شاسی بلند لوکس رنجرور ولار مدل ۲۰۲۴

رنجرور ولار مدل 2024 با کابین مدرن فوق‌العاده مینیمال معرفی شد

رنجرور ولار مدل 2024 با به‌روزرسانی‌های جدید، کامل‌تر شده است. حال شاهد مشخصات فنی و امکانات Range Rover Velar جدید به‌همراه ویدیو باشید.

طی روزهای گذشته شاسی بلندهای متعددی از راه رسیده‌اند. بعد از مرسدس بنز GLE مدل 2024 و شاسی بلند جدید مزدا CX-90، به‌تازگی مدل 2024 رنجرور ولار رسماً به‌نمایش گذاشته شد. لندرور برای این مدل تصمیم گرفته عمدتاً در نمای بیرونی این کراس اوور که به‌نوعی در ایده‌آل خود قرار دارد، تغییری به‌وجود نیاورد. این شرکت در عوض تمرکز خود را معطوف فضای داخلی کرده است تا مشتریان تجربه‌ای هرچه بهتر در کابین خود داشته باشند. در ادامه نگاهی به جزئیات رنجرور ولار مدل 2024 نظیر طراحی و مشخصات فنی خواهیم داشت.

معرفی مدل 2024 شاسی بلند لوکس رنجرور ولار

نمای بیرونی و فضای داخلی

نمای جلو شاسی بلند لوکس رنجرور ولار مدل ۲۰۲۴

رنجرور ولار از سال 2017 تاکنون همچنان در نسل اول خود به‌سر می‌برد، ولی اگر نگاهی به نمای بیرونی آن بیندازید بعید است که متوجه این موضوع شوید. لندرور طی سال‌های گذشته در تلاش بوده تا صرفاً با تغییراتی جزئی، این SUV را همچنان به‌روز نگه دارد. برای مدل 2024 هم همین رویکرد را در پیش گرفته و به طرح جدید برای جلوپنجره، به‌روزرسانی طراحی چراغ‌های جلو با دی‌لایت‌های جواهرمانند و چراغ‌های عقب LED جدید بسنده کرده است. ضمن این، تغییراتی اندک در قسمت پایینی سپر عقب قابل مشاهده‌اند.

نمای عقب شاسی بلند لوکس رنجرور ولار مدل ۲۰۲۴

لندرور برای امسال روی فضای داخلی شاسی بلند ولار سرمایه‌گذاری می‌کند. کابین اکنون ساده و سر راست‌تر از هر زمان دیگری شده و به‌جای نمایشگر دوگانه قبلی، از یک تاچ‌اسکرین منحنی 11.4 اینچی «شناور» در کنسول مرکزی برخوردار شده است. به‌وسیله این نمایشگر، راننده امکان مدیریت 80 درصد از قابلیت‌های موجود فقط با دو ضربه روی صفحه را پیدا می‌کند. ولار با این به‌روزرسانی در طراحی کابین، همگام با رنجرور و رنجرور اسپرت می‌شود.

علاوه بر این‌ها، سیستم اطلاعات و سرگرمی Pivi Pro توانایی دریافت آپدیت از راه دور و پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو را دارد. برای شاسی، قوای محرکه، سیستم مسیریابی و سیستم عیب‌یابی آنبرد ولار آپدیت‌هایی در نظر گرفته شده است که به‌مرور زمان ارائه خواهد شد. از این فناوری‌ها که بگذریم، سیستم تصفیه هوای کابین، سیستم صوتی باکیفیت، سیستم‌های صوتی سه‌بعدی Meridian و قابلیت حذف نویز فعال جاده با همدیگر سفر با ولار را دلنشین‌تر می‌کنند. ضمناً هر سرنشین می‌تواند از طریق فناوری کنترل آب و هوای چهار ناحیه‌ای دمای خود را تنظیم کند و 30 رنگ برای نورپردازی محیطی موجودند.

مشخصات فنی رنجرور ولار مدل 2024

نمای جلو شاسی بلند Range Rover Velar جدید

مدل پایه رنجرور Velar جدید در آمریکا با نام P250 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ است که 247 اسب بخار قدرت و 365 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت این پیشرانه به‌کمک یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته جدید راهی هر چهار چرخ خودرو می‌شود. این سیستم تمام چرخ محرک یا AWD به‌صورت استاندارد برای این مدل موجود است. در خصوص شتاب‌گیری P250 هم باید ذکر کرد که طی 7.1 ثانیه از 0 به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بالاتر از P250، مدل P400 با یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خطی با سیستم هیبرید خفیف 48 ولتی قرار دارد. این پیشرانه قادر به تولید قدرت 395 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتون متر است. ضمن اینکه مثل پیشرانه دیگر، برای آن گیربکس اتوماتیک 8 سرعته و سیستم تمام چرخ محرک در اختیار خریداران گذاشته می‌شود. مدل P400 می‌تواند ظرف 5.2 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

نمای کناری شاسی بلند Range Rover Velar جدید

شاسی بلند لوکس رنجرور ولار مدل 2024 در اروپا در یک مدل پلاگین هیبرید به‌نام P400e هم عرضه می‌شود. ظرفیت باتری لیتیوم یونی این مدل از 13.6 کیلووات ساعت به 19.2 کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده. به‌دنبال آن، شعاع حرکتی آن در حالت الکتریکی با افزایشی 11 کیلومتری به 64 کیلومتر رسیده است. این باتری با یک شارژر 50 کیلوواتی طی نیم ساعت از 0 تا 80 درصد شارژ می‌شود.

علاوه بر این‌ها، دو مدل دیزل از Velar تحت عناوین D200 و D300 در دسترس قرار دارند. مدل D200 با یک پیشرانه دیزل 2 لیتری 4 سیلندر، 201 اسب بخار قدرت و 430 نیوتون متر گشتاور خروجی می‌دهد. مدل D300 هم یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر زیر کاپوت خود دارد که قدرت و گشتاور آن به‌ترتیب به 296 اسب بخار و 650 نیوتون متر می‌رسد.

زمان عرضه و قیمت Range Rover Velar جدید

شاسی بلند Range Rover Velar جدید

رنجرور ولار مدل 2024 هم‌اکنون رسماً به‌فروش گذاشته شده است. P250 S به‌عنوان نسخه پایه این SUV در آمریکا بیش از 62 هزار دلار قیمت دارد، درحالی که قیمت P400 Dynamic HSE، بالارده‌ترین گزینه تقریباً به 80 هزار دلار می‌رسد. نسخه‌های P250 Dynamic SE و P400 Dynamic SE هم به‌ترتیب بیش از 64 هزار دلار و 71 هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*