بی ام و X6 مدل 2024 فیس لیفت

بی ام و X6 مدل 2024 از راه رسید؛ بازگشت شاسی بلند محبوب با به‌روزرسانی در طراحی

بی ام و از مدل 2024 شاسی بلند X6 با تغییراتی در طراحی و پیشرانه پرده برداشت. حال شاهد مشخصات فنی و قیمت فیس لیفت این کراس اوور BMW باشید.

طی روزهای گذشته، مدل جدید چندین شاسی بلند از جمله مرسدس بنز GLE و رنجرور ولار معرفی شد. نوبت به شاسی بلندهای سایز متوسط بی ام و رسیده است و اکنون شاهد مدل 2024 بی ام و X6 ضمن X5 هستیم. X6 که زمینه شکل‌گیری اس یو وی‌های کوپه اسپرت را فراهم کرد، حالا اسپرت‌تر، به‌روزتر و قدرتمندتر از هر زمان دیگری شده است. بی ام و این مدل تازه را با به‌روزرسانی‌هایی در طراحی و ارتقای قابل توجه‌تر در قوای محرکه روانه بازار می‌کند. در ادامه به طراحی، مشخصات فنی، تاریخ عرضه و قیمت ایکس 6 فیس لیفت می‌پردازیم.

معرفی کراس اوور کوپه لوکس بی ام و X6 مدل 2024

نمای بیرونی و فضای داخلی BMW X6 جدید

نمای جلو بی ام و X6 مدل 2024 فیس لیفت

به‌وضوح نباید انتظار تغییراتی اساسی در طراحی کراس اوور کوپه بی ام و را داشت. بی ام و چراغ‌های جلو جدیدی را برای X6 در نظر گرفته است که باریک‌تر و در نتیجه اسپرت‌تر و مدرن‌تر شده‌اند. دی لایت‌های شبیه به فلش هم جلوه چراغ‌های جلو را تکامل می‌بخشند. در کنار این، سپر جلو و ورودی‌های هوا در قسمت پایینی آن دستخوش تغییراتی شده‌اند. حال یک منفذ بزرگ در مرکز و دو ورودی عمودی باریک در دو گوشه قرار گرفته‌اند و ترکیب آن‌ها مرتب و در همان حال، چشم‌نواز از آب در آمده.

در نمای عقب ایکس 6 جدید همان چراغ‌های ساده گذشته ولی با شکلی سه‌بعدی قابل مشاهده‌اند. بی ام و همین رویکرد را در طراحی مدل‌های تازه چراغ‌های عقب ایکس 3 و ایکس 5 هم در پیش گرفته. در ضمن، چهار اگزوز جدید در سپر عقب خودنمایی می‌کنند و دیفیوزر همرنگ با بدنه در ناحیه عقب پیاده‌سازی شده است.

فضای داخلی بی ام و X6 فیس لیفت 2024 حتی کامل‌تر می‌شود. در حقیقت، کابین این کراس اوور حالا نسخه جدید X7 را به یاد می‌آورد. در کابین صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و سیستم اطلاعات و سرگرمی 14.9 اینچی به‌همراه کنترل‌های تمام‌دیجیتالی آب و هوا به‌کار رفته است. البته بخش عمده مدل‌های جدید مونیخی‌ها مجهز به چنین ستاپی‌اند، اما ایکس 6 تازه به جمعشان ملحق می‌شود. مشابه X5 و بقیه نسخه‌های فیس لیفت محصولات بی ام و، به‌جای دسته دنده مرسوم یک کلید تاگل قرار دارد. در این بین، همچنین نباید از نوار چراغ داشبورد با قابلیت سفارشی‌سازی چشم‌پوشی کرد.

مشخصات فنی شاسی بلند بی ام و X6 مدل 2024

نمای عقب کراس اوور کوپه اسپرت ایکس 6 شرکت BMW

دو پیشرانه 6 و 8 سیلندر X6 مدل 2024 بی ام و یک قدم جلوتر رفته‌اند. پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خطی توئین توربو xDrive40i با بهره‌گیری از فناوری هیبرید خفیف 48 ولتی، 375 اسب بخار قدرت و 540 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. به‌گفته BMW، این شاسی بلند با این پیشرانه قادر است طی 4.2 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. جای گفتن دارد که پیش از این، این پیشرانه 6 سیلندر 335 اسب بخار خروجی داشت.

نسخه M60i یک پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربو زیر کاپوت خود دارد و آن هم از فناوری هیبرید خفیف بهره می‌برد. این پیشرانه مانند پیشرانه قبلی همچنان 523 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور خروجی می‌دهد، ولی بهینه‌تر و پربازده‌تر شده است. به‌لطف این قوای محرکه شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت ظرف 4.2 ثانیه ممکن می‌شود. هر دو نسخه مذکور از این شاسی بلند لوکس از سیستم تمام چرخ محرک برخوردارند و انتقال قدرت پیشرانه آن‌ها به‌وسیله گیربکس اتوماتیک 8 سرعته صورت می‌گیرد.

زمان عرضه و قیمت بی ام و ایکس 6 فیس لیفت

بی ام و X6 مدل 2024 در ماه آوریل مصادف با فروردین تا اردیبهشت به تولید می‌رسد. نسخه‌های 40i و M60i این SUV کوپه اسپرت به‌ترتیب با قیمت حدود 75 هزار و 95 هزار دلار راهی بازار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*