سرویس رومینگ استارلینک

سرویس رومینگ استارلینک معرفی شد؛ دسترسی به اینترنت آزاد در هر کجای جهان!

استارلینک از سرویس رومینگ جدید خود با هدف دسترسی بدون مرز کاربران به اینترنت ماهواره‌ای این شرکت در سراسر جهان رونمایی کرد.

براساس پیامی که برخی از کاربران استارلینک دریافت کرده‌اند، این شرکت در حال آزمایش یک سرویس اینترنت جدید است که می‌توان با استفاده از آن تقریبا از هر نقطه‌ای از جهان به فضای مجازی متصل شد. این طرح که از سوی استارلینک، سرویس رومینگ جهانی نام گرفته است، علاوه بر کیت پایه 599 دلاری Starlink، با اشتراک ماهانه 200 دلاری ارائه خواهد شد.

سرویس رومینگ استارلینک از پیوندهای بین ماهواره‌ای این شرکت (معروف به لیزرهای فضایی) به‌منظور برقراری ارتباط در سراسر جهان استفاده می‌کند. استارلینک در پیام خود به کاربران خاطرنشان کرده که اگرچه این طرح در نهایت با سرعت بالا و تاخیر کم همراه خواهد شد، اما اکنون در مرحله توسعه قرار دارد و در طول زمان بهبود خواهد یافت.

سرویس رومینگ استارلینک

پوشش جهانی سرویس رومینگ استارلنیک

هنوز مشخص نیست که استارلینک چطور قرار است به وعده خود مبنی بر ارائه اینترنت در تمامی نقاط جهان عمل کند. این شرکت هم‌چنان در انتظار تایید رگولاتوری در کشورهای مختلف نظیر هند، پاکستان و کامبوج بوده و در سایر کشورها نیز به‌طور کامل در دسترس نیست. با وجود این، براساس گزارش PCMag، استارلینک سرویس رومینگ جهانی را به برخی از کاربران خارج از مناطق تحت پوشش نظیر گرینلد ارائه می‌دهد.

درحالی‌که استارلینک هم‌اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا از اینترنت ماهواره‌ای این شرکت در سفرها نیز استفاده کنند، اما ظاهرا سرویس رومینگ جهانی با محدودیت‌های کم‌تری همراه خواهد بود. برای مثال، طرح 135 دلاری فعلی Starlink RV به کاربران این امکان را می‌دهد که خودروهای RV (کاروان) خود را به سخت‌افزار استارلینک مجهز کنند تا در حین سفر به اینترنت دسترسی داشته باشند. بااین‌حال، قابلیت مذکور تنها در برخی از مناطق خاص جهان در دسترس بوده و دسترسی به آن مانند طرح مختص مشتریان خانگی در اولویت نیست و در نتیجه سرعت کم‌تری نیز دارد.

سرویس رومینگ استارلینک

در همین حال، افزونه قابل حمل 25 دلاری در ماه که افزون بر اشتراک 110 دلاری برای مشتریان خانگی ارائه شده، تنها به کاربران اجاره می‌دهد که دیش استارلینک خود را در طول سفرهای درون قاره‌ای با خود حمل کرده و از آنها می‌خواهد در صورت سپری کردن دوره‌های طولانی به‌دور از خانه، آدرس خود را تغییر دهند. هم‌چنین طرح دریایی گران‌قیمت 5000 دلاری در ماه این سرویس نیز برای کاربرانی که خواهان دسترسی به اینترنت در دریا هستند ارائه شده است.

سرویس رومینگ استالینک باعث خواهد شد تا اینترنت ماهواره‌ای این شرکت به‌طور سراسری و یکپارچه در حین سفر در سراسر جهان قابل استفاده باشد. علاوه بر آن، مانند طرح RV، کاربران می‌توانند این سرویس را در هر زمان متوقف کنند. هنوز مشخص نیست که استارلینک به کاربرانی که برای این طرح ثبت‌نام می‌کنند، اولویت دسترسی به اینترنت را خواهد داد یا خیر.

به‌نقل از این شرکت، کاربران خارج از آمریکا خود مسئول واردات تجهیزات و کیت استارلینک هستند. این بدان معنی است که مشتریان باید اطمینان حاصل کنند که این کیت با قوانین و مقررات داخلی مطابقت داشته و هم‌چنین عوارض گمرکی و مالیات واردات نیز برعهده آنها خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*