استفاده از بمب اتم

خط و نشان هسته ای پوتین برای اوکراین؛ آماده استفاده از بمب اتم هستیم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بار دیگر برای اوکراین و کشورهای غربی خط و نشان کشید و گفت آماده استفاده از بمب اتم و سلاح های هسته ای هستیم.

چندی پیش، روسیه مراسمی را به‌مناسبت هشتادمین سالگرد نبرد استالینگراد در جنگ جهانی دوم برگزار کرد. این مراسم در ولگوگراد برگزار شد که این شهر تا سال 1961 میلادی با نام استالینگراد شناخته می‌شد. خیلی‌ها استالینگراد را با نبرد مشهوری در جریان جنگ جهانی دوم می‌شناسند. این نبرد، 80 سال پیش اتفاق افتاد و یکی از خونین‌ترین و مرگبارترین نبردهای جنگ جهانی با حدود یک میلیون کشته محسوب می‌شود. پس از این نبرد بزرگ در سال‌های 1942 و 1943، روس‌ها بیش از 90 هزار سرباز نازی را به اسارت گرفتند و این اتفاق تاثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی جنگ و پیروزی متفقین داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان این مراسم یادبود، بار دیگر به تهدید کردن اوکراین و سایر کشورهای غربی و اروپایی پرداخت. وی به تصمیم آلمانی‌ها برای تحویل تانک‌های لئوپارد به اوکراین اشاره کرد و گفت باورکردنی نیست که پس از هشتاد سال، باز هم در برابر تانک‌های آلمانی قرار گرفته‌ایم،‌ اما این موضوع حقیقت دارد. پوتین، جنگ با اوکراین را به جنگ جهانی دوم تشبیه کرد و افزود اوکراین در چنگال نازیسم جدید است و ما آنها را شکست خواهیم داد.

تهدید پوتین به استفاده از بمب اتم و کل زرادخانه روسیه

رئیس جمهور روسیه، بیشتر سخنرانی خود در این مراسم را به تهدید کردن اوکراین و کشورهای غربی اختصاص داده بود و اظهار کرد آنهایی که به شکست روسیه در میدان جنگ امید دارند،‌ باید بفهمند که جنگ با روسیه در دوران امروز متفاوت است. او وعده دریافت پاسخی سخت را به کشورهای حامی اوکراین داد و گفت ما ابزارهای لازم برای پاسخ دادن را داریم و این پاسخ به استفاده از سخت‌افزار زرهی محدود نخواهد بود؛ بلکه ما آمادگی داریم از کل زرادخانه روسیه و سلاح‌های هسته‌ای استفاده کنیم.

استفاده از بمب اتم

ولادیمیر پوتین از آغاز جنگ با اوکراین بارها مدعی شده که گروه‌های نازیسم در حال رشد و گسترش هستند و اوکراین نیز در حال ترویج و توسعه ایدئولوژی نازیسم است. وی تاکید کرد این موضوع برای گروه‌های روس در اوکراین، خطری بزرگ خواهد بود. گفتنی است کشورهای اروپایی، آمریکا و ناتو در روزهای اخیر به دنبال تشدید حمایت‌ها از اوکراین و شدت بخشیدن به تحریم و مقابله با روسیه هستند.