اخراجی های متا

موج دوم اخراجی های متا در راه است؛ کفگیر مارک زاکربرگ به ته دیگ خورده!

درحالی‌که هنوز جوهر حکم اخراج کارمندان متا خشک نشده، موج جدید اخراجی های شرکت مارک زاکربرگ نیز در راه است.

در ماه نوامبر سال گذشته، متا بیش از 11 هزار کارمند خود را در سراسر جهان اخراج کرد تا از طریق کاهش هزینه‌ها، بهره‌وری شرکت را افزایش دهد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد سریال اخراجی های متا تمامی ندارد و به‌زودی شاهد موج دوم تعدیل نیرو در این شرکت خواهیم بود.

به‌گزارش فایننشال تایمز، متا هم‌اکنون در حالی خود را برای دور جدید اخراج کارمندان خود آماده می‌کند که نهایی کردن بودجه چندین تیم را به تاخیر انداخته است. این موضوع باعث شده تا مدیران نتوانند حجم کاری خود را برنامه‌ریزی کرده و در نتیجه کارها در حالت نیمه‌تمام رها شده‌اند. در واقع، پروژه‌هایی که به‌طور معمول چند روزه تکمیل می‌شوند، اکنون یک ماه طول می‌انجامند. این موارد حتی شامل حوزه‌های اولویت‌دار نظیر متاورس و تبلیغات نیز شده است.

اخراجی های متا

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، طی هفته‌های گذشته گفته بود که سال 2023 برای این شرکت سال کارآمدی خواهد بود. وی پیش‌تر ادعا کرده بود که تمرکز این شرکت در سال جاری، تبدیل شدن به سازمانی قوی‌تر و زیرک‌تر است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد کارمندان متا نسبت به دورنمای شرکت چندان امیدوار نیستند؛ آنها بر این باورند که اوضاع نابسامان شرکت در سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

متا تنها یکی از شرکت‌های بزرگ فناوری به‌شمار می‌رود که اخیرا دست به اخراج گسترده کارکنان خود زده است. شرکت‌های دیگری نظیر مایکروسافت، آمازون، توییتر، گوگل، اسپاتیفای، دیزنی و بسیاری دیگر نیز طی هفته‌های اخیر با بخش وسیعی از کارکنان خود قطع همکاری کرده‌اند.