ریلمی GT نئو 5

ریلمی GT نئو 5 رسما معرفی شد؛ اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و شارژر 240 واتی!

ریلمی امروز از غول جدید خود، گوشی Realme GT Neo 5 رونمایی کرد. گوشی ریلمی GT نئو 5، یک بالارده قدرتمند که با فست سریع ۲۴۰ واتی، سریع‌ترین شارژ موبایل را ارائه می‌کند.

ریلمی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند در جهان است که هنوز در کشور ما خیلی پرکاربر نیست. این شرکت امروز از جدیدترین گوشی خود با نام ریلمی GT نئو 5 رونمایی کرد که به تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز شده است. این مدل در زمینه دوربین، طراحی و … گوشی بسیار خوبی است اما مهم‌ترین ویژگی‌اش که احتمالا آن را به یکی از مهم‌ترین گوشی‌های این ماه تبدیل می‌کند، پشتیبانی از سیستم شارژ سریع ۲۴۰ واتی است.

ریلمی GT نئو 5

گوشی ریلمی جی تی نئو ۵ با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۴۰ واتی، در زمینه سرعت شارژ از تمام گوشی‌های موجود در بازار پیشی گرفت. البته این مدل در یک نسخه دیگر که از شارژ سریع ۱۵۰ واتی و البته باتری بزرگ‌تر پشتیبانی می‌کند هم روانه بازار خواهد شد. این دو مدل از نظر مشخصات فنی و ویژگی‌ها تفاوت مهمی با یک دیگر ندارند.

مشخصات فنی و ویژگی های گوشی ریلمی جی تی نئو ۵

گوشی ریلمی GT نئو 5 به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک کوالکام مجهز شده است. این گوشی با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی‌اش، می‌تواند به بهشت مولتی‌تسکرها تبدیل شود. حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی ریلمی جی تی نئو ۵ برای اکثر کاربران مناسب است اما اگر نیاز به فضای ذخیره‌سازی بسیار بالایی دارید، می‌توانید سراغ نسخه یک ترابایتی محصول جدید Realme بروید. نسخه دیگر این گوشی که از شارژ سریع ۱۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند در کانفیگ‌های ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم راهی بازار می‌شود. تمام این مدل‌ها با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند.

ریلمی جی تی نئو ۵

نمایشگر بزرگ این مدل ۶.۷۴ اینچ اندازه دارد و از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برد. رزولوشن این صفحه نمایش امولد ۲۷۷۲ در ۱۲۴۰ است و از دامنه رنگی DCI P3 به صورت ۱۰۰ درصدی پشتیبانی ‌کند. نرخ نمونه‌برداری لمسی هم ۱۵۰۰ هرتز است که آن را به گوشی مناسب برای گیمرهای حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

باتری و سیستم شارژ گوشی ریلمی GT نئو 5

همان طور که پیش از این گفتیم، گوشی بالارده ریلمی در دو نسخه به فروش می‌رسد. نسخه ۲۴۰ واتی از یک باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی و یک آداپتور ۲۰ ولتی ۱۲ آمپری بهره می‌برد. دیگر نسخه نیز که از شارژ ۱۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و آداپتور شارژ ۲۰ ولتی ۸ آمپری در جعبه است.

سرعت شارژ نسخه ۲۴۰ واتی گوشی ریلمی GT نئو 5 واقعا دیوانه‌کننده است. این مدل در تنها ۸۰ ثانیه از صفر تا بیست درصد شارژ می‌شود و اگر یادتان رفته گوشی را شارژ کنید، می‌توانید حین بستن دکمه‌های لباستان، برای چند ساعت استفاده گوشی‌تان را شارژ کنید! اگر کمی بیشتر وقت دارید، می‌توانید در تنها چهار دقیقه باتری را ۵۰ درصد شارژ کنید. در تنها ۱۰ دقیقه هم گوشی ریلمی جی تی نئو ۵ به صورت کامل شارژ می‌شود. شرکت ریلمی ادعا کرده است که با تنها ۳۰ ثانیه شارژ کردن باتری گوشی، می‌توانید تا دو ساعت تماس‌های صوتی برقرار کنید!

