اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر بعد از 27 سال، بالاخره به خواب ابدی فرو رفت

طبق برنامه‌ریزی قبلی مایکروسافت، مرورگر اینترنت اکسپلورر بالاخره پس از گذشت 27 سال طی روزهای آتی به‌طور کامل از رده خارج خواهد شد.

شاید شما هم مثل بسیاری افراد دیگر سال‌هاست که خبر بازنشستگی قطعی اینترنت اکسپلورر را در رسانه‌های مختلف مطالعه کرده باشید. دلیل طولانی شدن فرآیند کنار رفتن Internet Explorer این است که مایکروسافت کنار گذاشتن این مرورگر را در چندین فاز مختلف انجام داده است.

پس از گذشت چندین فاز مختلف اکنون زمان آن رسیده که به‌طور کامل با این مرورگر تاریخی و کهنه‌کار خداحافظی کنیم؛ چرا که مایکروسافت قرار است در گام بعدی مراحل کنار گذاشتن این نرم افزار، با عرضه آپدیتی برای مایکروسافت اج پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر را برای برخی نسخه‌های ویندوز 10 متوقف کند.

اینترنت اکسپلورر

ردموندی‌ها پیش از این در ماه دسامبر اعلام کرده بودند که آپدیت مربوط به کنار گذاشتن کامل اینترنت اکسپلورر را روانه بازار خواهند کرد.‌ البته در ابتدا قرار بود این کار از طریق یک آپدیت برای ویندوز منتشر شود؛ اما در پایان ظاهرا یک آپدیت برای مرورگر اج، میخ نهایی بر تابوت اینترنت اکسپلورر خواهد بود!

آیا این بار پایان کار اینترنت اکسپلورر قطعی است؟

به گفته مایکروسافت آپدیت آتی مایکروسافت برای تمامی دستگاه‌های ویندوزی، اعم از تجاری یا شخصی، عرضه خواهد شد و امکان بازگرداندن نسخه مرورگر اج به قبل نیز وجود نخواهد داشت.

پس از نصب این بروزرسانی، اندک کاربران مرورگر Internet Explorer هم بنری با عنوان «مایکروسافت اج آینده اینترنت اکسپلورر است» مشاهده کرده و با هر بار تلاش برای باز کردن IE به مرورگر اج هدایت خواهند شد. علاوه بر این، تمامی تاریخچه و بوکمارک‌های مرورگر سابق نیز به مایکروسافت اج منتقل خواهد شد.

البته این بروزرسانی کاربران تجاری که به نسخه بر پایه کرومیوم مرورگر مایکروسافت مهاجرت کرده و از مد IE برای باز کردن سایت‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، بی‌تاثیر خواهد بود. البته در این میان موسساتی که علیرغم هشدارهای متعدد مایکروسافت، امور تجاری و مالی خود را هنوز به مرورگر کرومیومی مایکروسافت منتقل نکرده‌اند ممکن است با خطر از دست رفتن برخی از اطلاعات و اسناد خود روبرو شوند.

اینترنت اکسپلورر

همچنین علیرغم این که بروزرسانی مایکروسافت اج و از کار افتادن کامل اینترنت اکسپلورر ظرف روزهای آینده اجرایی خواهد شد، برخی ارجاعات گرافیکی و بصری به این مرورگر مانند آیکون دسکتاپ یا میانبر تسکبار آن تا چند ماه آینده همچنان پابرجا خواهند ماند و حذف کامل آن‌ها تا روز سیزدهم ژوئن 2023 و انتشار بروزرسانی امنیتی B ویندوز انجام خواهد پذیرفت.

البته امکان حذف زودهنگام این آیتم‌ها نیز برای کاربران ویندوز وجود خواهد داشت. با این وجود برای این کار باید نسخه پیش‌نمایش C ویندوز تاریخ 23 می 2023 را نصب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*