خودروهای کارکرده

خودروهای کارکرده فعلا فقط از مناطق آزاد وارد خواهند شد

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت خودروهای کارکرده در حال حاضر فقط از مناطق آزاد وارد کشور خواهند شد.

جلال رشیدی‌ کوچی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 اخیرا در صفحه توییتری خود اعلام کرد به دولت اجازه داده شد تا بتواند انواع خودروهای دست دوم سواری، کشنده، کامیون، ون، اتوبوس و مینی بوس تا 5 سال کارکرد را به کشور وارد کند.

حجت‌الله ‌فیروزی، عضو دیگر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 نیز در این خصوص اعلام کرد این مصوبه برای تنظیم‌گری در بازار خودرو و با هدف تنظیم عرضه و تقاضا و همچنین کاهش قیمت خودرو در کشور به تصویب رسیده تا به‌واسطه آن بتوان انواع خودروهای سبک و سنگین با عمر حداکثر 5 سال را به کشور وارد کرد.

واردات خودروهای کارکرده فعلا فقط از مناطق آزاد

خودروهای کارکرده

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در همین رابطه با اعلام این‌که تا زمان تصویب نهایی این موضوع باید صبوری کرد، گفت باید منتظر بمانیم تا لایحه بودجه سال آینده در قالب قانون به تصویب برسد. از این رو تا مصوب شدن بودجه سال آینده زمان زیادی مانده و بعد از آن نیز اجرا و ابلاغ آیین‌نامه مصوب به این زودی‌ها انجام نخواهد شد و زمان‌بر خواهد بود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفته‌های خود اظهار کرد تا زمانی که نمایندگان مجلس در صحن علنی موضوعی را تصویب نکنند، قطعی نخواهد بود. وی افزود در حال حاضر واردات خودروهای کارکرده فقط از مناطق آزاد انجام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*