عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

15 مورد از عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان + عکس

تلویزیون‌هایی به بازار عرضه شده‌اند که در زمره عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان بوده و کمتر کسی از ویژگی‌های آنها آگاه است. برای آشنایی با این دستگاه‌های عجیب با ما همراه باشید.

تلویزیون را می‌توان مهم‌ترین ابزار سنتی موجود در منازل در سراسر جهان دانست؛ ابزاری که در طول روز در هر خانه‌ای از آن برای سرگرمی، یادگیری و آگاهی از اخبار و سیاست استفاده می‌شود.

اختراع و توسعه تکنولوژی تلویزیون را می‌توان به‌عنوان یکی‌از بهترین‌ها و کارآمدترین اقدامات بشر خطاب کرد. اما این تکنولوژی پیش‌از رسیدن به جایگاه کنونی و تبدیل به‌یک ابزار هوشمند، از مسیری طولانی عبور کرده و دستگاه‌های عجیب و غریبی را از خود به‌جای گذاشته است.

از طرف دیگر، زمانی نه‌چندان دور وجود داشت که تلویزیون موجی از آزمایش و نوآوری را پشت سر گذاشت که منجر به‌تولید دستگاه‌های واقعاً عجیب اما فوق‌العاده جالب شد. تلویزیون در آن زمان فقط پنجره‌ای برای ورود به‌دنیای سرگرمی نبود، یک نماد وضعیت مالی و سلیقه، و مظهر استعداد بود.

درست مانند مد، تلویزیون در مسیر خود به‌سمت تبدیل به ماشین‌های براق و ظریفی که امروزه از آن لذت می‌بریم، مراحل دشوار و عجیبی را پشت سر گذاشت. در ادامه نگاهی به عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان که از آن زمان به‌جای مانده‌اند خواهیم انداخت.

Sony Watchman

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

Sony Watchman یک تلویزیون جیبی قابل حمل است که در سال 1982 معرفی و تولید آن در سال 2000 متوقف شد. قبل از توقف، بیش‌از 65 مدل از مجموعه سونی واچ‌من تولید شده بود که تمام آنها در رنگ‌های سیاه‌وسفید عرضه می‌شدند.

با پیشرفت مدل‌ها، اندازه نمایشگر افزایش یافت و ویژگی‌های جدیدی به‌آن اضافه شد. به‌دلیل تغییر به پخش دیجیتال، اکثر مدل‌های Watchman سونی دیگر نمی‌توانند برای دریافت پخش زنده تلویزیونی بدون استفاده از جعبه مبدل دیجیتال استفاده شوند.

اگرچه این اولین تلویزیون قابل حملی نبود که وارد بازار شد، اما قطعا بهترین آنهاست.

Kuba Komet

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

کوبا کومت که توسط شرکت Wolfenbuttel بین سال‌های 1959 تا 1962 در آلمان ساخته شد، تقریباً 6 فوت ارتفاع و بیش‌از 7 فوت عرض و تقریباً 300 پوند وزن داشت.

این تلویزیون جالب از دو بخش تشکیل شده بود؛ در قسمت بالایی تلویزیون سیاه و سفید 23 اینچی و بلندگوها روی یک پایه چرخان قرار گرفته بودند که به بیننده اجازه می‌داد صفحه‌نمایش را به زاویه دلخواه بچرخاند.

مدل‌های اولیه معمولاً با یک گرامافون 4 سرعته Telefunken در سمت چپ و یک تیونر تلویزیونی در مرکز که سیگنال‌های UHF و VHF را دریافت می‌کردند، همراه بودند.

مدل‌های بعدی این تلویزیون دارای فضای ذخیره‌سازی برای یک نوار کوچک یا صفحات وینیل بودند. شگفت‌انگیزترین موضوع در رابطه با این دستگاه قیمت آن بود که معادل 1260 دلار، یعنی بیش‌از حقوق یک سال یک کارگر متوسط ​​می‌شد!

