نمایشگاه لیپ 23 عربستان

نمایشگاه تکنولوژی لیپ 23 عربستان یک رکورد جهانی را ثبت کرد

در روزهای گذشته، نمایشگاه لیپ 23 عربستان افتخار حضور 172 هزار شرکت‌کننده را داشت و توانست رکورد بزرگترین رویداد فناوری جهان از نظر حضور بازدیدکنندگان را بشکند.

این رویداد چهار روزه که در ریاض برگزار شد، شاهد ثبت نام بی‌سابقه بیش‌از 300 هزار بازدیدکننده از حدود 100 کشور بود و از هیئت علمی متشکل از 1000 سرمایه‌گذار جهانی استقبال کرد.

هیئت علمی سرمایه‌گذاران نمایشگاه لیپ 23 عربستان شامل گروه‌های سرمایه‌گذار عمده، صندوق‌های ثروت دولتی، گروه‌های خانوادگی خصوصی و صندوق‌های سهام خصوصی متمرکز بر فناوری بود که دارایی‌های تحت مدیریت آنها در مجموع 2 تریلیون دلار برآورد شده است.

این نمایشگاه دیجیتالی با شعار «میهنی مبتکر برای آینده‌ای درخشان و بلندپرواز» و با مشارکت نهادهای دولتی و خصوصی و شرکت‌های فناوری و ارتباطات داخلی و خارجی در مرکز نمایشگاه‌های ریاض آغاز به‌کار کرد و از ۶ تا ۹ فوریه‌ میزبان بازدیدکنندگان بود.

نمایشگاه لیپ 23 عربستان

نمایشگاه لیپ 23 عربستان در روز اول شاهد راه‌اندازی ۶ تولیدی و یک پایگاه دیجیتالی جدید و امضای ۱۲ سند همکاری میان نهادهای دولتی و خصوصی بود. طبق گزارش‌ها، هدف آنها را می‌توان پشتیبانی از تحولات دیجیتالی و ارائه‌ی راهکارهای مبتکرانه برای بهبود تجارب افراد و تقویت کیفیت زندگی دانست.

این نمایشگاه شامل بخش‌های بهداشت دیجیتال، فن‌آوری‌های امنیتی و آموزشی، دادگاه‌های مجازی، گردشگری و فرهنگ، شهرهای هوشمند، اقتصاد دیجیتالی و غیره بود.

با تایید بیش‌از 900 غرفه‌دار، Leap در این نمایشگاه یک خط تولید بین‌المللی از ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه، شام، شمال آفریقا، شبه قاره، اروپا و اسکاندیناوی ترسیم کرده بود.

سرمایه‌گذاری در رویداد Leap23

نمایشگاه لیپ 23 عربستان

با تراکنش‌های مالی بیش‌از 9 میلیارد دلار (افزایش 32 درصدی نسبت به سال قبل)، نمایشگاه لیپ 23 انگیزه سرمایه‌گذاری خارجی جدیدی را به اکوسیستم دیجیتال و اقتصاد استارتاپی عربستان، که به‌سرعت در مسیر تکامل پیش می‌رود، تزریق کرده است.

اعلامیه‌های مهم امسالِ این نمایشگاه شامل سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی بزرگ و چندین مرکز داده جدید در سراسر کشور، مجموعه‌ای از مشارکت‌های دولتی و خصوصی به ارزش میلیاردها دلار، و آکادمی‌های جدید برای پرورش و ارتقای مهارت‌های استعدادهای داخلی بود.

لیپ 24 در سال آینده به مکانی با ظرفیت 120 هزار متر مربع منتقل می‌شود

در همین حال، برای اطمینان از اینکه این رویداد به‌تسریع تحول دیجیتال و پیشرفت و در عربستان ادامه می‌دهد، نمایشگاه لیپ 23 عربستان برای سال آینده به‌مکان جدیدی منتقل خواهد شد.

نمایشگاه لیپ 23 عربستان

بنابراین، برگزاری سومین رویداد لیپ در مکانی دو برابر بزرگتر، فضا را برای استقبال و میزبانی از فناوری‌های نوآورانه‌تر، کارآفرینان دیجیتال، استارت‌آپ‌های فناوری و سخنرانان تامین کند.

با پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان (MCIT)، مکان جدید برگزاری رویداد لیپ موقعیت عربستان را به‌عنوان بزرگترین بازار دیجیتال در خاورمیانه تثبیت خواهد کرد.

لیپ 22 که نخستین گردهمایی از رویداد لیپ بود نیز از عنوان بزرگترین رویداد فناوری در تاریخ برخوردار شد. مایکل چمپیون، رئیس سازماندهی بر رویداد لیپ گفت:

در دومین سال خود، نمایشگاه لیپ 23 عربستان یک رکورد جهانی را ثبت کرد و به بزرگترین رویداد فناوری جهان تبدیل شد. هیچ چیزی نمی‌تواند مانع گسترش خواسته‌های این ملت شود.

در حال حاضر، 380 هزار متخصص فناوری در سیلیکون ولی (پایتخت فناوری جهان) مشغول به کار هستند و 340 هزار نفر در صنعت فناوری عربستان کار می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت آنچه عربستان در نمایشگاه لیپ به‌نمایش گذاشت، تنها نمای کوچکی از پیشرفت تکنولوژی این کشور بود.

سرمایه‌گذاری فناوری، نوآوری و کارآفرینی ستون‌های کلیدی در رشد اقتصادی عربستان هستند و پتانسیل لیپ برای قدرت بخشیدن به تحول دیجیتال عربستان نامحدود است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*