پورت شارژ آیفون

آیفون دوگانه سوز ساخته شد؛ یک گوشی عجیب با دو پورت شارژ

گفته می‌شود اپل به‌زودی، درگاه USB-C را در گوشی های خود، جایگزین لایتنینگ می‌کند؛ اما این گوشی آیفون 12 مینی با خلاقیت یک مهندس، هر دو پورت شارژ را دارد.

پورت Lightning گوشی های آیفون، آینده مبهمی دارد و به‌نظر می‌رسد اپل دیر یا زود، به استفاده از درگاه شارژ USB-C روی می‌آورد. ولی یک کاربر یوتیوب با شناسه Hyphaistos3672، پیش‌دستی کرده و درگاه تایپ C را حتی پیش از اپل، به گوشی آیفون خود آورده است؛ البته بدون اینکه درگاه لایتنینگ آن را حذف کند!

او برای این کار، ابتدا قاب عقب آیفون 12 مینی را برداشت و در لبه پایینی، یک حفره برای جایگذاری پورت USB-C ایجاد کرد. پس از سیم‌کشی و انجام اتصالات لازم، دوباره گوشی را سرهم‌بندی کرد. در انتهای ویدیو می‌بینیم که این آیفون دستکاری شده، هم با درگاه تایپ C و هم لایتنینگ، به iTunes متصل می‌شود و هر دو پورت شارژ، به‌خوبی کار می‌کنند.

البته ابتکارهای این‌چنینی، مسبوق به سابقه است. به‌عنوان مثال، قبلا یک یوتیوبر دیگر (Ken Pillonel)، درگاه لایتنینگ را از گوشی آیفون و کیس شارژ ایرپادز پرو برداشته، و با USB-C جایگزین کرده بود.

به‌هرحال، این ویدیوی جدید در حالی منتشر می‌شود که اپل برای اضافه کردن USB-C به محصولات خود، از سوی اتحادیه اروپا تحت فشار قرار گرفته است. هند نیز قصد تعیین چنین ضرب‌الاجلی را دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*