Seiko TV Watch

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

در سال 1982، ساعت‌های سیکو با صفحه نمایش تلویزیون کریستال مایع داخلی در ژاپن معرفی‌ شدند. طراحان شرکت سیکو از زمان خود جلوتر بودند و با ساخت این ساعت قصد داشتند به‌کاربران این امکان را بدهند که تلویزیون را به‌صورت قابل حمل همراه خود داشته باشند.

کوچک کردن همه اجزای سازنده تلویزیون به‌طوری که در یک ساعت قرار گیرند، در آن زمان واقعا کار دشواری بود. این تلویزیونِ ساعتی دارای دو صفحه‌نمایش مجزا بود؛ یک صفحه‌نمایش افقی باریک در بالا برای ساعت و یک صفحه تلویزیون بزرگتر در زیر. همچنین برای دریافت سیگنال به یک دستگاه جانبی نیاز داشت که آن را در جیب یا روی کمربند خود قرار داده و در صورت نیاز سیم را به‌آن متصل کنید.

Baird Televisor

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

مخترع و مهندسی به‌نام “جان لاگی برد” در سال 1922 شروع به‌طراحی تلویزیون کرد و اولین اختراع تلویزیونی خود را در سال 1923 به‌ثبت رساند.

چهار سال بعد، بی‌بی‌سی موافقت کرد که پخش منظم تصاویر تلویزیونی را از ایستگاه لندن پنج روز در هفته به مدت 30 دقیقه آغاز کند. با این کار، کمتر از هزار دستگاه در سپتامبر 1929 تولید و فروخته شد؛ همین کافی بود تا تلویزیون برد به‌اولین تلویزیون در دسترس عموم تبدیل شود.

اختراع برد یک ماشین انتقال تصویری بود که او آن را «تلویزیور» نامید. این دستگاه از دیسک‌های چرخان مکانیکی برای اسکن تصاویر متحرک به‌صورت تکانه‌های الکترونیکی استفاده می‌کرد. سپس این اطلاعات توسط کابل به‌صفحه‌نمایش منتقل شده و در آنجا به عنوان یک الگوی روشن و تاریکی با وضوح پایین نشان داده شده می‌شد.

تصاویری که در این مورد از عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان به‌نمایش در می‌آمدند، از 30 خط عمودی به ارتفاع تقریبی 5 سانتی‌متر و عرض 2 سانتی‌متر تشکیل شده بودند.

LG Classic

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

محصول جدید با ظاهری قدیمی؛ ال‌جی در تلاشی برای بازگرداندن طراحی تلویزیون‌های گذشته، مجموعه‌ای کلاسیک را منتشر کرد که فقط در کره در دسترس است. تلویزیون کلاسیک ال‌جی که در سال 2013 عرضه شد، دارای صفحه‌نمایش 32 اینچی بود که در قالبی قدیمی به‌سبک دهه 70 طراحی شده بود.

این تلویزیون دارای تیونر دیجیتال، ورودی ویدئو و کنترل از راه دور است، بنابراین می‌توان گفت برخلاف اسمش خیلی هم قدیمی نیست!

در سمت راست نمایشگر، دو صفحه چرخشی برای تغییر کانال یا تنظیم صدا وجود داشت. این مورد از عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان با یک کنترل از راه دور همراه بود. با اینکه این دستگاه ظاهری کلاسیک دارد، اما صفحه‌نمایشی مدرن با کیفیت 1080p و تمام ویژگی‌هایی که از یک مجموعه مدرن انتظار دارید در آن تعبیه شده است.

Casio TV-70

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

این یک تلویزیون LCD قابل حمل قدیمی از دهه 80 با سیستم پرتاب خورشیدی است که تصویر LCDV را از یک آینه شیشه‌ای منعکس می‌کند. TV-70 توسط شرکت Casio طراحی شده است تا با شما حمل شود و هر کجا که هستید به‌وسیله آن فیلم دلخواه خود را تماشا کرده و اخبار روز را دریافت کنید.

