هواوی نوا ۱۱ ؛ اولین گوشی اندرویدی با جزیره پویای آیفون

هواوی نوا ۱۱؛‌ اولین گوشی اندرویدی با قابلیت جزیره پویای آیفون

هواوی می‌خواهد اولین گوشی اندرویدی با قابلیتی شبیه به جزیره پویای آیفون ۱۴ پرو را عرضه کند. این محصول هواوی نوا ۱۱ – Huawei Nova 11 است.

با عرضه آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس، قابلیت جذابی به‌نام جزیره پیا یا داینامیک آیلند در اختیار کاربران گوشی‌های اپل قرار گرفت. قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد در یک جزیره مجازی دور حفره بالای نمایشگر، بتوانند نوتیفیکیشن‌ها، کنترل موسیقی و مواردی از این دست را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید:

چگونه داینامیک آیلند آیفون 14 پرو را به گوشی های اندرویدی بیاوریم

در حالی که این قابلیت منحصر به آیفون‌های اپل است، اما بسیاری از توسعه‌دهندگان اندرویدی تلاش کرده‌اند آن را برای کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز شبیه‌سازی کنند. اما مسلماً محدودیت‌های زیادی سر راه آن‌ها قرار دارد و به‌همین خاطر کاربران مجبورند برای استفاده از تمام امکانات آن‌ها، نسخه پولی اپلیکیشن‌های شبیه‌ساز داینامیک آیلند آیفون را تهیه کنند. اما از طرفی کارشناسان معتقدند که این اپلیکیشن‌ها می‌توانند امنیت شما را به‌خطر بیاندازند؛ چرا که برای ارائه چنین قابلیتی، نیازمند دسترسی عمیقی به اطلاعات کاربران هستند.

هواوی اولین گوشی اندرویدی با ویژگی جزیره پویای آیفون را عرضه می‌کند

علیرغم این چالش‌ها، شایعاتی وجود دارد که می‌گویند هواوی به‌دنبال عرضه یک گوشی موبایل با بهره‌گیری از نسخه سفارشی این ویژگی است. در واقع جزیره پویا، قابلیتی است که به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های سری هواوی نوا ۱۱ فعال خواهد بود. این از هواوی نخستین گوشی‌ساز اندرویدی را خواهد ساخت که چنین قابلیتی را به‌صورت پیش‌فرض روی محصولاتش ارائه می‌کند.

هواوی نوا ۱۱ ؛ اولین گوشی اندرویدی با جزیره پویای آیفون

منبع این خبر می‌گوید به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد هواوی در حال کار روی نسخه متفاوتی از جزیره پویا اپل برای به‌کار بردن روی گوشی‌های خودش است. این قابلیت را به سیستم عامل هارمونی او اس خودش اضافه خواهد کرد و با گوشی‌های سری nova 11 در اختیار کاربران می‌گذارد.

با این حال نمی‌توانیم با قطعیت در این مورد صحبت کنیم. چرا که هواوی هنوز به‌طور رسمی چنین موضوعی را تأیید نکرده است. اما اگر چنین اتفاقی بیافتد، این خبر خوبی برای علاقه‌مندان Dynamic Island آیفون‌های اپل است که می‌خواهند چنین ویژگی را به‌صورت ذاتی روی یک گوشی اندرویدی در اختیار داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*