داینامیک آیلند گوشی اندرویدی

چگونه داینامیک آیلند آیفون 14 پرو را به گوشی های اندرویدی بیاوریم

اگر می‌خواهید قابلیت جذاب داینامیک آیلند آیفون ۱۴ را روی گوشی اندرویدی خود تجربه کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در اینجا به معرفی اپلیکیشن‌های شبیه‌ساز Dynamic Island می‌پردازیم.

داینامیک آیلند یا جزیره پویای آیفون 14 پرو به محض رونمایی با چنان محبوبیتی روبرو شد که همین الان می‌توان چندین اپلیکیشن مختلف را برای شبیه‌سازی آن بر روی گوشی های اندرویدی پیدا کرد. داینامیک آیلند در حقیقت طراحی بهینه‌سازی شده‌ای از ناچ در آیفون‌هاست.

با این که اپل آغازکننده روند تعبیه ناچ در گوشی‌های هوشمند بود، اما گوشی های اندرویدی سریع‌تر از کوپرتینویی‌های پیشرفت کردند و موفق به ابداع روش‌هایی خلاقانه‌تر برای تعبیه دوربین در کمترین فضای ممکن در بالای صفحه نمایش شدند. جدیدترین راهکار اندرویدی‌ها در این راستا، تعبیه دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش است.

با این که کمپانی‌های پیشرویی مانند سامسونگ از مدت‌ها پیش به استفاده از حفره‌هایی کوچک در بالای صفحه نمایش رو آورده بودند، اپل راهکاری متفاوت را پیش گرفت تا بتواند دوربین سلفی و حسگرهای تشخیص هویت بیومتریک بالای صفحه نمایش آیفون‌ها را در فضایی کوچک‌تر جا دهد.

در این روش اپل، حسگرهای فیس آیدی درون حفره‌ای خطی جای گرفته و دوربین سلفی درون حفره‌ای دایره‌ای در سمت راست تعبیه شده‌اند. البته این چینش حسگر و دوربین، عامل جذابیت فوق‌العاده داینامیک آیلند نیست؛ بلکه استفاده iOS 16 از این فضا باعث ارائه تجربه‌ای منحصربفرد شده و طرفداران زیادی را برای آن دست و پا کرده است.

اکنون صاحبان گوشی های اندرویدی هم این شانس را دارند که داینامیک آیلند را تجربه کنند.

چه چیزی داینامیک آیلند را به یک ویژگی منحصربفرد تبدیل می‌کند؟

داینامیک آیلند گوشی اندرویدی

زمانی که داینامیک آیلند قصد نمایش اعلان‌های مربوط به اپلیکیشن‌ها را دارد، ناحیه بین دو حفره توسط لایه‌ای سیاه رنگ پوشانده می‌شود تا یک حفره بلند و یکپارچه تشکیل شود. صفحه نمایش‌های امولد نسخه‌های Pro و Pro Max آیفون 14 که رنگ‌های سیاه را بسیار طبیعی نمایش می‌دهند، باعث می‌شود که ادغام این لایه سیاه با حفره‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن انجام شود.

در کنار این طراحی بصری چشم‌نواز، نمایش یکدست و یکپارچه اعلان تمامی اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود که جزیره پویا به قابلیتی جذاب و کاربردی برای آیفون 14 پرو و پرو مکس تبدیل شود.

خوشبختانه اپلیکیشن‌های زیادی هستند که داینامیک آیلند را به گوشی های اندرویدی آورده و همان عملکرد و جلوه بصری را ارائه می‌دهند. یکی از محاسن مهم گوشی های اندرویدی در مقایسه با آیفون 14 فضای کمتر اشغال‌شده توسط حفره صفحه نمایش است. این امر باعث می‌شود که حتی در صورت عدم بهره‌مندی از صفحه نمایش‌های امولد، داینامیک آیلند جلوه بصری بهتری پیدا کند.