با وجود اندازه کوچکش، عمر باتری تقریبی این دستگاه چهار ساعت بود. TV-70 به‌جای اجتناب از تابش نور خورشید، در واقع به‌نور خورشید برای تابش به صفحه‌نمایش LCD زاویه‌دار خود متکی بود. نور می‌تواند منبع انرژی را برای نمایشگر شما فراهم کند.

Sinclair Microvision

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

تلویزیون قابل حمل Microvision در ابتدا توسط Sinclair در سال 1966 طراحی شد اما به‌دلیل هزینه‌های تحقیقاتی بسیار بالا، تا سال 1977 عرضه نشد. تولید این دستگاه در زمان خود یک دستاورد قابل توجه محسوب می‌شد؛ زیرا اولین تلویزیون جیبی و همچنین اولین تلویزیون چند استاندارد جهان بود که تقریباً در هر مکانی کار می‌کرد.

این مینی تلویزیون جذاب از یک کابل پرتو کاتدی و نمایشگر سیاه و سفید 2 اینچی (5.1 سانتی متری) استفاده می‌کرد و شامل یک بسته باتری 4 سلولی AA NiCad قابل شارژ بود.

اندازه کل این دستگاه 4×6.25×1.625 اینچ (101.6×158.8×41.3 میلی متر) و وزن آن به حدود 28 اونس (790 گرم) می‌رسید. قادر به دریافت انتقال PAL یا NTSC روی VHF یا UHF بود. یک شرکت ولزی، Wolsey Electronics، آن را برای سینکلر تولید کرد.

این دستگاه تیونرهایی برای VHF (باندهای I و III) و UHF، دمدولاتورهای صدا برای فرکانس‌های 4.5، 5.5 و 6 مگاهرتز داشت و با سیستم‌های تلویزیونی 50 هرتز یا 60 هرتز کار می‌کرد.

Panasonic Flying Saucer

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

پاناسونیک مدل TR-005 به‌دلیل شباهتش به یک بشقاب پرنده، با نام Orbitel Flying Saucer شناخته می‌شد. این تلویزیون در نیمه دوم قرن بیستم پا به عرصه فناوری گذاشت؛ قرنی که شاهد تحقق انقلاب صنعتی، جنبش حقوق مدنی و فرود موفقیت آمیز 12 نفر بر سطح ماه بود.

این تلویزیون که یکی از عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان محسوب می‌شود، از یک صفحه پنج اینچی مورب که تصاویر سیاه و سفید را به‌نمایش می‌گذاشت تشکیل شده است که به‌همراه دو آنتن شاخک مانند در یک جعبه نقره‌ای رنگ جای گرفته‌اند. تمام این تجهیزات روی یک پایه سه‌پایه قرار می‌گیرند که می‌تواند 180 درجه بچرخد.

Zenith Porthole

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

شرکت Zenith Electronics به‌عنوان آزمایشگاه‌ رادیویی شیکاگو در سال 1919 شروع به کار کرد. بنیانگذاران آن، رالف متیوز و کارل هاسل، از علاقه‌مندان به‌رادیو ham بودند.

این شرکت در آغاز کار خود با ساخت رادیوهای باکیفیت در اوایل قرن بیستم اسم و رسمی برای خود دست و پا کرد. سپس در سال 1939، به عرصه تولید تلویزیون وارد شد و با اختراع یک کنترل برای خود اعتبار بسیاری کسب کرد.

تقریباً در همان زمان بود که شرکت رادیو و تلویزیون زنیت، تلویزیون Porthole خود را منتشر کرد. این تلویزیون نمایشگر دایره‌ مانندی با اندازه 12 اینچ داشت که توسط یک قاب چوبی احاطه شده بود.

JVC Videosphere

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

این مورد از عجیب ترین تلویزیون های جهان اولین بار در سال 1970 معرفی شد و تا اوایل دهه 1980 به‌فروش عمده رسید.

