ماهواره آیات

ایران، ماهواره آیات را برای پیش‌بینی زلزله به مدار می‌فرستد

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اعلام کرد ماهواره آیات برای پیش‌بینی زلزله به مدار زمین ارسال خواهد شد.

حسن زمانیان، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اعلام این‌که بین این سازمان و پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی تفاهم‌نامه همکاری ساخت ماهواره آیات امضا شده، گفت این ماهواره ایرانی با هدف پیش‌بینی زلزله و تخمین زیان و آسیب آن طراحی شده و هم‌اکنون در حال ساخت است.

ارسال ماهواره آیات به فضا برای پیش‌بینی زلزله

مهدی زارع، معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله نیز با اعلام این‌که ماهواره آیات توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته خواهد شد، گفت محققان سعی دارند یک ماهواره بومی با هدف پیش‌بینی زلزله، شناسایی مناطق لرزه‌خیز و مطالعه روی این مناطق را در کشور طراحی و تولید کنند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به این‌که بررسی لرزه‌خیری منطقه به خصوص مناطق کشور طبق داده‌های علمی و ماهواره‌ای به‌عنوان هدف ساخت این ماهواره به‌شمار می‌رود، گفت متخصصان پژوهشگاه زلزله‌شناسی علاوه بر این‌که در طراحی علمی این ماهواره مشارکت دارند، اطلاعات و داده‌های ارسال شده را جمع‌آوری کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد.

ماهواره آیات

زارع در ادامه تاکید کرد هم‌اکنون ایران از توانایی و فناوری ساخت ماهواره و پرتاب آن به فضا بهره می‌برد و تاکنون متخصصان داخلی ماهواره‌های متعددی را طراحی و به فضا پرتاب کردند. در همین راستا زمانی که این ماهواره به فضا پرتاب شود، سنسورهای آن اطلاعات مورد نیاز را از زمین دریافت و دسته‌بندی می‌کنند که حساسیت و دقیق بودن این سنسورها بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دنیارو به …….گرفتن