سرویس اینترنت گوگل فایبر

سرویس اینترنت گوگل فایبر با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه و قیمت ارزان‌تر از استارلینک معرفی شد

سرویس اینترنت گوگل فایبر – Google Fiber با سرعت 5Gbps و اشتراک 125 دلار در ماه رونمایی شد. این طرح سریع‌تر و ارزان‌تر از استارلینک است.

گوگل فایبر از راه‌اندازی سرویس جدید اینترنت خود با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه خبر داده که آزمایش آن از ماه اکتبر آغاز شده است. این سرویس در فاز اول، چهار شهر ایالات متحده را پوشش خواهد داد و در اواخر سال جاری برای سایر مناطق نیز با اشتراک ماهانه 125 دلار، در دسترس قرار می‌گیرد.

سرویس 5 گیگابیت بر ثانیه گوگل فایبر در شهرهای کانزاس سیتی، وست دموین، فیبرز یوتا قابل استفاده است. این طرح شامل بارگذاری و دانلود متقارن، جک فیبر 10 گیگ ارتقا یافته (جعبه کوچکی که ورودی کابل فیبر به‌ خانه را در خود جای می‌دهد)، نصب حرفه‌ای، روتر وای‌فای-6 و حداکثر دو توسعه‌دهنده شبکه مش است.

سرویس اینترنت گوگل فایبر

اگرچه سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه بیش از حد نیاز اغلب خانواده‌ها است، اما برای متخصصان خلاق، گیمرها، افرادی‌که برای فعالیت خود به حداقل تاخیر نیاز دارند یا انتقال مکرر فایل‌های حجیم بسیار کارآمد است. برای مثال، دانلود Microsoft Fight Simulator با حجم 150 گیگابایت، که با سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه سرویس‌های فعلی گوگل فایبر 11 دقیقه به‌طول انجامد، با طرح جدید به 6 دقیقه کاهش خواهد یافت.

ارتقای سرعت تنها بخشی از تمرکز گوگل بر سرویس فایبر است. این شرکت هم‌چنین پس از سال‌ها، از اولین برنامه توسعه شبکه خود نیز خبر داد. جذابیت‌های سرویس اینترنت گوگل فایبر احتمالا رقبا را به کاهش قیمت‌ و بهبود طرح‌های خود سوق خواهد داد. برای نمونه، سرویس کام‌کست در حال حاضر سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه را برای برخی از مناطق ارائه می‌دهد که با هزینه هنگفت 300 دلار در ماه همراه است و شامل آپلود متقارن نیز نمی‌شود.

گوگل هم‌چنین تاکید کرد که گزینه 8 گیگابیت بر ثانیه سرویس فایبر که اواخر سال گذشته معرفی شد، به‌زودی عرضه خواهد شد. این سرویس نیز شامل دانلود و آپلود متقارن خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*