این تلویزیون‌ها طراحی کلاه مانند و نمایشگر سیاه‌وسفید داشتند و در رنگ‌های خاکستری، سفید، قرمز، سیاه و نارنجی در بازار عرضه می‌شدند. مانیتور این دستگاه با وجود اینکه در یک پوسته دایره‌ای قرار دارد، مستطیل شکل است و یک دسته زنجیری در بالای خود دارد که به آن اجازه می‌دهد از پایه خود جدا شده و از دیوار یا سقف آویزان شود.

همه Videosphere ها دارای باتری قابل شارژ هستند و گفته می‌شود طراحی آنها تحت تأثیر سفر به‌ماه در سال 1969 قرار گرفته است.

Teleavia

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

Teleavia یک تولید کننده فرانسوی تلویزیون در اواسط قرن بیستم بود که توسط شرکت Sud Aviation به عنوان یک پروژه تولید محصولات جدید برای جذب نیروی کار ایجاد شد. این برند به خاطر طرح‌های تلویزیونی نوآورانه‌ای که توسط طراح فرانسوی «راجر تالون» در دهه‌های 1950 و 1960 ایجاد شد، شناخته می‌شود.

Teleavia علاوه بر کیفیت ساخت دستگاه‌های خود، به طراحی ظاهری و خاص بودن آنها نیز توجه داشت. به‌همین دلیل طراحان خلاقی همچون تالون را استخدام کرد تا به مجموعه‌های خود زیبایی خاصی ببخشد. نتیجه تلاش‌های تالون منجر به‌تولید یکی از عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان شد که طراحی آن باعث می‌شد مشتریان حس کنند هر لحظه ممکن است بایستد و در اتاق قدم بزند.

انحناهای صاف نمایشگر، گردن باریک و پایه زاویه‌دار به آن ظاهری شبیه به‌یک موجود بیگانه در اتاق نشیمن شما می‌دهد. این تلویزیون علاوه‌بر ظاهر جالب خود، قابلیت‌های بیشتری نیز در خود پنهان کرده است. پایه‌های این دستگاه قابلیت تغییر ارتفاع را دارند و قسمت گردن مانند آن می‌تواند تا 150 درجه بچرخد تا صفحه نمایش را به‌سمت بیننده متمایل کند.

تلویزیون‌های مخملیِ Hannspree

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

شرکت HannStar با قرار دادن تلویزیون‌ها در قالبی عجیب، اسم و رسم و ثروت بسیاری برای خود دست و پا کرده است. تلویزیون‌هایی بود که در بدن یک حیوان عروسکی جای گرفته‌اند، بین کودکان و والدین بسیار محبوب شدند. شما می‌توانید از بین حیوانات مورد علاقه خود یکی را انتخاب کرده و سپس تلویزیونی با قالب عروسکی دریافت کنید.

پاهای حیوان انتخابی شما به‌عنوان پایه تلویزیون عمل می‌کند و صفحه نمایشگر از کنار بدن یا شکم عروسک بیرون می‌آید. زیر صفحه نمایش یک سری دکمه‌های بزرگ و با کاربری آسان برای انگشتان کوچک وجود دارد که به شما امکان می‌دهد دستگاه را به صورت دستی کنترل کنید.

Seiki Digital SE22FR01

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان
به‌محض ورود تلویزیون‌های صفحه تخت با ظاهری جذاب و منحصر‌به‌فرد، بسیاری از ما با کمال میل تلویزیون‌های CRT قدیمی خود را به‌نفع آنها کنار گذاشتیم. اما اکنون که چندین دهه از زمان رواج آنها می‌گذرد، گروهی تمایل دارند بازی‌ها و فیلم‌های دوران جوانی خود با کیفیت ارائه شده توسط تلویزیون‌های CRT مشاهده کرده و یاد آن دوران را زنده نگه‌دارند.