با وجود اینکه اپلیکیشن‌های متعددی برای شبیه‌سازی تجربه داینامیک آیلند در گوشی های اندرویدی وجود دارد، در اینجا سعی داریم بهترین اپلیکیشن‌ها برای انجام این کار را معرفی کنیم تا تجربه‌ای بی‌نقص را شاهد باشیم.

چگونه داینامیک آیلند را بر روی گوشی های اندرویدی شبیه‌سازی کنیم؟

Dynamic Island در اندروید

استفاده از جزیره پویا در دستگاه‌های اندرویدی کاری بسیار ساده است. برای این کار تنها لازم است اپلیکیشن مربوط به شبیه‌سازی این ویژگی را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. همان طور که اشاره شد، اپلیکیشن‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارند. با این حال برخی از آن‌ها امتیاز بالاتری نسبت به دیگران دارند و با استقبال بیشتری روبرو شده‌اند.

یکی از این اپلیکیشن‌ها، Dynamic Island – dynamicSpot است که به سادگی از فروشگاه گوگل پلی قابل دریافت و نصب است.

زمانی که برای اولین بار این اپلیکیشن را اجرا می‌کنید، باید اجازه دسترسی به آیتم‌های مختلفی را به این اپلیکیشن بدهید. مثلا دسترسی به اعلان‌های گوشی یا نمایش اپلیکیشن بر روی سایر اپ‌ها از جمله مواردی است که دسترسی دادن به آن‌ها برای استفاده از Dynamic Island – dynamicSpot ضروری است. همچنین دسترسی دادن به قابلیت‌های توانمندسازی (Accessibility) گوشی هم باعث می‌شود که بتوانید از طریق پاپ آپ این اپلیکیشن، سایر برنامه‌ها را کنترل کنید.

پس از انجام این مراحل اولیه، نوبت به شخصی‌سازی داینامیک آیلند بر روی گوشی اندرویدی شما می‌رسد. در قسمت بالا و سمت راست این اپلیکیشن، کلید نمایش (Play) وجود دارد که می‌توانید با فشردن آن پیش‌نمایشی از نحوه اجرای اپلیکیشن با تنظیمات پایه را مشاهده کنید.

در گام بعدی نیز می‌توان دیگر تنظیماتی مانند طول و عرض ناحیه نمایش صفحه پاپ‌آپ اپلیکیشن را تغییر داد.

شخصی‌سازی داینامیک آیلند بر روی گوشی اندرویدی چگونه ممکن است؟

شخصی سازی اپلیکیشن Dynamic Spot

اپلیکیشن Dynamic Island – dynamicSpot بسته به اینکه حفره دوربین سلفی در وسط یا کناره قسمت بالایی صفحه نمایش قرار داشته باشد، می‌تواند در هریک از این دو قسمت نمایش داده شود. همچنین با تغییر اندازه این ناحیه، ابعاد آیکون‌های نمایش داده شده در آن نیز دستخوش تغییر می‌شوند تا نمایش آن‌ها با مشکل روبرو نشود. خوشبختانه این اپلیکیشن امکان پیش نمایش تغییرات ایجاد شده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا پیش از اعمال تغییرات، اثر آن‌ها را مشاهده کند.

علاوه بر این، ژست‌هایی نظیر ضربه زدن یا فشار دادن صفحه نمایش از جمله مواردی هستند که اپلیکیشن Dynamic Island امکان تغییر آن‌ها را فراهم می‌کند. این برنامه همچنین امکان تغییر مدت زمان نمایش صفحات پاپ آپ و تغییرات بصری مانند انیمیشن‌های زمان نمایش یا ناپدید شدن آن را فراهم می‌کند.

دقیقا مانند آیفون 14 پرو، صفحه نمایش پاپ آپ ناحیه Dynamic Spot اندروید هم با رسیدن اعلانی جدید نمایش داده می‌شوند. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که کدام اپلیکیشن اعلان مورد نظر را نمایش دهد. با ضربه زدن بر روی اعلان می‌توانید آن را باز کنید یا با فشردن آن پیش نمایش اعلان را مشاهده کنید.

