انیمیشن دیزنی مادر

10 مادر عجیب و دوست‌داشتنی در دنیای انیمیشن های دیزنی

مادرها حتی در انیمیشن‌ها هم دوست‌داشتنی هستند. یه‌همین بهانه، در اینجا با مهربان‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین مادر های دنیای انیمیشن های دیزنی آشنا شوید.

انیمیشن‌های جدید و مدرن دیزنی و پیکسار به دلیل فاصله گرفتن از ارزش‌های سنتی مادر در خانواده و توجه نه چندان زیاد به اعضای خانواده همواره مورد انتقاد عده‌ای قرار داشته‌اند.

با این وجود تاریخچه دیزنی با سابقه بیش از هشتاد سال فیلم‌سازی پر از سکانس‌های جالب و جذاب از روابط مادر با فرزندان است که اهمیت خانواده را بیش از پیش مورد تاکید قرار می‌دهند.

در دهه گذشته، چندین اثر فاخر از پیکسار و دیزنی بر روی روابط مادران با فرزندان متمرکز بوده و سعی داشته‌اند ناگفته‌های میان این کاراکترها را به تصویر بکشند. تمامی این فیلم‌ها با استقبال گسترده‌ای روبرو شده‌اند و تجسم روابط مادر و فرزند در آن‌ها مهم‌ترین دلیل رخ دادن این اتفاق بوده است.

در ادامه این متن به بررسی تعدادی از خاطره‌انگیزترین تجسم‌ها از کاراکتر مادر در انیمیشن های دیزنی خواهیم پرداخت که توانسته‌اند به‌طور گسترده با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

خاطره‌انگیزترین مادر ها در انیمیشن های دیزنی

انیمیشن بیگ هیرو 6 (شخصیت خاله کاس)

بیگ هیرو 6

با اینکه شخصیت کاس مادر واقعی هیرو و تاداشی نیست و به دنبال فوت پدر و مادر آن‌ها مسئولیت نگهداری و تربیتشان را بر عهده می‌گیرد، اما وظیفه مادری را به بهترین شکل برای آن‌ها انجام می‌دهد. او همواره نگران نحوه تربیت هیرو و تاداشی است و به همین جهت تجسم فوق‌العاده‌ای از یک مادر به شمار می‌رود.

صرفنظر از این که چه اتفاقی رخ می‌داد، برادران هامادا همواره مطمئن بودند که خاله کاس همواره در کنار آن‌ها قرار دارد.

انیمیشن شاهزاده و قورباغه (ادورا)

شاهزاده و قورباغه

در انیمیشن شاهزاده و قورباغه، شخصیت ادرورا بیشتر در پس‌زمینه حضور داشت و رویاپردازی تیانا برای باز کردن رستوران شخصی‌اش را تماشا می‌کرد. در همین حین و در ضمن این که ادورا از تصمیم او حمایت می‌کرد، نگران زندگی او و لذت نبردنش از زندگی هم بود.

بنابراین ادورا در نقش مادری دلسوز همواره برای پشتیبانی از تیانا حضور دارد و ضمن این که ارزش کار کردن را به او نشان می‌دهد، تاکید می‌کند که موفقیت کاری تنها هدف زندگی نیست! یکی از مهم‌ترین مضمون‌های انیمیشن شاهزاده و قورباغه مقایسه آن‌چه افراد نیاز دارند با آنچه به دنبالش هستند می‌باشد. با این تعاریف، ادورا عضو هر دو دسته قرار خواهد گرفت!

انیمیشن Encanto (شخصیت جولیتا)

انیمیشن دیزنی مادر

قدرت فوق‌العاده جولیتا در انیمیشن Encanto ناشی از ذات مهربان اوست که نیازمند خوشحال کردن تمام افراد دور و اطرافش است. جولیتا قادر به پیش‌بینی رفتار افراد است و دقیقا می‌تواند متوجه شود دخترانش چه زمانی به او نیاز دارند. همین ویژگی او را به یکی از بهترین شخصیت‌های مادر در دنیای انیمیشن دیزنی تبدیل می‌کند.

