کوچک ترین پرینتر سه بعدی جهان

کوچک ترین پرینتر سه بعدی جهان حتی در جیب شما هم جا می‌شود!

یک کانال یوتیوب ادعا کرده که کوچک ترین پرینتر سه بعدی جهان را تولید کرده است.‌ این چاپگر ابعادی میلیمتری داشته و تنها 17 گرم وزن دارد!

کانال یوتیوب My N Mi به‌تازگی ادعا کرده که کوچک ترین و سبک ترین پرینتر سه بعدی جهان را ساخته است.

ابعاد این پرینتر 18 در 31 در 41 میلیمتر است که بنا به مقایسه خود این کانال یوتیوب، از نظر طولی اندازه یک چوب کبریت و از نظر عرضی به اندازه یک حافظه میکرو اس دی است. همچنین وزن این چاپگر سه بعدی نیز تنها 17 گرم اعلام شده است!

این پرینتر جذاب البته به‌خاطر ابعاد کوچکش با محدودیت‌هایی در عملکرد روبروست. به‌عنوان مثال حداکثر حجم قابل چاپ توسط این پرینتر 11 در 11 در 17 میلیمتر است.

کوچک ترین پرینتر سه بعدی جهان

سیستم عملکرد کوچک ترین پرینتر سه بعدی جهان به چه صورت است؟

مکانیزم عملکرد این پرینتر کوچک مشابه هر پرینتر دیگر است و در آن یک موتور، قطعه را جابجا کرده و یک ال ای دی نور را بر روی ماده رزین که درون یک محفظه نگهداری می‌شود، حک می‌کند.

گردانندگان این کانال موفق شدند یک ربات کوچک و بسیار پرجزئیات را به کمک پرینتر جدید خود بسازند. با این وجود به دلیل ابعاد بسیار کوچکی که این پرینتر دارد، نمی‌توان انتظار داشت عملکرد آن هم‌تراز با چاپگرهای سه بعدی تجاری باشد.

پرینترهای سه بعدی به‌تدریج در حال فراگیر شدن هستند. با این حال اکثر نمونه‌هایی که در صنعت استفاده می‌شوند، اندازه‌های بزرگ‌تری دارند.‌ نمونه‌ای از این چاپگرها، پرینتر Prusa MINI+ است که یکی از فشرده‌ترین و سبک‌ترین نمونه‌های صنعتی بازار به شمار می‌رود. با این حال، حتی همین پرینتر با ابعاد 33 در 33 در 38 سانتیمتری و وزن 4.5 کیلوگرمی در برابر چاپگر جدید My N Mi غول‌پیکر به نظر می‌رسد!

چاپگر Prusa MINI+

بنابراین باید توجه کنید که حتی اگر بتوانید برای کوچک ترین پرینتر سه بعدی جهان که به‌تازگی کشف شده، کاربردی پیدا کنید، احتمالا برای تولید انبوه و تجاری آن باید مدت زمانی طولانی منتظر بمانید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*