درحال حاضر بسیاری از نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی که در دوران جوانی از آن لذت می‌بردیم،. دیگر آنطور که شما به‌یاد دارید به‌نظر نمی‌رسند.

در همین حین، یکی از شرکت‌های سازنده تلویزیون به‌دنبال آن بود که CRT های قدیمی را قبل از ناپدید شدن دوباره زنده کند. تلویزیون 22 اینچی از Seiki Digital با یک طراحی ترکیبی سعی کرد بهترین‌های هر دو جهان قدیم و مدرن را به شما ارائه دهد.

این صفحه نمایش جعبه‌ای در واقع یک پنل LCD 22 اینچی و نرم‌افزار تلویزیون مدرن را در خود جای داده است. بزرگترین جذابیت این تلویزیون اسکواتِ پلاستیکی طراحی آن است که خاطرات مدل‌های کلاسیک دهه 60 و 70 را یادآور می‌شود.

در حال حاضر، SE22FR01 فقط در رنگ قرمز عرضه می‌شود و کل جعبه بر روی سه پایه پلاستیکی نقره‌ای رنگ قرار گرفته است. دکمه‌های بزرگ و برجسته برای روشن خاموش کردن، تعویض کانال و منو نیز در زیر صفحه نمایش قرار دارند.

Philco Tandem Predicta

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

Philco Predicta یک تلویزیون سیاه و سفید است که در چندین مدل با صفحه نمایش 17 یا 21 اینچی توسط شرکت آمریکایی Philco از سال 1958 تا 1960 تولید شد.

مدل Tandem دارای کابلی به طول 25 فوت بود که صفحه نمایش را به جعبه گیرنده متصل می‌کرد. جعبه حاوی دستگیره‌ها بود و می‌توانست به‌عنوان پایه تلویزیون استفاده شود، اما کابل به شما این امکان را می‌داد که به‌راحتی نمایشگر را در اتاق حرکت دهید. این دستگاه قدیمی توسط کاترین وینکلر، سورین جانافن و ریچارد ویپل طراحی شده است.

از Predicta در سال 1958 رونمایی شد و سال بعد در مسابقه دوشیزه آمریکا در دسترس عموم مردم قرار گرفت. مدت کوتاهی پس از عرضه Predicta، کیفیت و کارایی آن توسط چندین نشریه تجاری و مصرف‌کننده زیر سوال رفت. طی این بدنامی، شرکت سازنده ورشکسته و تولید این محصول متوقف شد.

Marconi 702

عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان

تلویزیون Marconi در سال 1936 تولید و تنها سه هفته پس‌از آغاز عرضه، به قیمت 100 پوند خریداری شد. در آن زمان، این مبلغ بیش‌از نیمی از ​​دستمزد سالانه یک کارگر ساده و تقریباً معادل 6500 دلار امروزی بود!

این مورد از عجیب ترین تلویزیون های ساخته شده در جهان براساس اصل مشابه TV-70 کاسیو کار می‌کرد و فقط کمی بزرگتر بود و سازنده آن را برای استفاده در محیط‌های سر بسته (و نه به‌صورت قابل حمل) طراحی کرده بود.

مارکونی 702 یک تلویزیون با درب آینه‌ای بود که پس از روشن شدن، تصویر روی صفحه افقی 12 اینچی منعکس شده و مشاهده می‌شد. از آنجایی که کابل کاتدی بسیار بلند است و تمام بدنه تلویزیون را پر می‌کند، به‌صورت عمودی در آن نصب شده بود. این تغییر صفحه نمایش به جهت عمودی باعث شد که در صورت انفجار، به‌جای منفجر شدن در صورت بینندگان، این فاجعه به‌سمت سقف اتفاق بیوفتد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خیلی جالب بود ممنون از گردآوریتون

  2. الان هم تلویزیون ساعتی می بایستی ساخته میشد

  3. خیلی جالب بود ممنون از گردآوردیتون