جولیتا همچنین مادر تنها دختر مادریگال است که هیچ قدرت جادویی ندارد. به همین جهت او باید بیش از پیش به نیازهای روحی میرابل توجه کند و پشتیبانی ویژه‌ای از او انجام دهد.

انیمیشن شگفت‌انگیزها (خانم شگفت‌انگیز)

فیلم شگفت انگیز ها

زمانی که بحران ابرقهرمانان در دنیا آغاز شد، هریک از سوپرهیروها مجبور شدند با هویت‌های جدیدی، بدون این که شناخته شوند، در میان مردم حاضر شوند. در این میان، برخی قهرمانان، این اتفاق را پایان عصر ماجراجویی خود دانستند. با این وجود، خانم شگفت‌انگیز این اتفاق را به‌عنوان شروع یک ماجراجویی تازه در نظر گرفت و سعی کرد به‌جای نجات دادن دنیا به تربیت فرزندانش بپردازد.

به همین جهت او از خانم شگفت انگیز به خانم پار تغییر نام داد و با این که دیگر نمی‌توانست لذت هیجان زندگی یک ابرقهرمان را تجربه کند، اما قادر بود خانواده پنج نفری‌اش را در کنار هم نگه دارد. خانم پار نیز یکی از بهترین و تاثیرگذارترین تجسم‌ها از شخصیت مادر در انیمیشن‌های دیزنی را ارائه می‌دهد.

گربه‌های اشرافی (شخصیت دوشس)

انیمیشن دیزنی مادر

در انیمیشن کلاسیک گربه‌های اشرافی، دوشس عاشق توماس اومالی می‌شود. با این وجود، وقتی توماس درخواست می‌کند که تا ابد در کنارش بماند، با در نظر گرفتن فرزندانش و به دلیل این که نمی‌خواست زندگی گربه‌ای آن‌ها از انسان‌های اطرافش جدا شود، درخواست توماس را رد می‌کند.

البته در پایان، دیزنی پایان خوشی را برای دوشس، فرزندان بامزه‌اش، ماری، تولوز و برلیوز و همچنین مادام آدلاید رقم زد؛ به‌طوری که او توانست تا ابد در کنار توماس اومالی بماند. با وجود این امر، فداکاری اولیه او مهم‌ترین عاملی بود که او را در شمار یکی از برترین مادر ها در دنیای انیمیشن‌های دیزنی قرار می‌دهد.

انیمشین Meet the Robinsons (شخصیت لوسیل)

فیلم Meet the Robinsons

کمتر انیمیشن یا فیلمی در دنیا به اندازه Meet the Robinsons قادر است اهمیت حمایت والدین از فرزندان را به تصویر بکشد. لوسیل و همسرش پیش از این که لوییس را به فرزندی قبول کنند، اهمیت چندانی برای اکتشاف و پروژه‌های علمی قائل نبودند. حتی در اوایل کار نیز خانواده رابینسون از پذیرش توانایی‌های او به‌عنوان یک مخترع سر باز زدند و سعی کردند او را به سمت سرگرمی‌های معمول‌تری مثل ورزش سوق دهند.

با این حال پس از این که لوسیل با لوییس آشنا شد، به حمایت کامل از علایق او پرداخت و حتی خانه‌ای بزرگ خرید تا او بتواند به‌راحتی در آن با اختراعات فوق‌العاده‌اش ادامه دهد.

این حمایت کامل لوسیل از علایق لوییس حتی در زمان شکست پروژه‌هایش باعث شد که این انیمیشن قادر باشد بهترین تصویر از نقش حمایت والدین و علی‌الخصوص مادر از فرزندانش را به تصویر بکشد.

انیمیشن Winnie the Pooh (شخصیت کانگا)

فیلم Winnie the Pooh

کانگا در مجموعه Winnie the Pooh نیز یکی از آن کاراکترهایی‌ست که تصویر کاملی از یک مادر را به نمایش می‌گذارد. آغوش او همیشه به روی همه کودکان باز است و با لبخندی روی لب همیشه پذیرای آن‌هاست.

