انرژی بی نهایت خورشیدی

انرژی بی نهایت خورشیدی به زودی در دست انسان‌ها خواهد بود

شرکت هوافضای بلو اورجین از یک نوآوری جدید در زمینه تولید سلول‌های خورشیدی پرده برداشته که می‌تواند دستیابی به انرژی بی نهایت خورشیدی را امکان‌پذیر کند.

شرکت هوافضای Blue Origin که جف بزوس موسس آن است، از ابتکاری جدید در زمینه تولید سلول‌های خورشیدی خبر داده است. این تکنیک جدید که «کیمیاگر آبی» نام‌گذاری شده، می‌تواند با استفاده از الکترولیز مذاب، آلومینیوم، آهن و سیلیکون را از پوشش سنگی سطح ماه استخراج کند. سپس می‌توان از مواد حاصل از این فرآیند برای ساخت سلول‌های خورشیدی، پوشش شیشه‌ای و سیم آلومینیومی بهره برد.

این روش می‌تواند یک نوآوری بزرگ برای برنامه آرتمیس ناسا باشد که هدف آن ایجاد امکان حضور دائمی در ماه است. سلول‌های خورشیدی Blue Origin هم‌چنین قادر هستند در محیط پرفشار ماه برای بیش از یک دهه فعال باشند که باعث کاهش چشم‌گیر هزینه حمل مواد به ماه خواهد شد.

انرژی بی نهایت خورشیدی

یک سلول خورشیدی با استفاده از تکنیک کیمیاگر آبی تولید شده است.

اعلامیه Blue Origin در ارتباط با امکان دستیابی به انرژی بی‌ نهایت خورشیدی، علی‌رغم اهمیت بالا، مورد توجه گسترده قرار نگرفت. اریک برگر، سردبیر ارشد مجله Space این ابتکار را یک دستاورد ستاره‌ای نامید که سزاوار توجه بیش‌تر است. با وجود اختلافات قانونی گذشته با ناسا، آژانس فضایی ایالات متحده به حمایت خود از ایستگاه فضایی مداری بلو اوریجین ادامه می‌دهد.

ناسا هم‌چنین با موشک نیوگلن که توسط Blue Origin در حال توسعه است، برای یک ماموریت علمی به مریخ خود را آماده می‌کند. این در حالی است که پیش‌تر پروازهای گردشگری فضایی زیرمدار این آژانس به‌دلیل شکست در پرتاب ماموریت علمی طی سال گذشته متوقف شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*