ریلمی جی تی نئو ۵

گوشی جدید Realme می‌تواند با استفاده از شارژهای قدیمی VOOC یا SuperVOOC ریلمی نیز شارژ شود و با حداکثر قدرت ممکن، گوشی را شارژ کند.

بررسی دوربین گوشی جدید ریلمی

ریلمی فقط به فکر سیستم شارژ این مدل نبوده با استفاده از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX890 با اندازه 1/1.56 اینچ، سیستم OIS، لنز 6P و دیافراگم f/1.9 نشان داده به کیفیت دوربین نیز اهمیت می‌دهد. کنار حسگر اصلی این مدل، یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۲ درجه قرار گرفته است. سومین حسگر دوربین این موبایل هم ۲ مگاپیکسلی و از نوع ماکرو است.

دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است و سامسونگ حسگر آن را ساخته است. این حسگر با استفاده از طراحی موسوم به حفره‌ای در بخش مرکزی بالای نمایشگر جا خوش کرده است.

سیستم خنک‌کننده و دیگر ویژگی‌های گوشی ریلمی GT نئو 5

با وجود چنین سیستم شارژ قدرتمندی، یک سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای کاملا ضروری به نظر می‌رسد. ریلمی از یک سیستم خنک‌کننده ۸ قطعه‌ای که شامل یک محفظه بخار و چندین لایه گرافیت، خنک ماندن گوشی در زمان شارژ را ضمانت می‌کند. ریلمی برای این که خیال کاربرانش را بیشتر راحت کند، از گواهی استاندارد TUV Rheinland نیز استفاده کرده است.

تست‌های شارژی که روی این مدل انجام شده‌اند نشان می‌دهند در زمان استفاده از شارژ سریع ۲۴۰ واتی، دمای گوشی تنها ۱۰ درجه افزایش پیدا می‌کند. همچنین این گوشی می‌تواند ۱۶۰۰ چرخه شارژ را تحمل کند و همچنان ۸۰ درصد از ظرفیت باتری‌اش را حفظ کند.

ریلمی GT نئو 5

گوشی جدید ریلمی از ان اف سی پشتیبانی می‌کند و با اندروید ۱۳ و رابط کاربری ریلمی یو آی ۴.۰ به دست خریداران می‌رسد.

یکی دیگر از جذابیت‌های این گوشی برای گیمرها، داشتن سیستم نورپردازی RGB LED در پنل پشتی است. این سیستم نورپردازی می‌تواند به عنوان هشدار تماس یا نوتیفیکیشن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین امکان شخصی‌سازی نورپردازی این مدل نیز وجود دارد. برای مثال زمانی که شارژ گوشی به کمتر از ۲۰ درصد می‌رسد، رنگ نور می‌تواند به قرمز تغییر کند.

قیمت ریلمی جی تی نئو ۵

گوشی قدرتمند ریلمی GT نئو 5 در رنگ‌های سفید، مشکی و بنفش به فروش می‌رسد و هر رنگ دو نسخه ۱۵۰ و ۲۴۰ واتی دارد. قیمت نسخه ۲۴۰ واتی مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۴۷۰ دلار است. نسخه مجهز به یک ترابایت حافظه داخلی نیز با قیمت ۵۱۵ دلار عرضه خواهد شد.

نسخه ۱۵۰ واتی این گوشی نیز در کافیگ پایه (۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی) با قیمت حدودی ۳۶۸ دلار روانه بازار می‌شود. دیگر نسخه‌های این گوشی که حافظه رم بیشتری دارند هم با قیمت ۴۰۰ و ۴۳۷ دلار به دست مشتریان می‌رسند. بهتر است بدانید این گوشی فعلا فقط در بازار کشور چین عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*