شکست انحصار بازار سیستم عامل های موبایل توسط هواوی هارمونی او اس

هواوی انحصار اندروید و آی او اس در بازار سیستم عامل های موبایل را شکست

هواوی سرانجام موفق شده با توسعه پلتفرم بومی HarmonyOS،‌ انحصار بازار سیستم عامل های موبایل را از چنگ اندروید و آی او اس خارج کند.

سال‌های سال است که رقابت دو جانبه‌ای در بازار موبایل شکل گرفته است. همه گوشی‌ها یا به سیستم عامل اندروید مجهز هستند و یا آیفون‌هایی هستند که سیستم عامل iOS اپل را اجرا می‌کنند. اما حالا مدت کوتاهی است که هواوی پس از تحریم‌های گوگل، تصمیم گرفت سیستم عامل خودش به‌نام هارمونی او اس را توسعه ببخشد و گوشی‌هایی را هم با این پلتفرم وارد بازار کرده است.

بازار سیستم عامل های موبایل دیگر در انحصار اندروید و iOS نیست

حالا، مؤسسه تحقیقاتی Strategy Analytics در گزارش جدید خودش عنوان کرده که هارمونی او اس انحصار موجود را شکسته و سهم ۲ درصدی از بازار موبایل را تصاحب کرده است. گرچه این مقدار کمی است، اما هر چه که هست باعث شده هواوی انحصار در اختیار اندروید و آی او اس را بشکند و پس از آن‌ها در جایگاه سوم قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه سیستم عامل هارمونی او اس هواوی با اندروید و iOS ؛ تفاوت در چیست؟

اندروید همچنان تاج پادشاهی دنیای موبایل را بر سرش دارد و پراستفاده‌ترین سیستم عاملی است که روی گوشی‌های موبایل استفاده می‌شود. سهم این سیستم عامل ۸۱ درصد است. در حالی که iOS اپل با اختلاف زیاد و سهم ۱۸ درصدی در جای دوم قرار دارد. این دو کمپانی ۹۸ درصد کل بازار موبایل جهان را در اختیار دارند.

شکست انحصار بازار سیستم عامل های موبایل توسط هواوی هارمونی او اس

در این بین، ژاپنی‌ها بابت انحصار دوگانه‌ای که به اندروید و آی او اس تعلق دارد، نگران است. به گزارش رسانه ژاپنی Kyodo News، کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن نهم سپتامبر نظرسنجی را در مورد صنعت سیستم عامل‌های موبایل منتشر کرده است که بیانگر نگرانی در مورد انحصارطلبی اپل و گوگل، دو ابربرند حوزه تکنولوژی آمریکایی است.

اما حالا به‌لطف هواوی، دیگر این بازار از انحصار دو کمپانی آمریکایی خارج شده است. چیزی که پیش از آن وجود نداشت و اندروید و آی او اس ۱۰۰ درصد بازار سیستم عامل های موبایل را در اختیار داشتند.

زور اندروید و آی او اس بالای سر توسعه‌دهندگان

در این گزارش آمده است که برتری مطلق این دو سیستم عامل آمریکایی در بازار، به نفع توسعه‌دهندگان نیست. به‌همین خاطر دولت ژاپن در حال تنظیم قوانین و مقررات جدیدی است که بتواند ورق را به‌نفع توسعه‌دهندگان برگرداند. iOS اپل و اندروید گوگل، بیش از ۹۰ درصد بازار سیستم عامل‌های موبایل در ژاپن را در اختیار دارند. روش‌های فروش اپلیکیشن و سهم بازار سیستم عامل ها، نمی‌گذارند فضای رقابتی مناسبی ایجاد شود.

هند نیز نسبت به این موضوع نگران است. در بین سیستم عامل‌های موبایل این کشور، کل سهم متعلق به اندروید و آی او اس است. دولت هند می‌خواهد یک سیستم عامل بومی به‌نام IndOS را توسعه دهد که به‌زودی در اختیار کاربران هندی قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*