علیرغم این که «رو» تنها فرزند رسمی کانگاست، اما او نقش یک مادر را برای تمامی کودکان دنیای Winnie the Pooh ایفا می‌کند و به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین مادرها در دنیای انیمیشن‌های دیزنی است.

در انیمیشن سال 2000 دیزنی، The Tigger Movie بار دیگر نقش مادری کانگا مورد ستایش قرار گرفت تا علاقمندان به انیمیشن های کلاسیک تجدیدخاطره‌ای با یکی از برترین مادران دنیای انیمیشن‌ها داشته باشند.

انیمیشن تارزان (شخصیت کالا)

انیمیشن دیزنی مادر

کالا پس از این که فرزند خودش را از دست داد، برعکس کرچاک تصمیم گرفت امید را جایگزین غصه کند. به همین جهت زمانی که او تارزان را پیدا کرد و متوجه شد قاتل والدین او همان پلنگی است که فرزند او را به قتل رسانده، نتوانست در برابر حس مادرانه‌اش دوام بیاورد و در نتیجه تارزان را به فرزندی پذیرفت.

حتی پس از این که گوریل‌ها از پذیرش تارزان سر باز زدند، کالا حمایتش از او را بیشتر کرد و اجازه نداد تفاوت او با سایر گوریل‌ها باعث ناراحتی‌اش شود. این تفاوت نه تنها باعث فاصله گرفتن تارزان و نالا نشد، بلکه آن‌ها را بیش از پیش به هم نزدیک کرد.

انیمیشن Inside Out (شخصیت جیل)

پیکسار Inside Out

Inside Out فیلمی در خصوص پردازش احساسات است و با اولین برخورد با شخصیت جیل می‌توان متوجه شد که او مادری ایده‌آل و مناسب برای داستان این فیلم است.

جیل به محض این که متوجه می‌شود رایلی در شرایط روحی مناسبی قرار ندارد، تمام توان خود را برای حمایت از او به کار می‌گیرد. و زمانی که متوجه می‌شود به‌تنهایی از پس این کار بر نمی‌آید، بیل را نیز به کمک دعوت می‌کند.

در طول داستان فیلم، جیل همواره در کنار رایلی است و در شرایط مختلف به او کمک می‌کند. او به حرف‌های رایلی با دقت گوش می‌کند، در زمان ناراحتی در کنار او قرار می‌گیرد و به او یادآوری می‌کند که همه‌چیز سرانجام بر وفق مرادش خواهد شد.

جیل نمونه‌ای از یک مادر کامل در دنیای انیمیشن های دیزنی است که نقشی کلیدی در داستان فیلم و شکل‌گیری اتفاقات آن دارد.

انیمیشن 101 سگ خالدار (شخصیت پردیتا)

101 سگ خالدار

وقتی پانزده توله پردی دزدیده شدند، ماموریت او برای نجات دادن فرزندانش آغاز شد. در این سفر طولانی او با نقاط مختلفی سفر کرد و با روش‌های خاص خود از دیگر سگ‌ها در خصوص دزدیده شدن توله‌هایش اطلاعات جمع کرد.

پردی شخصیت آرام و مهربانی داشت. با این وجود، زمانی که نیاز بود، او می‌توانست خشن و پرخاشگر هم باشد. در طول این سفر او با شجاعتی که از خود نشان داد همسفران فوق‌العاده‌ای برای خود پیدا کرد و زمانی که فرزندان خود به همراه 84 توله دیگر را یافت، حتی لحظه‌ای برای پذیرش دیگر توله‌ها درنگ نکرد.

پردیتا یک شخصیت تاثیرگذار در دنیای انیمیشن‌های دیزنی بود که توانست تصویری کامل از شخصیت مادر را در دنیای انیمیشن‌های دیزنی ارائه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*