قابلیت‌های کنترلی Dynamic Spot

داینامیک آیلند گوشی اندرویدی

اپلیکیشن Dynamic Spot قابلیت‌های کنترلی متعددی را در اختیار علاقمندان به موزیک و دیگر محتوای چندرسانه‌ای قرار می‌دهد. پیش از هر چیز، در این ناحیه می‌توانید به جای آیکون موزیک پلیر، آلبوم آرت موزیک در حال پخش را مشاهده کنید. همچنین، در سمت دیگر صفحه، می‌توان همانند آیفون 14 پرو، اکوالایزر مرتبط با پخش موزیک را به صورت انیمیشنی مشاهده کرد.‌

این انیمیشن حس تعامل‌پذیری فوق‌العاده‌ای را به موزیک پلیر این اپلیکیشن اضافه می‌بخشد؛ اما برای استفاده از آن باید نسخه پولی برنامه را با قیمت یک دلار خریداری کرد.

علاوه بر این می‌توانید با فشردن و نگه داشتن انگشت روی داینامیک آیلند گوشی اندرویدی خود به یک ابزارک (ویجت) کامل کنترل موزیک دسترسی داشته باشید. این قابلیت اپلیکیشن Dynamic Spot برای تمامی پلیرهای اندروید از جمله اپلیکیشن‌های مخصوص پخش پادکست‌ها یا کتاب‌های صوتی و همچنین یوتیوب به کار می‌رود. علاوه بر این، اپلیکیشن مورد بحث در صورتی که گوشی به شارژ متصل شود یا شارژ آن کم باشد، اعلانی را به کار نمایش می‌دهد. بعلاوه، برقراری تماس صوتی هم یکی دیگر از مواردی‌ست که این اپلیکیشن اعلان‌های مخصوصش را نمایش می‌دهد.

دیگر گزینه برای تجربه جزیره پویا در اندروید

اپلیکیشن Dynamic Island

اپلیکیشن Dynamic Spot به ارائه تجربه‌ای کامل از شبیه‌سازی داینامیک آیلند در گوشی های اندرویدی، یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه است. با این وجود، اگر به دنبال برنامه‌ای با تمرکز بر روی محتوای چندرسانه‌ای هستید، می‌توانید اپلیکیشن رایگان Dynamic Island: iOS 16 را نیز از فروشگاه گوگل پلی دریافت کنید.

این اپلیکیشن هم تجربه‌ای رایگان از پخش موزیک مشابه با داینامیک آیلند آیفون 14 پرو را ارائه می‌دهد. نسخه حرفه‌ای از این اپلیکیشن هم 5 دلار قیمت داشته و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. فرآیند نصب و راه‌اندازی این اپ نیز مشابه با Dynamic Spot است و برای استفاده به اخذ چندین اجازه از کاربر نیاز دارد.

علاوه بر دسترسی به قابلیت‌های کنترل محتوا، این اپلیکیشن همچنین امکان کم و زیاد کردن صدا را نیز با کشیدن انگشت به سمت چپ یا راست به کاربر می‌دهد. به کمک این اپلیکیشن همچنین می‌توانید ژست‌های حرکتی را دستکاری و تنظیم نمایید.

همچنین نسخه رایگان اعلان‌های مختلف را در بخش‌هایی جداگانه نمایش می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد که این ناحیه را آزادانه جابجا کرده و دقیقا بر روی حفره صفحه نمایش منطبق کنید!

البته حتی در صورتی که گوشی شما از حفره صفحه نمایش بی‌بهره باشد نیز امکان استفاده از اپلیکیشن‌های یادشده به طور تمام و کمال وجود دارد! بنابراین بر خلاف آیفون 14، گوشی‌های اندرویدی هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از این قابلیت جذاب ندارند!