شلوار ایربگ دار

شلوار ایربگ دار اختراع شد + ویدیو

محققین سوئدی موفق به اختراع نوعی شلوار ایربگ دار شده‌اند که قادر است از رانندگان موتور سیکلت در برابر سوانح رانندگی محافظت کند.

به دلیل آن که تمامی تلاش‌های محققین و صنعتگران برای تعبیه ایربگ در موتور سیکلت‌ها تا به امروز نافرجام بوده؛ برخی سرمایه‌گذاران در این صنعت به سراغ طرح جدیدی برای محافظت از سرنشینان این وسایل نقلیه رفته‌اند.

در این اختراع جدید، کمپانی موتور سیکلت سازی Mo’Cycle موفق شد برای نخستین بار شلوار ایربگ دار فوق‌العاده‌ای را تولید کند که در صورت بروز تصادف و پرت شدن سرنشینان از موتور سیکلت، ظرف چندین ثانیه باز شده و از نیم‌تنه پایینی بدن راننده و سرنشین در برابر برخورد محافظت می‌کنند.

سیستم عملکرد نخستین شلوار ایربگ دار دنیا چگونه است؟

این شلوارهای ایمنی از کارتریج‌های دی اکسید کربن (CO2) قابل تعویض استفاده می‌کنند که به هنگام سقوط راننده از روی موتور به‌سرعت گاز را آزاد می‌کنند.

بنا به ادعای وبسایت کمپانی Mo’cycle، این شلوار جین های جدید به راحتی تمامی شلوارهای دیگر هستند و از موادی ضدآب و مقاوم در برابر سایش ساخته شده‌اند. علاوه بر این، گاز و ذرات تولید شده در اثر باز شدن ایربگ‌ها نیز قابل تنفس بوده و مشکلی برای راننده و اطرافیان ایجاد نخواهند کرد.

شلوار ایربگ دار

البته برای این که این ایربگ ها به‌هنگام ضربه به‌موقع باز شوند، نیاز است که شلوار از طریقی به موتور سیکلت متصل شود. Mo’Cycle این اتصال را از طریق بندهایی کشسان فراهم می‌کند که به‌راحتی راننده را به موتور وصل کرده و ضمن ایجاد ایمنی، آزادی عمل او را نیز محدود نمی‌کنند.

بنابراین راننده برای متصل شدن به موتور سیکلت نیازی به نشست در موقعیتی خاص یا تغییر وضعیت نخواهد داشت.

زمانی که راننده در اثر تصادف از موتور پرت شود، طبیعتا اتصال او نیز قطع شده و ایربگ های به‌کار رفته در شلوار فعال خواهند شد.

در این شرایط، پیستون‌هایی که توسط فنر کنترل می‌شوند به درون کارتریج گاز دی اکسید کربن نفوذ کرده و با آزاد کردن گاز باعث باد شدن شلوار می‌شوند. این فرآیند بسیار سریع انجام می‌شود؛ به‌طوری که تا قبل از رسیدن راننده به زمین، شلوارها به‌طور کامل باد خواهند شد.

قیمت اعلام شده برای این شلوار ایربگ دار 500 دلار است که برای ایمنی و حفظ سلامت در حین رانندگی مناسب به نظر می‌رسد.

در ویدیوی زیر می‌توانید جزئیاتی از سیستم عملکرد این ایربگ ها و توضیحات تکمیلی سازنده را مشاهده فرمایید.

Mo’Cycle همچنین در خصوص این شلوارهای جدید اضافه کرد:

ماده به‌کار رفته در ساخت این شلوارها در برابر سایش مقاومت بسیار بالایی دارد؛ اما حس و حالی کاملا شبیه به یک شلوار جین معمولی را به کاربر ارائه خواهد داد.

ایربگ‌های به کار رفته در این شلوار کاملا نامریی هستند. با این وجود، فعال‌سازی کارتریج‌ها و باد شدن آن‌ها تنها چندین میلی ثانیه زمان خواهد برد.

این شلوارها پس از استفاده به اندازه معمولی خود باز می‌گردند!

پس از تصادف، ایربگ ها سرانجام خالی شده و شلوار به اندازه اولیه خود باز خواهد گشت. در این شرایط باید کارتریج تعویض شود تا دستگاه مجددا قادر به ارائه عملکرد مناسب باشد.

سازندگان این شلوار همچنین نگرانی‌های موجود در خصوص بازشدن ناگهانی و بی‌مورد آن‌ها نیز رفع کرده‌اند. بر اساس گزارش DailyMotion، نیروی فعال‌سازی ایربگ این شلوارها حدودا 40 کیلوگرم است.‌ این نیرو تنها توسط یک تصادف قابل تامین خواهد بود.

بد نیست بدانید که به گزارش Motorcyclists، رانندگان موتور سیکلت بیشترین نرخ تلفات و جراحات در سوانح رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند؛ چرا که رانندگان موتور سیکلت معمولا در برابر ضربات ناشی از تصادف تقریبا هیچ ایمنی خاصی ندارند!

بنابراین این شلوار ایربگ دار سوئدی‌ها می‌تواند گام مهمی را برای تامین ایمنی رانندگان موتور سیکلت بردارد.

این شلوارها تا پایان ماه فوریه امسال روانه بازار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*