کراس اوور ژاپنی سوبارو کراس ترک ۲۰۲۴

سوبارو کراس ترک 2024 ؛ آفرود با طعم هیجان و ژاپن + ویدیو

در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2023 کراس اوور سوبارو کراس ترک 2024 به‌نمایش گذاشته شد. در ادامه مشخصات، امکانات و قیمت Subaru Crosstrek 2024 را ببینید.

خودروساز ژاپنی سوبارو طی نمایشگاه خودرو شیکاگو از کراس ترک مدل 2024 پرده‌برداری کرد. البته کراس ترک مدل 2024 پیش‌تر رسماً معرفی شده بود، اما اکنون برای بازار آمریکای شمالی رونمایی شده است. این کراس اوور ساب کامپکت حالا با طراحی جدید نمای بیرونی و فضای داخلی و پیشرفت در عملکرد وارد نسل سوم خود می‌شود. کراس ترک همیشه به فرم جمع و جور واگن‌مانند به‌علاوه قابلیت‌های آفرود در سطح سبک‌تر شهرت داشته است و نسل جدید آن هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه می‌توانید جزئیات شاسی بلند Crosstrek جدید را مشاهده کنید.

مدل 2024 سوبارو کراس ترک؛ بازگشت کراس اوور محبوب ژاپنی

نمای بیرونی و فضای داخلی

نمای جلو کراس اوور ژاپنی سوبارو کراس ترک ۲۰۲۴

در نمای بیرونی کراس ترک جدید، اول از همه جلوپنجره سوبارو با الگو شش ضلعی به‌همراه چراغ‌های جلو باریک با ظاهر تهاجمی خودی نشان می‌دهند. در واقع بزرگ‌ترین نکته‌ای که از منظر طراحی نسبت به گذشته توجه را جلب می‌کند، جزئیات و برجستگی بیشتر نمای جلو است.

نمای عقب کراس اوور ژاپنی سوبارو کراس ترک ۲۰۲۴

در زمینه ابعاد باید ذکر کرد که فاصله بین دو محور Crosstrek از 2664 میلی‌متر به 2669 میلی‌متر افزایش پیدا کرده و طول و عرض آن کاهشی نامحسوس داشته است. فاصله خودرو نسبت به سطح زمین هم همچنان 220 میلی‌متر خواهد بود. بنا بر این، می‌توان گفت که نسل جدید عملاً از لحاظ اندازه تفاوتی با نسل قبل ندارد.

البته در پس طراحی جذاب سوبارو کراس ترک با رنگ و بو ژاپنی، المان‌های آیرودینامیکی قرار دارند که اولین بار روی سدان WRX پیاده‌سازی شده بودند. به‌عنوان مثال، منفذهایی پشت طاق چرخ‌ها قابل مشاهده‌اند که باعث می‌شوند در عین حفظ فاصله کراس ترک نسبت به سطح زمین، درگ آن کاهش پیدا کند.

فضای داخلی کراس ترک 2024 به‌ادعای سوبارو کم‌سر و صداتر شده و مواد باکیفیت‌تری در آن به‌کار رفته است. نسخه پایه Crosstrek جدید از تاچ‌اسکرین مرکزی 7 اینچی بهره می‌برد، درحالی که وسط داشبورد بقیه نسخه‌ها تاچ‌اسکرین عمودی 11.6 اینچی جا گرفته است. سیستم اطلاعات و سرگرمی نسخه پایه از اپل کارپلی و اندروید اوتو به‌صورت سیمی پشتیبانی می‌کند و در نسخه‌های دیگر اتصال بی‌سیم به این رابط‌ها فراهم می‌شود.

مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند Crosstrek نسل جدید

نمای جلو شاسی بلند ژاپنی Crosstrek جدید

سوبارو برای مدل 2024 کراس ترک دو پیشرانه در نظر گرفته است. نسخه‌های بیس و پریمیوم این کراس اوور ژاپنی زیر کاپوت خود یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر باکسر دارند که 152 اسب بخار قدرت و 196 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه‌های اسپرت و لیمیتد مجهز به نسخه 2.4 لیتری این پیشرانه‌اند که می‌تواند 182 اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور خروجی بدهد.

به‌جز نسخه بیس، همه نسخه‌ها به‌شکل استاندارد با گیربکس متغیر پیوسته (CVT) مخصوص سوبارو در کنار دنده پشت فرمان در دسترس قرار می‌گیرند. همچنین سیستم تمام چرخ محرک این برند ژاپنی با نام Symmetrical All-Wheel Drive به‌صورت استاندارد برای تمامی نسخه‌های موجود ارائه می‌شود. این درحالی است که با بهبودهای صورت گرفته در آن، سواری کراس ترک مدل 2024 در جاده‌های داخل شهر و مسیرهای آفرود یک قدم جلوتر می‌رود.

نمای کناری شاسی بلند ژاپنی Crosstrek جدید

کراس اوور ژاپنی Crosstrek نسل جدید با مجموعه امکانات کمک‌راننده EyeSight روانه بازار می‌شود. این مجموعه اکنون دوربین‌های بهتر با میدان دید گسترده‌تر، ادغام عمیق‌تر با سیستم ترمزگیری خودرو و نرم‌افزار به‌روزرسانی‌شده را در بر می‌گیرد. علاوه بر این، دستیار فرمان‌گیری اضطراری خودکار در قالب یک بسته آپشنال به مجموعه امکانات این شاسی بلند اضافه شده است.

تاریخ عرضه و قیمت مدل 2024 سوبارو کراس ترک

نسخه پایه سوبارو کراس ترک 2024 قیمت حداقل 26 هزار دلاری دارد و نسخه پریمیوم کمی بیش از 27 هزار دلار هزینه می‌برد. نسخه‌های اسپرت و لیمیتد هم به‌ترتیب با قیمت بیش از 30 هزار و 32 هزار دلار به عرضه می‌رسند. بنا به گفته سوبارو، این کراس اوور ساب کامپکت نسل جدید در بهار پیش رو به نمایندگی‌ها راه پیدا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*