسخ‌هایی که دریافت می‌کنند، قابل اتکا نباشد.

ربات ChatGPT در موتور جستجوی بینگ

حضور یک ربات چت در یک موتور جستجو می‌تواند اتفاق بسیار خوبی باشد. از آنجا که کاربران میلیاردها بار در طول روز نیازهایشان را در جستجوگرها جستجو می‌کنند، این می‌تواند به آن‌ها اجازه دهد به‌روش بهتری به‌پاسخ بسیاری از پرسش‌های خود برسند. اما در عین حال ربات‌های چت می‌توانند خطرناک هم باشند. اگر این ربات‌ها از منابع قابل اعتمادی پاسخ‌هایشان را کسب کنند، ممکن است باعث آسیب رساندن به کاربران هم شوند. به‌طور مثال توصیه‌های پزشکی نامناسبی به‌کاربران کنند.

ربات چت ChatGPT هر روز محبوب‌تر از دیروز می‌شود. این ربات می‌تواند فصل تازه‌ای از رقابت مایکروسافت و گوگل را در زمینه جستجو تحت وب رقم بزند. مایکروسافت قطعاً طی هفته‌های پیش رو این ربات را به جستجوگر خودش اضافه خواهد کرد، در حالی که گوگل نیز احتمالاً پاسخ درخور توجهی برای رقابت با مایکروسافت در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در جستجوها توی جیبش داشته باشد و به‌زودی آن را رو کند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*