کشف پاپیروس در مصر

کشف یک پاپیروس طویل در مصر با طلسم‌های مرموز باستانی

باستان‌شناسان مصری در منطقه سقاره، برای نخستین بار یک پاپیروس 16 متری را کشف کردند که حاوی طلسم‌هایی از کتاب مردگان مصر است.

سقاره یک قبرستان بزرگ در ممفیس، پایتخت مصر باستان بود که امروزه، جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. این مکان، میزبان تعداد زیادی هرم، آرامگاه و صومعه‌های مسیحی است. به‌تازگی محققان در سقاره مصر، یک پاپیروس بلند 16 متری را کشف کردند که طلسم‎‌هایی از کتاب مردگان روی آن نقش بسته است.

سقاره

سقاره

متن کتاب مردگان، دربردارنده‌ی بیانات و طلسم‌هایی است که در مصر باستان، برای کمک به افراد مرده در زندگی پس از مرگ، نگاشته شده بودند. قدمت این متون باستانی، به سال 50 پیش از میلاد بازمی‌گردد.

باستان‌شناسان در ابتدا تصور می‌کردند که این یک پاپیروس 9 متری باشد؛ ولی پس از بازیابی کامل، مشخص شد که در واقع 16 متر طول دارد.

بر اساس اعلام مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر، این پاپیروس در تاریخ 14 ژانویه (24 دی)، مصادف با روز باستان‌شناسی در این کشور، کشف شد. این اثر باستانی که «پاپیروس وزیری» نامگذاری شده، در موزه تحریر مصر، تحت مرمت قرار گرفت؛ اولین پاپیروسی که توسط یک مصری کشف و به‌افتخار یک مصری، نامگذاری می‌شود.

هم‌اکنون، متن این پاپیروس در حال ترجمه به عربی است تا در افتتاحیه موزه بزرگ مصر، به‌نمایش درآید. این اکتشاف، می‌تواند نور تازه‌ای بر اعتقادات مصریان باستان بتاباند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*